Autor Wątek: Turowa gra bitewna  (Przeczytany 2265 razy)

Offline Camel-IL

  • Użytkownik

# Marzec 25, 2007, 13:34:44
Hmm kojarzycie może grę figurkową Warhammer? Ostatnio powstał jej odpowiednik na PC "Mark of Chaos". Jednak pomijając świat i klimat niewiele tam z mechaniki "prawdziwej" gry. Postanowiłem napisać coś bardziej odpowiedniego, tzn jako powiedzmy program ćwiczeniowy przed turniejem. Jednak duża różnorodność armii sprawia mi pewien problem: każda armia ma wiele umiejętności specjalnych, pomijam już umiejętności zawarte w podstawowych zasadach. I tu moje pytanie czy ktoś ma jakiś pomysł jak można by zorganizować te umiejętności? Nie mogę sobie tego ułożyć od strony kodu  :( Tym bardziej że chciałem zrobić edytor który by umożliwiałby tworzenie nowych armii/umiejętności.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline HellCat

  • Użytkownik

# Marzec 25, 2007, 14:45:03
Hmm kojarzycie może grę figurkową Warhammer? Ostatnio powstał jej odpowiednik na PC "Mark of Chaos". Jednak pomijając świat i klimat niewiele tam z mechaniki "prawdziwej" gry. Postanowiłem napisać coś bardziej odpowiedniego, tzn jako powiedzmy program ćwiczeniowy przed turniejem. Jednak duża różnorodność armii sprawia mi pewien problem: każda armia ma wiele umiejętności specjalnych, pomijam już umiejętności zawarte w podstawowych zasadach. I tu moje pytanie czy ktoś ma jakiś pomysł jak można by zorganizować te umiejętności? Nie mogę sobie tego ułożyć od strony kodu  :( Tym bardziej że chciałem zrobić edytor który by umożliwiałby tworzenie nowych armii/umiejętności.

Widzę, że mało grasz/grałeś w Warhammer'a.

80% tych "zdolności" o których mówisz to efekty magicznych przedmiotów i czarów), które w pewien określony sposób modyfikują statystyki/podstawowe zasady.

Przykład (przepraszam wszystkich "nie oświeconych" - czytaj nie grających ;) )
Masz Sword of Might - który zwiększa siłę bohatera który go używa ...
Heinrich.m_iStr += 1;
I co w tym trudnego  ? Większość magicznych bajerów w Warchamerze można w taki prostu sposób przecież opisać:)


Offline Camel-IL

  • Użytkownik

# Marzec 25, 2007, 17:23:44
Nie grałem mało ale nie miałem pomysłu jak to połączyć w jedną kupę  ;)

Offline HellCat

  • Użytkownik

# Marzec 25, 2007, 18:52:27
Nie grałem mało ale nie miałem pomysłu jak to połączyć w jedną kupę  ;)

Trochę wystarczy pomyśleć. Nic nie ma w tym trudnego moim zdaniem.

Sam pisałem podobny "symulator" ale stwierdziłem, że syzyfowa praca dla jednej osoby to trochę za dużo.
Serwus.

Offline MoN

  • Użytkownik

# Marzec 27, 2007, 01:21:46
Zawsze mozesz cos zrobic na skryptach - masz wieksza elastycznosc dodatkow.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Marzec 27, 2007, 17:46:49
Ja też zawsze się nad tym zastanawiam. Nigdy jeszcze nie doszedłem w swojej grze do pisania właściwego gameplay dla RPG (wiecie - silnik powstaje długo ;)), ale ty bardziej nie bardzo wyobrażam sobie jak coś takiego zorganizować.

To proste modyfikowanie statsów (np. jakiśtam Magiczny Miecz Kogośtam +2 do siły) może być odpytywany przy każdym zapytaniu o siłę postaci celem wyciągnięcia z niego ile dodać do liczonych aktualnie punktów albo też może dodać na stałe 2 punkciki do siły w statsach postaci, a przy zdejmowaniu odjąć. Która opcja jest lepsza?

Natomiast różne inne skille, czary, umiejętności, ciosy specjalne itd., jakkolwiek na pewno możliwe do pogrupowania w pewne klasy (w końcu fireball i frostbolt to taki sam strzał, tylko ma inną grafikę i obrażenia), to jednak wymagające wprowadzania "wtyków" w mechanizmy przeliczające rozgrywkę w wielu różnych miejscach. Jak to rozwiązać, żeby się wszystko nie pomotało? :)

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Marzec 27, 2007, 18:07:35
To proste modyfikowanie statsów (np. jakiśtam Magiczny Miecz Kogośtam +2 do siły) może być odpytywany przy każdym zapytaniu o siłę postaci celem wyciągnięcia z niego ile dodać do liczonych aktualnie punktów albo też może dodać na stałe 2 punkciki do siły w statsach postaci, a przy zdejmowaniu odjąć. Która opcja jest lepsza?
IMO lepiej odpytywać, bo wtedy można wprowadzić sytuację, gdzie nie będą działały magiczne przedmioty (jakiś Krąg Antymagii ;) ) lub nie będą działały określone - wtedy wystarczy nie odpytywać określonych przedmiotów, a w przypadku odliczania "punktów" tylko podczas zdejmowania trzeba by było dodać też odliczanie przy wchodzeniu w strefę, gdzie magia nie działa itd. :)

Offline Camel-IL

  • Użytkownik

# Marzec 27, 2007, 22:46:28
I właśnie się zastanawiam czy zrobić to jako funkcje zaprzyjaźnione czy może lepiej jako klasy pochodne albo oddzielne klasy/struktury albo może funkcje działające na klasach... Które rozwiązanie będzie lepsze??? Chyba ze macie jakieś inne pomysły... Skryptów nigdy nie pisałem i nie wiem jak do tego się zabrać :/