Autor Wątek: Poszukujemy świeżej krwi  (Przeczytany 4129 razy)

Offline FilipPlotnicki

  • Administrator

  • +1
# Styczeń 09, 2021, 22:42:31
Cześć,

Ostatnio Warsztat stoi w miejscu i obecnie nie jest rozwijany.
W związku z tym poszukujemy nowych ludzi, który mieliby chęci i ochotę na wsparcie rozwoju serwisu.

Kogo poszukujemy:
  • Osób, które prowadziłyby sekcję newsów i zarządzały aktualnościami na stronie
  • Osób, które dostarczałyby nowych treści w postaci artykułów, felietonów oraz tutoriali
  • Osób, które zajęłyby się organizacją częstszych compo i wymyślaniem ciekawych tematów
  • Osób, które mogłyby prowadzić social media
  • Osób, które pomogłyby reklamować nasze małe miejsce spotkań
  • Osób, które znają PHP i mogą wesprze rozwój oraz migrację obecnej strony i forum
  • Osób, które wsparłyby znajdowanie sponsorów i potencjalnych okazji na współpracę z zewnętrznymi organizacjami
  • Osób z pomysłami na nowe podeście do serwisu (inna forma przekazu informacji)

Jeśli widzisz się w jakiejkolwiek z tych ról, to zapraszamy do kontaktu przez formularz kontaktowy: https://forms.gle/bkysct9VCTq5WCDFA

Wszelkie pytania można również pisać w tym wątku bądź bezpośrednio na admin@warsztatgier.pl.

Osoby posiadające pomysły na rozwój serwisu proszone są o wykorzystanie formularza, który można znaleźć tutaj: http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,31642.0.html

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline komires

  • Użytkownik

  • +1
# Styczeń 09, 2021, 23:34:49
@FilipPlotnicki
Cześć,

Zasugerowałbym odblokowanie wątku
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,31633.0.html

skoro mnie on zachęcił do zabrania głosu, zachęci i innych.

Tak odnośnie newsów - obecna ich forma sugeruje, tak przynajmniej ją odbieram, że jest to miejsce aktualności warsztatowych. Wydaje się, że forma zbliżona do tej z gamedev.net byłaby bardziej ciekawa i skłaniała do przesyłania aktualności przez osoby z branży - ale to byłoby pewnie do przedyskutowania.

Niestety z braku czasu nie mogę pomóc w żadnej z wyszczególnionych ról.

Offline FilipPlotnicki

  • Administrator

# Styczeń 09, 2021, 23:52:51
@komires

Masz 100% racji. Myślę, że tak naprawdę obie formy mają miejsce bytu i "newsy" mogłyby być zarówno z branży jak i z poletka warsztatowego, żeby ludzie, którzy odwiedzają bardzo sporadycznie miały również okazję na nadgonienie co się działo (obecnie dzieje się mało, więc i newsy ze świata warsztatu są nędzne).

Co do zamkniętego wątku, to napisałem Ci na priv. W skrócie chodzi o to, żeby ograniczyć narzekanie i maksymalizować robienie oraz pozyskiwanie rzeczonej nowej krwi.

Postarajmy się ograniczyć rozmowę w tym wątku do pytań i sugestii co do wymienionych ról!

Offline komires

  • Użytkownik

# Styczeń 10, 2021, 00:14:29
Myślę, że tak naprawdę obie formy mają miejsce bytu i "newsy" mogłyby być zarówno z branży jak i z poletka warsztatowego, żeby ludzie, którzy odwiedzają bardzo sporadycznie miały również okazję na nadgonienie co się działo (obecnie dzieje się mało, więc i newsy ze świata warsztatu są nędzne).

Wydaje się, że pomysł z dwiema grupami newsów to dobry pomysł.
Nie byłbym też tak pesymistyczny w ocenie, że nic się nie dzieje. W mojej opinii byli i aktualni warsztatowcy działają (profesjonalnie i równie często hobbystycznie), tylko należy ich zmotywować i zachęcić do zabrania głosu na warsztacie właśnie.

Co do zamkniętego wątku, to napisałem Ci na priv.

Rozumiem jak najbardziej, ale komentarze w tym wątku są najciekawsze :-).
Poza tym piszący rzucają całą furę pomysłów (lub wskazują miejsca do poprawy) nad którymi powinny pochylić się osoby które podejmą się zaproponowanych ról. Ja bym jednak nie blokował.

Offline FilipPlotnicki

  • Administrator

# Styczeń 10, 2021, 00:29:26
Wydaje się, że pomysł z dwiema grupami newsów to dobry pomysł.
Wydaje się, że utrzymanie wszystkiego w jednej kolumnie powinno póki co wystarczyć. Będziemy myśleć o ewentualnym podziale jak będziemy tonąć w produkowanej zawartości.

Nie byłbym też tak pesymistyczny w ocenie, że nic się nie dzieje.
Jasne! Nawet projekty w serwisie pojawiają się w miarę systematycznie. Nędznie to idzie rozwój samego portalu.

Poza tym piszący rzucają całą furę pomysłów (...)

Tak jak Ci pisałem: backlog rzeczy do zrobienia istnieje od zarania dziejów. 100% wymienionych baboli czy też usprawnień się tam znajduje. Będą ręce do pracy, będziemy je prostować lub wprowadzać innowacje szybciej (może jednak sam się podejmiesz? :D). Jak masz więcej pytań (albo ktokolwiek z czytających) strzelaj bezpośrednio na skrzynkę admin@warsztatgier.pl albo na priv.

W tym temacie trzymajmy się jednak pytań i rozmów o spisanych rolach.

Offline Boski

  • Użytkownik

  • +1
# Styczeń 10, 2021, 01:12:31
Hej, tak jak kiedyś pisaliśmy, mógłbym popracować nad jakimś artykułem.
Obrany wtedy temat trochę mnie przerósł/nie byłem zadowolony z efektu, ale też nie dostałem żadnej odpowiedzi, nawet nie wiem czy moje wiadomości do Ciebie dochodziły?
Pewnie jeśli bym coś naskrobał to tym razem o bliższych mi rzeczach - czyli o skrypceniu pod Unity - jak wiadomo, pełno jest materiałów w sieci, jednak większość zdaje się być robiona przez początkujących dla początkujących - i uczą złych nawyków, są niestaranne, nie mają powiązania z rzeczywistością (pracą i dużymi projektami na przestrzeni miesięcy/lat). Myślę, że to zawsze jakaś mała 'nisza'.

Chętnie też zorganizowałbym compo i nadzorował przebieg.

A co do featurów przesyłam 2 pomysły:
- przywrócenie losowych screenów - myślę że nowe osoby mogłyby zobaczyć coś ciekawego i inspirującego,
pokazującego, że te miejsce żyje, a dla innych pełniłoby rolę zabijacza czasu (refresh)
- słowniczek w formie listy z krótkimi opisami, możnaby opisywać skróty branżowe (repo, crunch, gamejam, CI/CD..)

Offline FilipPlotnicki

  • Administrator

# Styczeń 10, 2021, 01:19:14
Dzięki, poszedł priv. Spiszemy pomysły i wybierzemy najsensowniejsze tematy!

Offline ByerN

  • Użytkownik

  • +1
# Styczeń 10, 2021, 12:19:07
Moje pomysły już wypisałem w poprzednim wątku. Jak coś mi przyjdzie nowego do głowy to podrzucę :)

  • Osób, które znają PHP i mogą wesprze rozwój oraz migrację obecnej strony i forum

Ja tam bardziej java/scala. Porzuciłem PHP dawno temu ale z chęcią bym zobaczył kod źródłowy. Jaki jest stack technologiczny razem z tym PHP (frameworki)? W planach jest utrzymywanie tej samej technologii czy przepisanie serwisu na bardziej nowożytną + migracja bazy danych? Jaka baza danych jest pod spodem? Forum i portal stoją na tej samej technologii?

Offline FilipPlotnicki

  • Administrator

# Styczeń 10, 2021, 13:27:18
Jeśli chodzi o pomysły na rozwój serwisu, to prośba o wykorzystanie nowego formularza: https://forms.gle/5tpHegQ8GibTUz2U7

Co do wsparcia z pracy nad kodem, to daj znać na admin@warsztatgier.pl używając adresu email, którego mógłbym użyć do nadania uprawnień do repo z kodem.

Co do pytań, to:
  • stack technologiczny serwisu to czysty PHP na Apache. Oczywiście, że są plany na migrację tego na coś, co się da utrzymać, ale to się wiąże z przygotowaniem migracji projektów - sporo pracy. Kluczowe jest przemigrowanie serwisu albo na invision albo na jakiś inny cms, który by zrzucił nam z głowy utrzymanie autorskiego kodu. Podejście do migracji serwisu (głównie bazy contentu) to prio #1 dla osób, które zdecydują na pomoc z kodem
  • Baza to mysql
  • Forum to SMF, serwis to autorski kod. Jeśli chodzi o forum, to mamy wykupione https://invisioncommunity.com/ wraz z kodem do migracji bazy (czeka na odpalenie). Rozwiązanie znane np z gram.pl czy też linuxtechtips.com

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Styczeń 10, 2021, 13:50:52
Migracja na jakiś CMS, który odciąży utrzymywanie serwisu brzmi sensownie. Ja niestety podziękuję w tej kwestii- nie moje technologie :) Myślałem nad przetestowaniem jednej z technologii (scalajs), którą miałem na oku, ale faktycznie ktoś to jeszcze musi później utrzymać, a nie jest aż tak przystępna jak CMSy.

Offline FilipPlotnicki

  • Administrator

# Styczeń 10, 2021, 15:03:27
Jasne, wiadomo, że ciężko będzie znaleźć kogoś, kto by wsparł tę kwestię. Na pewno prościej będzie zacząć od migracji forum.

Na eksperymenty niestety nie ma tutaj za bardzo miejsca.

Offline JakubWegner

  • Użytkownik

# Styczeń 23, 2021, 10:43:36
Wysłałem formularz, napiszę jeszcze tutaj aby nie zginęło - gdybyście potrzebowali kogoś od PHP i kodu, to bardzo chętnie pomogę

Offline marksp

  • Użytkownik
    • znajdzprzodka.pl

# Styczeń 26, 2021, 19:29:18
Może warto sprawdzić ile projektów powstało w ostatnim roku (latach) ,tych do przetestowania przez użytkowników, nawet w formie demo.
Czy forma mobile-"odbiorcy projektów" (smartfony itp.) nie ograniczyła zdecydowanie techniki 3D ?.

Może portal (z silnikami 3D), dotyczy już wyłącznie techniki plików wykonywalnych  jako "app"? . Proste-gierki platformowe i ich twórcy.

Trzeba szukać nowych form zainteresowania użytkowników forum (app to nie wszystko).
Wszelkiego typu "wirtualne zwiedzania" (miasta, obiekty muzealne i inne ),to może być ten kierunek gdzie 3D znajdzie nową perspektywę realizacji
nowych projektów wykonywanych przez "amatorów nie komercjonalnych".Firmy "gamowe" profesjonalne ,będą robić "remake" tego co już powstało.

marksp
Ten post został przesłany w ramach propozycji

Offline zephyr

  • Użytkownik

# Luty 08, 2021, 19:43:06
Mój BG - jestem programistą który po studiach robił w GD
potem poszedłem klepać biznesowy kod

Pomyślałem ze mam trochę czasu zobaczę jak tam ten amatorski GD w Polsce idzie, może coś komuś pomogę
Przypomniałem sobie ze kiedyś myło coś takiego jak warsztat, przez pomyłkę trafiłem na gamevev.pl
Oba fora są generalnie dead, wątki sprzed lat, brakuje działów nowych technologii (UE4 jako UE3??? wtf?).

Polecam otworzyć dyskusję czym powinien być warsztat 2.0

Osobiście widziałbym serwis jako:
huba który zorganizuje społeczność enuzjastów GD.
Opis wydzielony do http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=31645
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2021, 21:41:26 wysłana przez zephyr »

Offline zephyr

  • Użytkownik

# Luty 08, 2021, 20:55:59
Buga/UX issue przeniosłem do:
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,31644.0.html

nie da sie wywalić posta?
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2021, 21:41:47 wysłana przez zephyr »