Autor Wątek: Warsztat Summer of Code 2020  (Przeczytany 2987 razy)

Offline FilipPlotnicki

  • Administrator
# Lipiec 03, 2020, 01:04:28
Opis konkursu:

Wraz z początkiem lipca zaczynamy Warsztat Summer of Code 2020! Zasady są bardzo proste - 3 miesiące na napisanie gry. Nie ma narzuconego gatunku, tematu ani wielkości gry - ograniczają Was tylko Wasze możliwości (i motywacja! ;)). Można zgłaszać się w pojedynkę lub zespołach. Gra musi być  dostępna dla wszystkich uczestników konkursu, najlepiej gdyby była darmowa albo miała wersję demo. Zwycięzcy będą tradycyjnie wybrani przez głosowanie między uczestnikami. Dodatkowo będzie przeprowadzona ankieta na forum żeby przyznać nagrodę publiczności. Podobnie jak w poprzednich latach będzie 5 kategorii na wyróżnienie gier najlepszych w pewnych aspektach.

Jak zwykle mamy dowolność jeśli chodzi o technologię - zapraszamy projekty pisane od zera, na własnym silniku, UE, Unity, HTML5 albo czymkolwiek innym. Mogą być gry do ściągnięcia, przeglądarkowe, mobilne albo jeszcze jakieś - zasady Was nie ograniczają. Weźcie tylko pod uwagę że oceniać będą Was inni uczestnicy konkursu, więc w Waszym interesie jest żeby mogli pracę uruchomić.

Terminy: od środy 01.07.20 do środy 30.09.20 (włącznie). 3 miesiące, potem głosowanie.

Linki do poprzednich lat: 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007

Zachęcam do utworzenia projektu na warsztat.gd lub devloga tutaj na forum (mamy wydzielony dział :)) - screeny, video i opisy wprowadzanych zmian zawsze są mile widziane :) Jeśli macie oficjalne strony swoich projektów - dajcie linka, postaram się je umieszczać w materiałach. Oczywiście żadne z powyższych nie jest obowiązkowe. W zasadzie jedynym warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest przesłanie lub podlinkowanie pracy.



Zasady oceniania

Wszyscy którzy nadesłali prace mają prawo oddać głos aby wyłonić najlepsze prace w tegorocznym WSoCu. Każdy uczestnik przyznaje 3, 2 lub 1 punktów pracom, które uważa za generalnie najlepsze, a także nominuje po 1 jednej pracy do każdej z kategorii specjalnych. Czyli chciałbym dostać (mailem lub PMką) zgłoszenia w takiej formie:

3 pkt: gra ZZZ
2 pkt: gra AAA
1 pkt: gra BBB

Najciekawszy pomysł: gra CCC
Najlepsza grafika: gra DDD
Najlepszy dźwięk i muzyka: gra EEE
Najlepsza miodność/grywalność: gra FFF
Najlepsze rozwiązania techniczne: gra GGG

Jedną grę można nominować do kilku kategorii specjalnych (nawet do wszystkich). W żadnym wypadku nie można głosować na swoją własną grę.

Oprócz powyższych, odbędzie się też plebiscyt publiczności w formie ankiety w tym wątku. Każdy zarejestrowany uczestnik forum może oddać głos na najlepszą pracę :)

Termin głosowania - 2 tygodnie, czyli do 14tego października, do g. 23:59. Nie nadesłanie głosów oznacza dyskwalifikację.



Wysyłanie prac
Prace nadsyłamy do dnia 30. września, do godziny 23:59. Prace można wysyłać do mnie na PM lub na adres mailowy admin [małpa] warsztatgier.pl, jako załącznik lub link do hostowanej pracy. W przypadku prac webowych lub na platformy mobilne będzie potrzebny link.



Frequently Asked Questions:
  • Jak należy przesłać grę?
    • Generalnie gry "standalone" trzeba przesłać mi (jako załącznik lub link do hostingu), te we Flashu/HTML5/etc można hostować samemu, a w przypadku gier mobilnych linki do pobrania. Jeśli żadna opcja Wam nie odpowiada, to mamy duże pole do negocjacji :)
  • Czy można przesłać więcej niż jedną grę?
    • Można, ale będą traktowane jako jedna praca konkursowa.
  • Czy może to być gra komercyjna?
    • Może, tylko musi być dostępna do zagrania dla pozostałych uczestników.
  • Czy można przesłać grę, nad którą zaczęło się pracować wcześniej?
    • Można, ale trzeba to wyraźnie zaznaczyć, żeby wszyscy byli poinformowani co oceniają.
  • Czy trzeba udostępniać źródła?
    • Nie trzeba, wystarczy wersja do uruchomienia. Ale można :)
  • Czy można pisać w technologii XXX?
    • Można, ale jeśli dostarczysz grę która nie uruchomi się u części uczestników, to sam pozbawiasz się części punktów. Sorry :)
  • Czy można zmienić projekt po zgłoszeniu?
    • Jasne, wystarczy dać mi znać na PM albo w tym wątku.
  • Czy każdy członek zespołu głosuje oddzielnie?
    • Nie, każdy zespół ma jeden głos.

Miłego tworzenia! I pamiętajcie - to ma być zabawa :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage
# Lipiec 15, 2020, 19:34:15
Here we go! :D

Wrzucam mojego Hawkinga na tapetę. Zaczął jako projekt na May Game Compo w 2019 (tutaj na Warsztacie), obecnie przepisywany ze względu na wydajność i możliwą do uzyskania większą epickość. Akurat ładnie się plasuje w budżecie czasowym (rewizja zaczęła powstawać w Lipcu :D ).

Offline Gabes

  • Użytkownik
    • Allegro5kurs
# Październik 05, 2020, 01:51:18
Już koniec?

Offline bartekm

  • Użytkownik
    • Wordpress Blog
# Październik 07, 2020, 17:57:59
Pewnie nikt nie wysłał swojej pracy.

Offline FilipPlotnicki

  • Administrator
# Październik 14, 2020, 21:02:28
W tym roku przesłana została jedna praca.
Paczka jest dostępna tutaj: https://1drv.ms/u/s!AnXqQE3CNUYn6Dio_M1LeCcdXyfe?e=seWhsG

Offline Boski

  • Użytkownik
# Październik 14, 2020, 23:23:34
Trwało to 9 lat, ale w końcu się udało. Chciałbym podziękować wszystkim za dobrą zabawę i współzawodnictwo : D

Offline Mergul

  • Użytkownik
# Październik 17, 2020, 16:47:45
A miałem wysłać swój projekcik, ale zapomniałem, a tyle było do roboty ;D

Offline Gabes

  • Użytkownik
    • Allegro5kurs
# Październik 18, 2020, 10:46:59
Trwało to 9 lat, ale w końcu się udało. Chciałbym podziękować wszystkim za dobrą zabawę i współzawodnictwo : D
Boski, tworzenie kodu trwa całe życie.:)
« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2020, 19:40:11 wysłana przez Gabes »

Offline Lerhes

  • Użytkownik
# Październik 22, 2020, 23:42:46
Cześć,

Zagrałem - gra się odpaliła. Chciałem chociaż raz ją ukończyć, ale chyba help (te informacje wyświetlane na początku) powinien zostać bardziej rozbudowany.
Często mam dużo czarnych statków.. a białe są ukryte pod nimi.
W prawym dolnym rogu można "odłożyć" kartę, ale z lewym dolnym nic się nie da zrobić (przynajmniej ja nie odkryłem, co tam powinno być).
Jak się kliknie kartę prawym klawiszem myszki, to znika (bug or feature).

Podsumowując:
Gratuluję wygranej Boski :)

Pozdrawiam,
Lerhes

Offline Boski

  • Użytkownik
# Październik 26, 2020, 21:22:57
Dzięki za feedback! Faktycznie, help słabo rozbudowałem :/  i nie zabezpieczyłem tego spawnienia statków gracza pod wrogami. Generalnie gra to taka modyfikacja pasjansa pająka.