Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Ruszamy z Warsztatowym Q&A!
Prosimy o zadawanie pytań w rodzaju
jak zrobić
na stronie
Q&A
!
Forum
Warsztat.GD
Pytania
Szukaj
Zaloguj się
Rejestracja
Warsztat.GD
»
Społeczność
»
Compo i bitwy
»
Warsztat Summer of Code 2019
»
Ivon 2
Drukuj
Strony: [
1
]
Do dołu
Autor
Wątek: Ivon 2 (Przeczytany 420192 razy)
Cremmy
Użytkownik
#
Lipiec 09, 2019, 08:40:31
Gatunek
: Platformowa/Przygodowa
Sterowanie
: Klawiatura/Gamepad
Technologia
: SFML/OpenGL
Silnik
: brum brum 🚗
Na WSoC planuję wysłać grę zawierającą podstawowy gameplay i przynajmniej jedną misję.
Docelowo ma to być gra platformowo-przygodowa, z
idealnym
balansem między akcją i dialogami. Gracz będzie miał dostępne dwie postaci, pierwsza walczyć będzie z bliska przy pomocy broni białej (planuję wzorować się na mechanice walki z pierwszego Prince of Persia), druga będzie używała pistoletów, karabinów i wszystkiego co pluje ołowiem.
Aktualny stan:
https://imgur.com/a/fBg2fHa
Zrobione:
Podstawowy ruch postaci (chodzenie, skakanie, wchodzenie po schodach, schodzenie z platform, chwytanie krawędzi, puszczanie/wspinanie się)
Ruchome platformy, wspinanie się na nie, stabilne skakanie
Podstawy walki wręcz
Poziom pokazowy
Do zrobienia:
Dokończenie chwytania krawędzi platform i puszczania/wspinania się
Ruchome platformy (ruch i stabilne stanie NPC na nich)
Mechanika walki wręcz
Szczegółowa mechanika walki wręcz
Strzelanie
NPC
Silnik dialogów
Wrogowie/AI
Grafiki i animacje
Powyższa lista będzie aktualizowana w miarę postępu prac.
«
Ostatnia zmiana: Wrzesień 28, 2019, 22:55:37 wysłana przez Cremmy
»
Mr. Spam
Miłośnik przetworów mięsnych
Cremmy
Użytkownik
#
Sierpień 04, 2019, 21:43:32
Udało się ogarnąć ładne wspinanie na krawędzie platform. Nagranie z aktualnego stanu silnika:
https://warsztat.gd/video/2842/podstawy_ruchu
Zawsze zastanawiałem się jak robią w grach, że postać szybko biegnąc nie odrywa się od terenu idącego w dół. Okazuje się, że jest to bardzo prosty trik: jeśli postać stała na platformie, ale już nie stoi, to zadziałaj na nią grawitacją kilka razy większą niż normalnie.
Cremmy
Użytkownik
#
Sierpień 24, 2019, 17:11:03
Aktualizacja:
https://warsztat.gd/video/2845
Nie sądziłem, że się uda, ale się udało - mogę chwycić się krawędzi ruchomej platformy latać z nią w ten sposób.
MDW
Użytkownik
#
Sierpień 25, 2019, 21:58:02
Nie wiem jak w kodzie ;) ale na filmiku wygląda, że działa to wszystko bardzo sprawnie. Gratulacje i szacunek za to, że robisz wszystko sam, a nie korzystasz z jakiegoś silnika do wyklikiwania gier. :) Mam nadzieję, że skończysz...
Cremmy
Użytkownik
#
Wrzesień 09, 2019, 00:39:44
Aktualizacja:
https://warsztat.gd/video/2848/podstawy_walki
Trochę minęło od ostatniej aktualizacji. W tym czasie dodałem przechodzenie między warstwami świata (wieloplatformowa platformówka?) oraz udało mi się wymyślić i zaimplementować podstawy systemu walki. Planuję zrobić bardziej rozbudowaną walkę z pierwszego Prince of Persia, zobaczymy czy się uda i czy będzie grywalne.
Cremmy
Użytkownik
#
Wrzesień 29, 2019, 22:41:40
Gotowe i wysłane. Ciężko to nazwać grą, ale w planie i tak było zrobienie tylko pokazówki silnika. Chętnie przyjmę wszystkie opinie, co się podoba a co nie, szczególnie w kwestii mechaniki walki wręcz.
https://crm.wyobraz.net/?download=48
Teraz chwila przerwy, a potem trzeba kontynuować prace i zrobić z tego pełnoprawną gierkę.
Drukuj
Strony: [
1
]
Do góry
Warsztat.GD
»
Społeczność
»
Compo i bitwy
»
Warsztat Summer of Code 2019
»
Ivon 2