Autor Wątek: Offset obiektu podczas kompilacji  (Przeczytany 3673 razy)

Offline kubera

  • Użytkownik
    • Prywatna strona

# Styczeń 03, 2019, 19:28:16
Czołem.

Mam pytanie.
Posiadam strukturę:
struct CCBuffersHeap
{
CCBShadow m_Shadow;
CCBLightPos m_LightPos;
CCBModel m_Model;
CCBPipeColor m_PipeColor;
CCBLerp m_Lerp;
};
Jak uzyskać w C++ Ofset względem początku struktury dla przykładu m_Model. Podczas pracy sprawa jest prosta, wystarczy od modelu odjąć this. Rzecz jednak w tym, że ofset jest kompilatorowi znany. Chciałbym również mieć do niego dostęp.
P. S.
Pomyślnego Roku 2o19

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

  • +3
# Styczeń 03, 2019, 21:54:54
Jest makro offsetof

https://en.cppreference.com/w/cpp/types/offsetof

size_t myOffset = offsetof(CCBufferHeap, m_Model);

Offline kubera

  • Użytkownik
    • Prywatna strona

# Styczeń 03, 2019, 21:57:46
Dzięki serdeczne. Problem rozwiązany :)