Programowanie > Silniki

Lekki silnik c# do platformówki 2d na Androida

(1/1)

jjoker8:
Siema, do tej pory siedziałem w Unity, jednak wyjeżdżam na parę miesięcy i biorę ze sobą leciwego netbooka, który ma problem z uciągnięciem Unity, dlatego szukam jakiegoś lekkiego silnika w zastępstwo. Chciałbym w tym czasie zrobić platformówkę 2d na androida (klon Mario), jako że o 3d mogę na tym sprzęcie zapomnieć. Jaki silnik polecacie do tego celu, najlepiej w c#, jako że mam ten język najlepiej ogarnięty z Unity.

Avaj:
Słyszałem dobre rzeczy o Duality. Jeśli dobrze rozumiem, Godot też ma już wsparcie dla C# i podobno nieźle daje radę z 2D.

Aczkolwiek, piszesz, że na Androida. C# nie bardzo się lubi z Androidem, Unity to omija bo podrzuca całe środowisko uruchomieniowe ze sobą. Alternatywnie, możesz pisać w Javie, korzystając z silnika libGDX, który jest dość popularny. Oczywiście w grę wchodzi też Kotlin, czyli taka "fajniejsza" Java.

Joker:
Może nie silnik ale MonoGame jest całkiem spoko, szczególnie jak sympatyzowałeś z świętej pamięci XNA od Microsoftu.

koto:
Ja kodziłem trochę w MonoGame, na pewno jest lekki i można grę wydac na wiele platform.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej