Autor Wątek: [C++] xml dla ustawien gry i savów, jaka biblioteczka?  (Przeczytany 405 razy)

Offline zajmundov

  • Użytkownik

# Październik 02, 2018, 13:44:09
witam, co teraz "rządzi" jeżeli chodzi o XML? Znalazłem kilka bibliotek i wyszczególniłem dwie: rapidxml i tinyxml. Chciałbym mieć możliwość wczytania/edycji.
Może jeszcze jest jakaś alternatywa dla xml'a?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Październik 02, 2018, 16:16:41
W tej chwili raczej rządzi JSON, XML wyszedł ostatnio z mody :) Kiedyś używałem TinyXML i był spoko. Jeszcze możesz spojrzeć na boost::serialization, on w sumie sam ci będzie zapisywał i odczytywał obiekty z XMLa.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Październik 02, 2018, 20:37:09
Ja z bibliotek do XML dla C++ używałem tinyxml i był spoko, ale jakbym miał wybór, to wybrałbym jakikolwiek inny format pliku. Jeżeli jakiś standardowy, to JSON, ewentualnie stary dobry CSV. Możesz też zaprojektować własny format, czy to tekstowy, czy binarny.

Offline zajmundov

  • Użytkownik

# Październik 03, 2018, 02:11:32
hmm.. przeglądam json i jego składnie, wygląta to ciekawiej niż xml :]
A jaki parser polecacie?

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Październik 03, 2018, 10:32:10
A jakie masz wymagania? :) ogólnie w kategorii JSONa niewiele można zadziałać między bibliotekami, więc weź pierwszą z brzegu i przetestuj.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Październik 03, 2018, 10:42:05
Słyszałem, że RapidJSON jest OK. https://github.com/Tencent/rapidjson

Offline zajmundov

  • Użytkownik

# Październik 04, 2018, 11:42:43