Autor Wątek: [PC] Arpago  (Przeczytany 131 razy)

Offline Paszq

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 24, 2018, 15:45:31
Cześć!

Jestem nowy na tym forum, nazywam się Paweł, a zakładanie konta trwało jedynie 2 miesiące :D Chciałbym podzielić się informacjami na temat projektu, nad którym pracuję od ponad dwóch lat - Arpago.

Co to takiego?

Jest to bardzo lekki, zręcznościowy RPG, którego akcja dzieje się w kreskówkowym świecie fantasy, a wizualnie zaczerpnąłem w wielu aspektach z wczesnego 3D - okolice PSX/N64/PC ~1997. Do marca tego roku pracowałem nad grą samemu, tworząc wszystko "grywalne" prawie od zera - design, kod, modele, animacje, tekstury, efekty, dodatkowe shadery. Od paru miesięcy wspiera mnie Adam, który zajmuje się częścią audio - SFX oraz muzyka. Wykorzystujemy silnik Unity, pracujemy w swoim wolnym czasie z zasadniczo zerowym budżetem.

Akcja jest obserwowana jest z góry, kamerę można obracać dookoła postaci, a do sterowania wykorzystać klawiaturę i mysz, lub gamepad. Gracz ma możliwość wybrania jednej z 3 grywalnych ras - Ludzi, Lisiego Ludu, lub Troglodytów, oraz jednej z 5 klas postaci - Wojownika, Strażnika, Strzelca, Przywoływacza, lub Maga Bitwnego. Świat gry jest w dużym stopniu otwarty, jednak skonstruowany w taki sposób, aby gracz nie czuł się kompletnie zagubiony i przytłoczony. Prawie wszystkie główne funkcjonalności gry ("szkielet") są ukończone - walka, ekwipunek, czary, zadania, dźwięki otoczenia, muzyka w tle, minimapa, NPC, mechanika i AI wrogów, dialogi, interfejs, split-screen - jedyny feature pod znakiem zapytania to online, jednak ze względu na ograniczone zasoby jest to raczej dalszy plan. Pozostaje jedynie dalej wypełniać grę contentem :)

Wzorowałem się na wielu innych grach, w celu stworzenia mieszanki tego co dobre z każdej z nich :slight_smile: Główna inspiracja to Egoboo - mały darmowy roguelite z okolic 1999, z którego “ściągnąłem” perspektywę kamery, odrobinę styl graficzny, dynamikę walki w pewnym stopniu. Dungeon Siege stanowił odniesienie w kwestii budowy świata, otwartości mapy (w trybie multiplayer), oraz systemu zdobywania czarów. Z gry MMO Tibia zapożyczyłem balans stworzeń, oraz otwartość i atmosferę świata gry pełnego nieznanych niebezpieczeństw. Innymi grami, których znajomość umożliwiła mi usprawnienie pomysłu, to np. Gothic 1 i 2, które według mnie pokazały jak powinny wyglądać obozowiska i miasta, a także Dark Souls, gdzie poszczególne krainy łączyły się ze sobą w perfekcyjny sposób, a porażka nie oznaczała reloadu save’a tylko miała aktualne konsekwencje bez wyciągania gracza z gry.

Filmy, gify, screeny

Menu, intro, tutorial gameplay
https://www.youtube.com/watch?v=IUPHLEcA9_Q

Walka maga z cyklopem (bez dźwięku)
https://www.youtube.com/watch?v=qg-2m0Wk0K0

Walka Rangera z Hellspawnem (bez dźwięku)
https://www.youtube.com/watch?v=VjJCmCp7ruw

Eksploracja miasta (bez dźwięku)
https://www.youtube.com/watch?v=eScEmisAypo

Gif - krajobraz wiejski ;)
https://gfycat.com/FrankThirstyFinnishspitz

Gif - rozmowa z NPC
https://twitter.com/ArpagoGame/status/1021517654430044167

Gif - walka z wilkiem
https://twitter.com/ArpagoGame/status/1019687825242017803

Gif - walka na bagnie
https://twitter.com/ArpagoGame/status/1010275593324322816

Krajobraz - wodospad
https://i.imgur.com/BMiQ4k9.jpg

Krajobraz - most z osady
https://i.imgur.com/d8lsh1h.jpg

Gif - Wyspa, na której rozgrywa się pierwszy akt gry
https://twitter.com/ArpagoGame/status/1007000939293806594

Grywalne rasy w Arpago
http://i.imgur.com/Xc07Ejy.png

Podsumowanie

Ok, myślę, że na pierwszy post wystarczy, postaram się wrzucać aktualizacje w miarę regularnie, jednak różnie bywa - jest to dosyć czasochłonne, więc dodatkowo przepraszam że ktoś mógł przeczytać bardzo podobny tekst już gdzieś indziej. Swoją drogą, to forum chyba nie widziało remontu od 2003 :P wrzuciłem wszystko w formie linków, żeby chociaż w miarę sensownie post się prezentował :)

Więcej informacji można znaleźć na stronie projektu, która jest jednocześnie DevBlogiem - http://arpago.eu
...na Twitterze - https://twitter.com/ArpagoGame
...oraz poprzez napisanie pod tym postem :D bardzo chętnie odpowiem!

Dzięki i pozdrawiam :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych