Autor Wątek: Quill3D  (Przeczytany 370 razy)

Offline Avaj

  • Użytkownik

  • +3
# Lipiec 09, 2018, 23:44:12
Quill3D - silnik 3D

Strona projektu

Użyte narzędzia/biblioteki:

- Silnik pisany w języku D
- GLFW do tworzenia okna
- OpenGL


Aktywność raczej na stronie projektu. Będę się starał wrzucać screeny w miarę regularnie z postępami, będę miał fajną historię, nieważne czy się uda coś zrobićczy nie.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kyroaku

  • Użytkownik

# Lipiec 10, 2018, 20:56:15
To chyba będzie mój ulubiony projekt na warsztacie aktualnie, także chętnie będę obserwował postępy ;) Chętnie bym też poczytał, gdybyś chciał się podzielić różnymi ciekawostkami w aktualnych rozwiązaniach. Samo dodawanie linków też pewnie zrobiłoby z tego dobry projekt-tutorial. Nie wiem jak teraz, ale kiedyś sporo osób walczyło z rzeczami, które właśnie dodajesz. Sam byłem taką osobą :)

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 10, 2018, 22:59:34
To chyba będzie mój ulubiony projekt na warsztacie aktualnie, także chętnie będę obserwował postępy ;) Chętnie bym też poczytał, gdybyś chciał się podzielić różnymi ciekawostkami w aktualnych rozwiązaniach. Samo dodawanie linków też pewnie zrobiłoby z tego dobry projekt-tutorial. Nie wiem jak teraz, ale kiedyś sporo osób walczyło z rzeczami, które właśnie dodajesz. Sam byłem taką osobą :)
Boję się, że nie jestem autorytetem w tej dziedzinie. Często lubię iść na skróty lub robić coś niezgodnie ze sztuką, i nie chcę, żeby potem ktoś nabrał złych nawyków.

A wiele rozwiązań to też robię na żywioł, dopiero w praniu wyjdzie. Na razie najbardziej mi się podoba to, że całą scenę wczytuję z XMLa. Mogę zmieniać pozycje/kolory obiektów bez rekompilacji kodu, a nawet w czasie działania aplikacji.

Offline FilipPlotnicki

  • Administrator

# Lipiec 11, 2018, 20:36:25
Mi najbardziej w tym projekcie podoba się to, że używa D. Wydawać by się mogło, że ten język umarł zanim stał się popularny.

Już z samej racji języka chętnie popatrzyłbym na kod

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 11, 2018, 22:01:48
Mi najbardziej w tym projekcie podoba się to, że używa D. Wydawać by się mogło, że ten język umarł zanim stał się popularny.

Już z samej racji języka chętnie popatrzyłbym na kod
Nie umarł. Zajmuje miejsce w popularności mniej więcej tam gdzie języki typu Rust, Dart, Crystal, Nim. Czyli na uboczu, jest cicho, ale nie jest martwy. Go też był w tej niszy, ale w sumie się wyłamał. Kotlin podobnie.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 11, 2018, 22:53:18
Mi najbardziej w tym projekcie podoba się to, że używa D. Wydawać by się mogło, że ten język umarł zanim stał się popularny.

Już z samej racji języka chętnie popatrzyłbym na kod
Z ciekawszych projektów okołosilnikowych, możesz popatrzeć na https://github.com/gecko0307/dagon , aczkolwiek on w ogóle garbage collectora nie używa. Gdybym miał pisać bez garbage collectora to pisałbym w C++ :)