Autor Wątek: Warsztat Summer of Code 2018  (Przeczytany 7586 razy)

Offline kemot0055

  • Użytkownik

# Październik 05, 2018, 17:18:40
Witam, jako bierny użytkownik tego forum który obserwuje i patrzy co się dzieje na portalu warsztat.gd postanowiłem dorzucić swoje dwa grosze komentując tegoroczne "projekty" bądź "gry" wysłane na tegoroczny WSOC.

Zacznę od kategorii "Dowolna gra":
Boski - "TAXI": Słaba jakościowo gra zrobiona najprawdopodobniej na kolanie. Nie podoba mi się to że chociażby te suwaki głośności muzyki/efektów działają tylko i wyłącznie w menu głównym. Pomijając fakt że tekstura tych dróg idzie tylko i wyłącznie w jednym kierunku, ludzie to cylindry, na drogach są budynki, bluru tak dużo że aż strach patrzeć na gameplay i dodając wspomniany wcześniej mankament z dźwiękiem - gra wręcz krzyczy swoimi efektami dźwiękowymi. To wszystko - sumuję się w ładną kupę w którą zagrałem może z max. 2 minuty.

BrunonDEV - "SUPERSHOT": Casualowa strzelanka stylizowana na te ze starych czasów. Nie wiem dlaczego w losowych momentach załączał mi się slowmotion, pomijając fakt tego slowmotion - standardowa gierka w której spędziłem ok. 5 minut. Nie przyciąga potencjalnego gracza niczym szczególnym.

ByerN - "TAnima": Dla odmiany w stosunku do innych testujących ludzi gra zadziała mi od razu po uruchomieniu jara i wklepaniu loginu i hasła i kliknięciu przycisku register. Graficznie gra jest OK niestety jeżeli chodzi o gameplay, interfejs nie jest przyjazny graczowi już od pierwszego wejrzenia - ciężko zorientować się co i jak. W taki piękny sposób utknąłem w pierwszej komnacie nie wiedząc co zbytnio zrobić uderzając swoją postacią w ścianę w efekcie czego traciła HP (chyba, sugerowałem się czerwonym kolorkiem paska nad postacią) i w momencie zniknięcia paska postać dalej żyła, nie wiem - cud? Spędziłem w grze ok. 5 do 7 minut próbując ogarnąć tak naprawdę o co chodzi. Grafika czcionki nie pomaga, jest nie typowa i ciężko się czyta.

Cremmy - "Marchewki": Najlepsza gra z tej paczki. Wszystko zadziałało od razu po uruchomieniu pliku Marchewki.exe bez zbędnych problemów. Są dwie rzeczy do których muszę się niestety przyczepić a jest to mianowicie brak jakiejkolwiek opcji ustawienia głośności gry przez co gra (kolejny raz użyję tego przecudnego stwierdzenia) wręcz "krzyczy" swoimi dźwiękami, ale w odróżnieniu do gry "TAXI" nie są to dźwięki które od razu wiercą ci w uszach, także dało się ten mankament przetrwać podczas grania. Drugą i zarazem ostatnią wadą jest śmieszny efekt podczas obracania kamerą podczas to którego grafiki obiektów są "w jednym miejscu". Fajnie jednak by było żeby obiekty miały jednak swoje grafiki podczas ustawienia innych kątów kamery. Pomijając te dwa (myślę że do naprawienia problemy) jest to naprawdę dobra gra, ciekawy koncept. Na plus zasługuje dołączenie instrukcji jak grać która tłumaczy od A do Z o co tak naprawdę chodzi. Rozegrałem w grze jedną rundkę na poziomie easy która zjadła mi w sumie ok. 30 do 40 minut. Myślę że będę do niej wracał żeby sobie rozegrać więcej partyjek ;)

devmotyl z "Snejk" i marszuka z MineDuck: Niestety, gry na androida nie są moim targetem - także brak oceny :(

nowy - "Viconia": Kolejna gra zrobiona na kolanie, brak opcji konfiguracji głośności dźwięku (kolejna gra która wręcz "krzyczy" efektami dźwiękowymi), nie zależnie jaki pakiet jakościowy wybrałem gra klatkowała w porywach do ok. 25 - 30 FPSów. Oprócz tego losowe freezy podczas grania (spawnowanie przeciwników zapewne) i cały ton mapy (głównie kolorystka jednolita) jest według mnie nie wygodny dla oka. Jednak największą atrakcją dla mnie było wspinanie się po ścianach (fajna kolizja, pozdrawiam) przez co mogłem pominąć całą mapę chodząc po ścianach i omijając w ten sposób przeciwników. Czas spędzony w grze to 15 minut głównie ze względu na możliwości wspinania się po ścianach, wypadania poza mapę i obserwowania tego jak bardzo dużo obiektów jest na mapie.

RhAnjiE i Seamonster131 - "Falleswen - New Land": Gra graficznie z rzutu izometrycznego, pikselowata - generalnie me gusta. Lecz jeżeli chodzi o gameplay nie mam zielonego pojęcia o co chodzi w tej grze, postawiłem jakiekolwiek budynki i nie wiem co dalej. Brak jakiegokolwiek wytłumaczenia jak grać. Na temat gry na forum nie zaglądałem. Spędzony czas w grze to ok. 2 do 3 minut.

I na sam koniec jedyny silnik o jakże pięknej nazwie "Quill3D" autorstwa Avaj:
Niestety silnik nie uruchamia mi się na nvidii, jest błąd poczas kompilacji shadera.

Także brak jakiejkolwiek oceny :(

Pozdrawiam cieplutko :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Październik 05, 2018, 18:27:51
Cytuj
Nie wiem dlaczego w losowych momentach załączał mi się slowmotion

A to dziwne, slowmotion włącza się prawym przyciskiem myszy, a gra zatrzymuje się gdy ty się zatrzymujesz - nie ma tu żadnej losowości, o wszystkim mówi tutorial :)

Offline nowy

  • Użytkownik

# Październik 05, 2018, 19:05:44
Boski, TAXI: na monitorze 4:3 UI zasłania mi samochód przeszkadzają także grafiki klientów których przewożę

BrunonDEV, Podobnie jak innym mam losowy efekt slow motion bez mojej ingerencji

ByerN, Gra pobrała i uruchomiła się bez problemu. Gra dopracowana widać ,że długo nad nią pracujesz, zgubiłem się w mieście, dlaczego gdy wale głową w mur zabiera mi życie?

devmotyl, snejk

RhAnjiE&Seamonster131, Nastawiałem budynków ale nic się nie działo ciekawego
Sarann, Na plus walka przypomina mi ta z Untertale

Cremmy Gra działa ,dobra muzyka trochę czasu mi zajęło zanim zorientowałem się ,że mogę zrobić upgrade .

Avaj, Quill3D:Silnik działa jak stanę pod odpowiednim kątem to  widać że woda w studni ma małe fale



Offline Avaj

  • Użytkownik

# Październik 05, 2018, 20:33:47
I na sam koniec jedyny silnik o jakże pięknej nazwie "Quill3D" autorstwa Avaj:
Niestety silnik nie uruchamia mi się na nvidii, jest błąd poczas kompilacji shadera.

Także brak jakiejkolwiek oceny :(

Pozdrawiam cieplutko :)
Jaka Nvidia?

jak chcesz to możesz w bloom.frag zmienić:

layout(binding = 2) uniform sampler2D bright2;
layout(binding = 2) uniform sampler2D bright3;
layout(binding = 2) uniform sampler2D bright4;

na:

layout(binding = 2) uniform sampler2D bright2;
layout(binding = 3) uniform sampler2D bright3;
layout(binding = 4) uniform sampler2D bright4;

i wtedy powinno działać, ale w sumie dziwne że na innych kartach przechodzi :)

Offline kemot0055

  • Użytkownik

# Październik 05, 2018, 21:16:00
Jaka Nvidia?

jak chcesz to możesz w bloom.frag zmienić:

layout(binding = 2) uniform sampler2D bright2;
layout(binding = 2) uniform sampler2D bright3;
layout(binding = 2) uniform sampler2D bright4;

na:

layout(binding = 2) uniform sampler2D bright2;
layout(binding = 3) uniform sampler2D bright3;
layout(binding = 4) uniform sampler2D bright4;

i wtedy powinno działać, ale w sumie dziwne że na innych kartach przechodzi :)
Dzięki! ze zmianą silnik ruszył. Niestety ja pracuje już na 5-cio letnim laptopie z GPU Nvidia Geforce GT 635M, ale fakt, faktem - błąd był. Pomijając fakt że gra działała mi w 10 - 15 klatkach. Efekty robią fajne wrażenie. Jedynie do czego mógłbym się tak naprawdę przyczepić to wymuszanie maksymalnej dostępnej rozdzielczości monitora podczas gdy normalnie pracuje na mniejszej.

A to dziwne, slowmotion włącza się prawym przyciskiem myszy, a gra zatrzymuje się gdy ty się zatrzymujesz - nie ma tu żadnej losowości, o wszystkim mówi tutorial :)
Faktycznie - nie zauważyłem po prostu tego tekstu o czasie na starcie gry. Też mała sugestia żeby ten tekst był widoczny ponownie gdy zaczynasz nową grę bo ludzie mogą nie zwrócić na to uwagi za pierwszym razem (tak jak ja) i trzeba specjalnie usuwać ciastka żeby zobaczyć.

PS. I nie nazywałbym tego tutorialem, bo w grze nigdzie takiej opcji nie ma.

Pozdrawiam ;)
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2018, 21:25:58 wysłana przez kemot0055 »

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Październik 06, 2018, 11:27:30
interfejs nie jest przyjazny graczowi już od pierwszego wejrzenia - ciężko zorientować się co i jak

Tak, to prawda. Ta część związana z przyjaznością dla użytkownika wymaga dużo pracy. Jeszcze się nie zająłem wprowadzeniem i dopieszczaniem UI, więc póki co zostają tylko filmiki i wskazówki w środku gry (jak tabliczki, które można przeczytać czy półki z książkami), które tłumaczą o co tam w ogóle chodzi (takie readme):
https://www.youtube.com/watch?v=h50FxucQeEc - starsza wersja, ale opisuje podstawy
https://www.youtube.com/watch?v=DYRaBtJG1xg - nowsza ze zmianami gameplayu

dlaczego gdy wale głową w mur zabiera mi życie?

Odpowiedź jest zawarta w pytaniu xD uderzanie głową w mur jest ogólnie niezdrowe.

Czasem gdy się uderza głową w ścianę to traci się procentową część aktualnego stanu zdrowia (chyba 1/3). Zaokrąglanie nie pozwala zejść na zero, choć tak to wygląda wizualnie. Sama mechanika powstała przypadkiem i mi się spodobała, ale jest zdecydowanie nieintuicyjna dla nowych graczy.

Offline Sarann

  • Użytkownik

# Październik 10, 2018, 13:53:07
Avaj:
Cóż mogę powiedzieć, fajny silnik nawet, szczególnie te odbicia w studni :)

Boski:
Ciekawa gra o TAXI, miła praca kamery i coś jak voxele.
Choć trochę nudno się gra. Ale za to policja może nas złapać za przejeżdżanie przechodniów ;-(

BrunonDEV:
Przydałoby się więcej typów wrogów (choć może na wyższych poziomach jest więcej niż tylko trzy?), ale tak to przyjemnie się gra. Choć rzadko używałem mechaniki spowalniania czasu, grając jak w normalnego shmupa :P
Swoją drogą co oznacza to .pro? Ostatnio zacząłem widywać gry z tą domeną. Coś jak .io, ale lepsze?

ByerN:
Udało mi się jakimś cudem dojść do miasta, a potem nawet do potworów, którzy bez litości mnie porąbali. I pobawiłem się trochę z kukłami. Najwięcej czasu ogarniać musiałem jak ekwipunek działa :)
Całkiem ciekawe, ale toporne sterowanie lekko.

Cremmy:
Gra wyłącza się losowo po jakimś czasie, ale oprócz tego ciekawy pomysł, choć stawianie budynków da się ulepszyć, jak już ktoś wspominał wcześniej.

nowy:
Świetna grafika i ciekawy system walki, jednak widoczny jest bardzo spadek wydajności po niszczeniu beczek / wejściu wrogów na scenę. O ile zarówno na high quality jak i potato PC normalnie nie było żadnych problemów, to przy obu tych rzeczach ledwo dało się grać.
Czasem też kamera wychodzi poza mapę, raczej nie powinno się dziać.

RhAnjiE i Seamonster131:
Nie dałem rady włączyć:
`./izoGame: error while loading shared libraries: libsfml-system.so.2.4: cannot open shared object file: No such file or directory`


@marszuka @devmotyl wkrótce ocenię

Offline Sarann

  • Użytkownik

# Październik 10, 2018, 13:55:37
Witam, jako bierny użytkownik tego forum który obserwuje i patrzy co się dzieje na portalu warsztat.gd postanowiłem dorzucić swoje dwa grosze komentując tegoroczne "projekty" bądź "gry" wysłane na tegoroczny WSOC.

Zacznę od kategorii "Dowolna gra":
Boski - "TAXI": Słaba jakościowo gra zrobiona najprawdopodobniej na kolanie. Nie podoba mi się to że chociażby te suwaki głośności muzyki/efektów działają tylko i wyłącznie w menu głównym. Pomijając fakt że tekstura tych dróg idzie tylko i wyłącznie w jednym kierunku, ludzie to cylindry, na drogach są budynki, bluru tak dużo że aż strach patrzeć na gameplay i dodając wspomniany wcześniej mankament z dźwiękiem - gra wręcz krzyczy swoimi efektami dźwiękowymi. To wszystko - sumuję się w ładną kupę w którą zagrałem może z max. 2 minuty.

BrunonDEV - "SUPERSHOT": Casualowa strzelanka stylizowana na te ze starych czasów. Nie wiem dlaczego w losowych momentach załączał mi się slowmotion, pomijając fakt tego slowmotion - standardowa gierka w której spędziłem ok. 5 minut. Nie przyciąga potencjalnego gracza niczym szczególnym.

ByerN - "TAnima": Dla odmiany w stosunku do innych testujących ludzi gra zadziała mi od razu po uruchomieniu jara i wklepaniu loginu i hasła i kliknięciu przycisku register. Graficznie gra jest OK niestety jeżeli chodzi o gameplay, interfejs nie jest przyjazny graczowi już od pierwszego wejrzenia - ciężko zorientować się co i jak. W taki piękny sposób utknąłem w pierwszej komnacie nie wiedząc co zbytnio zrobić uderzając swoją postacią w ścianę w efekcie czego traciła HP (chyba, sugerowałem się czerwonym kolorkiem paska nad postacią) i w momencie zniknięcia paska postać dalej żyła, nie wiem - cud? Spędziłem w grze ok. 5 do 7 minut próbując ogarnąć tak naprawdę o co chodzi. Grafika czcionki nie pomaga, jest nie typowa i ciężko się czyta.

Cremmy - "Marchewki": Najlepsza gra z tej paczki. Wszystko zadziałało od razu po uruchomieniu pliku Marchewki.exe bez zbędnych problemów. Są dwie rzeczy do których muszę się niestety przyczepić a jest to mianowicie brak jakiejkolwiek opcji ustawienia głośności gry przez co gra (kolejny raz użyję tego przecudnego stwierdzenia) wręcz "krzyczy" swoimi dźwiękami, ale w odróżnieniu do gry "TAXI" nie są to dźwięki które od razu wiercą ci w uszach, także dało się ten mankament przetrwać podczas grania. Drugą i zarazem ostatnią wadą jest śmieszny efekt podczas obracania kamerą podczas to którego grafiki obiektów są "w jednym miejscu". Fajnie jednak by było żeby obiekty miały jednak swoje grafiki podczas ustawienia innych kątów kamery. Pomijając te dwa (myślę że do naprawienia problemy) jest to naprawdę dobra gra, ciekawy koncept. Na plus zasługuje dołączenie instrukcji jak grać która tłumaczy od A do Z o co tak naprawdę chodzi. Rozegrałem w grze jedną rundkę na poziomie easy która zjadła mi w sumie ok. 30 do 40 minut. Myślę że będę do niej wracał żeby sobie rozegrać więcej partyjek ;)

devmotyl z "Snejk" i marszuka z MineDuck: Niestety, gry na androida nie są moim targetem - także brak oceny :(

nowy - "Viconia": Kolejna gra zrobiona na kolanie, brak opcji konfiguracji głośności dźwięku (kolejna gra która wręcz "krzyczy" efektami dźwiękowymi), nie zależnie jaki pakiet jakościowy wybrałem gra klatkowała w porywach do ok. 25 - 30 FPSów. Oprócz tego losowe freezy podczas grania (spawnowanie przeciwników zapewne) i cały ton mapy (głównie kolorystka jednolita) jest według mnie nie wygodny dla oka. Jednak największą atrakcją dla mnie było wspinanie się po ścianach (fajna kolizja, pozdrawiam) przez co mogłem pominąć całą mapę chodząc po ścianach i omijając w ten sposób przeciwników. Czas spędzony w grze to 15 minut głównie ze względu na możliwości wspinania się po ścianach, wypadania poza mapę i obserwowania tego jak bardzo dużo obiektów jest na mapie.

RhAnjiE i Seamonster131 - "Falleswen - New Land": Gra graficznie z rzutu izometrycznego, pikselowata - generalnie me gusta. Lecz jeżeli chodzi o gameplay nie mam zielonego pojęcia o co chodzi w tej grze, postawiłem jakiekolwiek budynki i nie wiem co dalej. Brak jakiegokolwiek wytłumaczenia jak grać. Na temat gry na forum nie zaglądałem. Spędzony czas w grze to ok. 2 do 3 minut.

I na sam koniec jedyny silnik o jakże pięknej nazwie "Quill3D" autorstwa Avaj:
Niestety silnik nie uruchamia mi się na nvidii, jest błąd poczas kompilacji shadera.

Także brak jakiejkolwiek oceny :(

Pozdrawiam cieplutko :)

Ehh, no a mojej nie ocenił :(


Jeśli chodzi o zabugowane sterowanie, nie mam pojęcia czemu tak się może dziać. U mnie wszystko śmiga.

Udało się komuś przejść całą grę? ;)

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Październik 10, 2018, 18:29:51
@Sarann:

Cytuj
BrunonDEV:
Przydałoby się więcej typów wrogów (choć może na wyższych poziomach jest więcej niż tylko trzy?), ale tak to przyjemnie się gra. Choć rzadko używałem mechaniki spowalniania czasu, grając jak w normalnego shmupa :P
Swoją drogą co oznacza to .pro? Ostatnio zacząłem widywać gry z tą domeną. Coś jak .io, ale lepsze?

Tak, na wyższych poziomach jest więcej typów, ostatni wchodzi gdzieś przed 30 falą dopiero :)

No i wtedy też przydaje się bardziej ta mechanika, może nie jest to zbyt dobry design ale tak to zrobiłem ;)

Co do .pro, to tak, ja tego użyłem jako takie .io - tylko tańsze xD Poza tym klasyczne .com było zajęte.

Offline Cremmy

  • Użytkownik
    • Wyobraź tu sobie napis~

# Październik 10, 2018, 20:15:09
Cremmy:
Gra wyłącza się losowo po jakimś czasie
Jeśli chciałbyś się pobawić w testera, to przekieruj stdouta do pliku ("marchewki.exe > log.txt") i pokaż końcówkę logów po wysypaniu się gry. Jaka grafika? Intel, inna wbudowana, czy jakaś zewnętrzna?

Offline RhAnjiE

  • Użytkownik

# Październik 11, 2018, 01:40:43
Avaj [Quill 3D]
Bardzo ładny silnik. Szkoda tylko, że pająk nie ma cieni. Da się jakoś przyśpieszyć szybkość poruszania kamery?

Boski [JohnDoe]
Ten blur strasznie psuje efekt, za dużo go i oczy bolą. Autem jeździ się topornie, a kamera nie współpracuje. Powinna być domyślnie przechylona, żeby było widać cały przód. Próbowałem znaleźć jakiegoś klienta, ale niestety nie udało mi się.

BrunonDev [Supershot]
Bardzo przyjemna i miła dla oka gierka. Musiałem się przyzwyczaić do mechaniki z zatrzymywaniem czasu, ale potem już fajnie się grało. Nawet się zarejestrowałem :)

ByerN [TAnima Online]
Naprawdę ładna gierka! Podobają mi się te dynamiczne światła, animacje i rozgrywka. Ekwipunek nieczytelny, ale po chwili nauczyłem się z niego korzystać. Sterowanie za to jest intuicyjne. Przydałoby się pomijanie dialogów, bo za szybko czytam i nudzę się w międzyczasie. Problemów z pobraniem i zarejestrowaniem się nie było.

Cremmy [Marchewki]:
Na screenach nie wyglądała tak samo fajnie jak jest w rzeczywistości. Wielki plus za tutorial, naprawdę przyjemnie się gra i spędziłem w niej trochę czasu. Duży plus za ładne obracanie mapy, chciałbym zaimplementować to w swojej gierce :D

nowy [Viconia]
Przepiękna gra, uwielbiam taki styl graficzny. Szkoda tylko, że nie można atakować w biegu, trochę topornie wygląda zatrzymywanie sie, żeby zadać cios. No i przydałoby się naprawić rozmieszczenie obiektów, aby kamera przez nie nie przechodziła. Cienie w niektórych miejscach są bardzo postrzepione i brzydkie. Oprócz tego gra jest naprawdę godna polecenia. Bardzo podobają mi się walki, bo animacje są dopracowane.

Sarann [Requiem Lacrimosa]
Styl graficzny ładny, ale na początku niestety w budynku pomyliłem podłogę ze ścianą. Dynamiczne pole widzenia daje fajny efekt, a w minigierki przyjemnie się gra. Niestety czasem postać idzie sama w jakimś kierunku.

devmotyl [Snejk]
Sympatyczna gierka, trochę pograłem w pierwsze poziomy. Nie wiem, czy da się przyśpieszyć ruch węża, bo według mnie porusza się on za wolno.

marszuka [MineDuck]
Na screenach myślałem, że to będzie jakaś terraria, więc zaskoczył mnie flappy bird. Gra się fajnie, ale niestety melodia wkurza. Tekstura kamienia zlewa się z niebieskim tłem. Jeśli są podziemne poziomy, to może zamiast nieba lepiej wstawić teksturę ciemniejszej ziemi, żeby faktycznie wyglądało to jak podziemia?
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2018, 23:44:36 wysłana przez RhAnjiE »

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Październik 12, 2018, 12:04:37
ByerN:
Udało mi się jakimś cudem dojść do miasta, a potem nawet do potworów, którzy bez litości mnie porąbali. I pobawiłem się trochę z kukłami. Najwięcej czasu ogarniać musiałem jak ekwipunek działa :)
Całkiem ciekawe, ale toporne sterowanie lekko.

Jak skończę podstawy to będę musiał zrobić testy na ludziach. Tyle w nią gram, że już dla mnie to wszystko normalne. Całkiem możliwe, że wystarczy dobry tutorial do takich rzeczy jak poruszanie się czy ekwipunek. Od tego co tam jest teraz doszło dużo rzeczy. Jest niezaktualizowany.


ByerN [TAnima Online]
Naprawdę ładna gierka! Podobają mi się te dynamiczne światła, animacje i rozgrywka. Ekwipunek nieczytelny, ale po chwili nauczyłem się z niego korzystać. Sterowanie za to jest intuicyjne. Przydałoby się pomijanie dialogów, bo za szybko czytam i nudzę się w międzyczasie. Problemów z pobraniem i zarejestrowaniem się nie było.

Dzięki :) pomijanie dialogów jest ("Q") i mówią o tym w tutorialu chyba w 4tym zdaniu! xD

Dzięki wszystkim za feedback. Jest bardzo pomocny :) teraz wiem, że do poprawy będzie bardzo dużo rzeczy związanych ze sprawieniem by gra była "user friendly" i zbalansowanie poziomu trudności  + jakieś pomniejsze jak pobieranie gry i reconnect. Jak skończę podstawową zawartość to zajmę się tym przy okazji angażując jakichś ochotniczych testerów :)

Offline FilipPlotnicki

  • Administrator

  • +3
# Wczoraj o 09:25:40
Hej, nie dostałem jeszcze głosów od wszystkich. Nie chciałbym nikogo dyskwalifikować, więc poczekam jeszcze do końca dnia.

Offline Cremmy

  • Użytkownik
    • Wyobraź tu sobie napis~

# Wczoraj o 10:05:21
Rozumiem, że ponaglenia poszły do zwlekających, czyli jeśli nic nie dostałem, to mój głos dotarł?

Offline nowy

  • Użytkownik

# Wczoraj o 16:04:39
jak wyżej mój głos dotarł?