Autor Wątek: Warsztat Summer of Code 2018  (Przeczytany 9571 razy)

Offline Sarann

  • Użytkownik

# Październik 04, 2018, 08:50:07
Na dniach wezmę się za głosowanie :)

Swoją drogą, nie powinno mnie tutaj być? https://i.imgur.com/9X55GCv.png

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline RhAnjiE

  • Użytkownik

# Październik 04, 2018, 11:53:01
@Avaj
Niestety opiekun chyba jeszcze nie zaktualizował paczki, dlatego wrzuciłem osobno wersję na windowsa w temacie
Falleswen - Windows Version

Offline bartekm

  • Użytkownik
    • Wordpress Blog

# Październik 04, 2018, 12:50:55
Może ja coś dorzucę od siebie:
Avaj - twój silnik mi nie odpala, włącza się tylko na moment okienko dosowe i tyle
JohnDoe - Boski - nawet fajne, jednak praca kamery kuleje i przesadziłeś z blurem:) ale nawet grywalne, trochę mi się skojarzyło z GTA.
TAnima - Byern - ściągnąłem loader, uruchomiłem, ale prosi o login i hasło, których nie znam, a zarejestrować się nie da
supershot - BrunonDev - strzelanka typu galaga, ładna oprawa graficzna w tym efekt bullettime, trochę monotonna, przydało by się bardziej urozmaicić rozgrywkę
marchewki - Cremmy - gra z rzutu izometrycznego, widać że dopracowana, na pierwszy rzut oka wygląda to dobrze
devmotyl, marszuka - gry pod androida, nie mam niestety jak sprawdzić
viconia - nowy - ładna gra 3d w stylu diablo, i ciekawy styl graficzny (0 tekstur), trochę zbyt oddalona kamera. Co do wymagań u mnie podobnie chodzi 25 fps a karta graficzna słaba.
Falleswen - RhAnjiE i Seamonster131 - gra w rzucie izometrycznym a la settlers, podobna do gry Cremmego. Plus za ładny teren, przydało by się przesuwanie mapy myszą.
requiem-lacrimosa - saran - taki trochę rpg - pochodziłem trochę po mapie, fajny efekt dynamicznych cieni lub pola widzenia, są też minigierki w postaci unikania nut na pięciolinii. trochę zabugowane sterowanie, czasami postać sama porusza się do przodu albo na boki.
« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2018, 16:22:19 wysłana przez bartekm »

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Październik 04, 2018, 13:35:42
Avaj - twój silnik mi nie odpala, włącza się tylko na moment okienko dosowe i tyle
Jaką masz kartę graficzną? Jak odpalisz z konsoli to widać jakieś errory? Testowałem na Radeonie i NVidii, na integrze Intelowej może nie działać :)

Offline bartekm

  • Użytkownik
    • Wordpress Blog

# Październik 04, 2018, 16:19:43
Rzeczywiście na integrze nie chciało się odpalić. Teraz spróbowałem na NVidii i już jest ok.

Bardzo fajny silnik, przydało by się go trochę zoptymalizować, ale jak na 3 miesiące robi wrażenie.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Październik 04, 2018, 17:04:31
Największym zabójcą wydajności jest ta studzienka, bo przez nią wszystko jest rysowane dodatkowe dwa razy ;D

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Październik 04, 2018, 17:58:42
Co do TAnimy, to dziwne, że się nie odpala. Sprawdzałem ją na kilku komputerach (z windowsami póki co).
Teraz też sprawdziłem i hula.

TAnima - Byern - ściągnąłem loader, uruchomiłem, ale prosi o login i hasło, których nie znam, a zarejestrować się nie da

Rejestracja polega na wybraniu loginu, który nie jest zajety i jakiegoś tam hasła. Są obostrzenia na znaki i długość, ale powinien się pokazać komunikat jak coś będzie nie tak.

TAnima - + za javę :) niestety nie odpala się, rzuca błędem:

C:\Users\jacek\Downloads>java -jar TAnima.jar
00:00  INFO: Connecting: localhost/127.0.0.1:54556/54776
Exception in thread "main" java.io.IOException: Unable to connect to: localhost/127.0.0.1:54556

to nie jest wersja debugowa pod lokalny serwer? :)

Spróbuj odpalić grę z launchera, który pobrał jara. On przy okazji pyta serwer domenowy jaki jest aktualny ip to podłączenia i odpala klienta z tym parametrem. Alternatywnie można podać w wywołaniu (ale nie będzie się sam aktualizował)

parametr: -Dhost=37.233.102.184


ByerN, TAnima: Launcher pobierał grę dłużej, niż zajęło mi pobranie całego World of Warcraft... a potem i tak gra się nie uruchomiła. Firewall się odzywał, więc coś się robiło, ale od razu gra się zamykała.


Tak, powolny hosting. Może być podobny problem jak powyżej.

Komuś się w ogóle uruchomiła? xD Będę musiał dołączyć jakieś logi przy crashach bo teraz to średnio wiadomo co jest nie tak. Jak macie jeszcze wolny czas Panowie to zajrzyjcie czy się odpali po zastosowaniu tego co wypisałem powyżej i dajcie znać czy poszło. Ta informacja będzie bardzo przydatna dla mnie w przyszłości :) Z góry dzięki :)

Dla wytrwałych podrzucam jeszcze komendę do uruchomienia z konsoli:
java -Dhost=37.233.102.184 -jar TAnima.jar

PS.
Jeszcze z rzeczy, które mi przyszły do głowy:
-klient próbuje zapisać ustawienia przy uruchomieniu. Jak nie ma prawa do zapisu w miejscu gdzie się znajduje, to może się wywalić
-klient może rzucić timeoutem gdy za długo go blokował firewall (zanim się zaakceptuje windowsowy popup). Mam aktualnie bug z reconnectem więc jak takie coś nastąpi to połączenie się całkowicie zerwie aż do restartu aplikacji
« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2018, 18:15:35 wysłana przez ByerN »

Offline Cremmy

  • Użytkownik
    • Wyobraź tu sobie napis~

# Październik 04, 2018, 18:56:23
Dla wytrwałych podrzucam jeszcze komendę do uruchomienia z konsoli:
java -Dhost=37.233.102.184 -jar TAnima.jar
Teraz poszło, rzeczywiście mógł też być problem z timeoutem przy okienku firewalla.
Graficznie wygląda ciekawie. Zaraz na początku zgubiłem pochodnię i musiałem iść w ciemności. Miasto jest trochę zawiłe, ciężko się w nim ogarnąć, nie mówiąc już o wyjściu i naparzaniu wrogów. Sterowanie ma sens dopiero przy pierwszej walce, ale kamera za bardzo szarpie podczas atakowania. Ogólnie całkiem nieźle, ale chyba przydałyby się zmiany od strony przyjazności dla początkującego.

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Październik 04, 2018, 23:27:08
Teraz poszło, rzeczywiście mógł też być problem z timeoutem przy okienku firewalla.
Graficznie wygląda ciekawie. Zaraz na początku zgubiłem pochodnię i musiałem iść w ciemności. Miasto jest trochę zawiłe, ciężko się w nim ogarnąć, nie mówiąc już o wyjściu i naparzaniu wrogów. Sterowanie ma sens dopiero przy pierwszej walce, ale kamera za bardzo szarpie podczas atakowania. Ogólnie całkiem nieźle, ale chyba przydałyby się zmiany od strony przyjazności dla początkującego.

Czasem są takie głupie, małe błędy, które wszystko psują :) Dobrze, że działa. TAnima póki co nie jest zbyt przyjazna nowym użytkownikom. W przyszłości naprawi to dobry tutorial, wprowadzenie i hinty. Póki co jestem pod wrażeniem jak ktoś w ogóle dociera do miasta xD W mieście starałem się umieszczać tabliczki w kluczowych miejscach, które mówią o tym co jest po drugiej stronie korytarza. Dzięki za komentarz :)


Zagrałem w większość gier z paczki, wypisywałem sobie komentarze na bieżąco. O to one:
Boski:
-soundtrack męczy
-udźwiękowienie irytuje
-ah... AI się zbugowało i samochody jadą w siebie za moimi plecami cały czas trąbiąc. Stąd te odgłosy
-zaciąłem się na stacji benzynowej. Nie mogę z niej wyjechać
-na plus grafiki pasażerów i tekst, dają fajny klimat
-kiedy się pojawiają pasażerowie? Jak stanę na chwilę? Za pierwszym razem pojechałem na jakieś lotnisko i nie wiedziałem co mam robić bo nikt sie nie pokazywał
-toporne sterowanie, strasznie rzęzi ten mój wehikuł
-jak mam zresetować grę gdy mnie złapie policja? Da się inaczej niż przez menu?
-trochę dynamiki i będzie z tego fajna gra

BrunonDev
-na chrome strasznie tnie, przerzuciłem się na Edge'a
-generalnie spoko koncept. Świat mógłby ożywać też gdy się strzela
-czuć brak udźwiękowienia
-monotonna

Cremmy
-sprytna gra, ciekawe ai/mechanika
-wciągająca
-minimalistyczna
-wystawianie "budynków" jest troche męczące (klikanie na ikone i miejsce docelowe)

devmotyl
-Haha xD świetne!
-fajny kawałek leci w tle, ale zakładam, że zmęczy po jakimś czasie
-wąż jest strasznie powolny. Czasem gameplay jest ociężały i męczący
-na torze wyścigowym (?) czasem się zlewają przeszkody z drogą (skrzynie?)
-ten pomysł ze skakaniem o kilka poziomów w przód za punkty jest dość dziwny. Na początku się zgubiłem i nie wiedziałem czy idę tak jak twórca nakazał
-generalnie bardzo przyjemne

marszuka
-taki bardziej urozmaicony flappy bird. Poszło w dobrym kierunku
-jak dla mnie czułość kolizji jest niewybaczalna. Możnaby zwiększyć trochę tolerancję. Rozumiem, że ten typ gier ma być trudny, ale śmierć po muśnięciu jednym pikselem o ścianę irytuje, a nie bawi
-troche za wysoki skok
-ma potencjał

nowy
-przyjemne
-zbieram jakieś przedmioty, ale nie wiem co one robią. Mam ekwipunek?
-a, czerwone odnawiają hp. Żółte to pewnie złoto
-ściany zasłaniają mi widok. Czasem bardzo okrutnie
-walka lekko toporna
-klimatycznie
-czasem tnie na mojej dość dobrej maszynie (opcja high quality)
-bardzo klimatycznie
-oj ten sufit i ściany zasłaniające cały ekran są karygodne
-przewnicy mogliby szybciej ginąć. Są trochę upierdliwi. Czasem w nich nie trafiam choć powinienem
-press p to restart, ale nie działa
-sprawdzę potato mode
-oj bardzo potato
-dalej czasem przycina
-ataki dają bardzo fajny gamefeel. Tylko ta kolizja jest toporna. Przy zmianie kierunku myszki/klawiszy mógłby się zmieniać kierunek ataku przy kombosach
-fajne, ale poprawiłbym te rzeczy powyżej bo psują efekt

RhAnjiE i Seamonster131
-jak mam to uruchomić? To jest przygotowane pod linuxa?

Sarann
-na poczatku nie byłem pewny co jest ścianą, a co podłogą
-wszedłem na pianino xD
-nie wiem dlaczego ale czasem sterowanie się gubi. Ide strzałkami w lewo ale idę w prawo (?)
-ma coś z undertale
-sterowanie czasem zwyczajnie nie działa, poległem na 2. "walce". Zmiana kierunku ruchu nie łapie gdy robię to szybko, a tam akurat tego potrzebuję
-grafika nie powala, ale dałoby się to może jakoś sprytnie zrobić tanim kosztem (jak wspomniany wyżej undertale)
-jeśli chodzi o fabułę- ten wir dialogów, w który gracz jest wrzucony, jest trochę zbyt szybki

Avaj
-nie znam się na silnikach. Działa xD
-Bumpmapping? Ładnie :D
-odbicia, particle i cienie są
-trudno coś złego powiedzieć
-wygląda spoko :) ale nie masz za bardzo rywalizacji w tej kategorii, więc trudno cokolwiek więcej powiedzieć


I to tyle :) Bardzo przyjemnie. Jeszcze tylko czekam na info jak mam odpalić Falleswen bo to jedyna gra, której nie sprawdziłem (chyba, że coś pominąłem)

Offline Cremmy

  • Użytkownik
    • Wyobraź tu sobie napis~

# Październik 04, 2018, 23:33:52
-wystawianie "budynków" jest troche męczące (klikanie na ikone i miejsce docelowe)
Aaaah, wiedziałem, że wstawienie enigmatycznych Q/W/E/R/A/C w dymkach nad przyciskami nie będzie wystarczającą podpowiedzią d;

Offline RhAnjiE

  • Użytkownik

# Październik 05, 2018, 00:45:44
@ByerN
Od wczoraj truję, że opiekun zapomniał zaaktualizować paczkę, a link z wersją na windowsa wisi w kilku miejscach w tym temacie :P
@Avaj
Niestety opiekun chyba jeszcze nie zaktualizował paczki, dlatego wrzuciłem osobno wersję na windowsa w temacie
Falleswen - Windows Version
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2018, 08:52:48 wysłana przez RhAnjiE »

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Październik 05, 2018, 00:59:34
Cytuj
-czuć brak udźwiękowienia

Wiedziałem, że domyślne wyciszenie gry by nie wkurzać losowych przybyłych to trochę zły pomysł bo większość nie zauważy opcji włączenia dźwięku w lewym górnym rogu - a z nim ten bullet time jest zawsze trochę efektowniejszy :D

Głośność można regulować w opcjach ;)

(No chyba że chodzi ci o to, że nie wszystkie akcje mają dźwięk - tak, to nie jest do końca dopracowane)

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Październik 05, 2018, 11:30:34
Wiedziałem, że domyślne wyciszenie gry by nie wkurzać losowych przybyłych to trochę zły pomysł bo większość nie zauważy opcji włączenia dźwięku w lewym górnym rogu
Tak xD ludzie są przyzwyczajeni do dźwięku na starcie i wielkiego przycisku "mute" w rogu. Tego nawet nie zauważyłem bo gdzieś się zlał z innymi rzeczami. Zagrałem jeszcze raz. Dźwięk dużo daje. Pasuje. Lata się trochę za wolno jak dla mnie. Jakieś powerupy pewnie by urozmaiciły rozgrywkę (może są gdzieś dalej ale nie dotarłem tak daleko)

Od wczoraj truję, że opiekun zapomniał zaaktualizować paczkę, a link z wersją na windowsa wisi w kilku miejscach w tym temacie :P
Wybacz, mój błąd. Nawet widziałem Twój komentarz, ale nie wiem dlaczego nie załapałem, że tu chodzi o wersję na windowsa (tej gry).

Zagrałem.
-(+)400 fps
-plus za algorytm generowania plansz
-odleciałem gdzieś w świat przypadkiem kamerą. Nawet nie wiem jak bo na chwilę przeszedłem do innego programu i jak wróciłem to już widziałem tylko niebieski ekran. Udało mi się wrócić, ale jakiś prosty limit byłby spoko
-można by było móc jakoś karczować las. Wygenerowała mi się właśnie taka mapa, na której nie mam miejsca na budynki bo większość terenu to woda i drzewa. Poprzedni teren był ok
-za dużo tam nie można robić. Póki co to demo technologiczne, a nie gra (nie ma celu- chyba), ale to dobre podwaliny pod strategię

Aaaah, wiedziałem, że wstawienie enigmatycznych Q/W/E/R/A/C w dymkach nad przyciskami nie będzie wystarczającą podpowiedzią d;
Powiem Ci, że nawet szukałem przez chwilę tych skrótów. Zlał mi się z tekstem i nie zauważyłem. Jak go dasz gdzieś np w rogu dymku albo na samym przycisku, to będzie łatwiej zauważyć. Ze skrótami jest o wiele lepiej xD Przydałby się przycisk przyspieszenia czasu. Początek się niemiłosiernie dłuży. To, że czasem zmienia się częstotliwość dźwięku to specjalnie?
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2018, 11:39:32 wysłana przez ByerN »

Offline Cremmy

  • Użytkownik
    • Wyobraź tu sobie napis~

# Październik 05, 2018, 13:14:52
Powiem Ci, że nawet szukałem przez chwilę tych skrótów. Zlał mi się z tekstem i nie zauważyłem. Jak go dasz gdzieś np w rogu dymku albo na samym przycisku, to będzie łatwiej zauważyć. Ze skrótami jest o wiele lepiej xD Przydałby się przycisk przyspieszenia czasu. Początek się niemiłosiernie dłuży.
No i wszystko jasne. Nie patrzyłeś do readme.txt? d; Jak przytrzymasz spację to gra przyśpiesza - sterowanie jest opisane w readme i w grze, w menu pomoc.

To, że czasem zmienia się częstotliwość dźwięku to specjalnie?
Tak - im więcej pól zajętych, tym straszniej melodia ma brzmieć. Udało się uzyskać zamierzony efekt?

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Październik 05, 2018, 14:20:43
Przyznaje się, nie czytałem readme xD
Jest takie creepowate. Ale przez to, że tak czasem na chwilę tylko się "psuje" to myślałem, że to jakiś błąd. Fajny efekt. Miałem wrażenie, że zbliża się jump scare :D