Autor Wątek: Warsztat Summer of Code 2018  (Przeczytany 9696 razy)

Offline szczypiorofix

  • Użytkownik

# Wrzesień 26, 2018, 10:23:34
Niestety muszę z rezygnować z uczestnictwa w tegorocznym WSoC. Kompletny brak czasu (we wrześniu praktycznie nawet tego nie tknąłem) uniemożliwił mi pokazanie czegokolwiek bardziej grywalnego niż przesuwanie ludzikiem po mapie a i to wymaga jeszcze wielu poprawek. Sam projekt postaram się kontynuować za miesiąc lub dwa jak uporam się z paroma ważniejszymi w tym momencie sprawami.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Sarann

  • Użytkownik

# Wrzesień 28, 2018, 20:37:58
Nazwa teamu / Osoba: Kod: Saran, Grafika: Lordofgeckos, Inne: RedRain87
Kategoria Dowolna gra
Nazwa projektu Requiem Lacrimosa: Piano Black (wiem, słabo brzmi, nie ja wymyślałem)
Link do projektu na warsztat.gd https://sarandev.itch.io/requiem-lacrimosa

Offline Cremmy

  • Użytkownik
    • Wyobraź tu sobie napis~

  • +1
# Wrzesień 30, 2018, 09:10:58
Gierka gotowa, mail wysłany, pozostaje czekać na paczkę ze wszystkimi.
https://warsztat.gd/projects/marchewki/info

Offline Avaj

  • Użytkownik

  • +1
# Wrzesień 30, 2018, 19:58:33
Paczka wysłana :)

kod mocno zmasakrowany, żeby cokolwiek wypuścić. Załączyłem w ramach kompletności, ale radzę zbytnio w niego nie patrzeć bo jest paskudny (wszystko prawie w jednym pliku :) ).

Filmik poglądowy:

https://www.youtube.com/watch?v=5xfHTaXHYpI

demko pozwala swobodnie latać po scenie (lewy przycisk myszki + WSAD)

https://drive.google.com/file/d/1r33x3_Hd-fr6aeEe__QCFFbkprbFVZ0h/view?usp=sharing

Teraz, WSOC praktycznie skończony, skieruję swoje wysiłki w kierunku jakiejś konkretnej gry. Kusi mnie first person dungeon crawler w stylu dawnych Eye of Beholderów.

Offline Boski

  • Użytkownik

# Październik 01, 2018, 01:02:46
Moja praca też przesłana. Zapomniałem o readme, dlatego piszę tutaj:
- warto śledzić czerwone kwadraty na minimapce - to nasze cele
- niektóre assety użyte przy tworzeniu są moje, a niektóre to darmówki z internetu
- zaduzoblura - żeby ukryć słabość 'modeli' : P

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Październik 01, 2018, 10:18:34
Rozumiem, że termin jest do końca dzisiejszego dnia? :) Kończe kilka rzeczy, zrobię filmik poglądowy i praca będzie dostępna na stronie gry do pobrania.

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Październik 01, 2018, 21:44:19
Skończone, wysłane :)

Filmik z najnowszego update'u tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=DYRaBtJG1xg

Opis projektu:
https://warsztat.gd/projects/tanima

Download:
http://tanima-online.com/#download

Offline FilipPlotnicki

  • Administrator

  • +4
# Październik 02, 2018, 20:00:47
LINK DO PACZKI: https://1drv.ms/u/s!AnXqQE3CNUYnomN02vhK1wubPrkV

Dostałem prace od:
  • Boski
  • BrunonDEV
  • ByerN
  • Cremmy
  • devmotyl
  • marszuka
  • nowy
  • Sarann
  • RhAnjiE i Seamonster131
  • Avaj

Mam nadzieję, że żadna praca nie zniknęła w eterze. Czas na głosowanie!

Zasady oceniania

Wszyscy którzy nadesłali prace mają prawo oddać głos aby wyłonić najlepsze prace w tegorocznym WSoCu. Każdy uczestnik przyznaje 3, 2 lub 1 punktów pracom, które uważa za generalnie najlepsze. Czyli chciałbym dostać (mailem lub PMką) zgłoszenia w takiej formie:

Kategoria: XXX

3 pkt: ZZZ
2 pkt: AAA
1 pkt: BBB

W żadnym wypadku nie można głosować na siebie. Nie można również głosować na produkcje z innych kategorii.

Termin głosowania - 2 tygodnie, czyli do 15tego października, do g. 23:59. Nie nadesłanie głosów oznacza dyskwalifikację.

Offline Boski

  • Użytkownik

# Październik 02, 2018, 22:22:27
Avaj, masz najciekawszą sytuacje. Wedle reguł jesteś już zdyskwalifikowany xD

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Październik 02, 2018, 22:36:12
Avaj, masz najciekawszą sytuacje. Wedle reguł jesteś już zdyskwalifikowany xD
właśnie to podniosłem na slacku ;)

Offline RhAnjiE

  • Użytkownik

# Październik 02, 2018, 23:40:55
W paczce jeszcze nie ma wersji na windowsa, dlatego wstawiam ją tutaj:
Falleswen - Windows Version

Offline Cremmy

  • Użytkownik
    • Wyobraź tu sobie napis~

# Październik 03, 2018, 22:25:38
No to tradycyjnie pora na opinie o grach:
Boski, TAXI: Nie działa skręcanie strzałkami, ale już jazda do przodu tak (początkowo myślałem, że to jedna z tych gier na szybkie wciskanie klawiszy). Każde wciśnięcie przycisku 'x' w trakcie gry powoduje otwarcie kolejnego okienka z pytaniem czy chcę wyjść - okienka nie znikają po powrocie do menu.
BrunonDEV, Supershot: Chwilę mi zajęło załapanie, że to tak ma działać, a nie że gra się tnie =D Gra mnie nie wciągnęła, jak na SHMUPa to dość powolne tempo.
ByerN, TAnima: Launcher pobierał grę dłużej, niż zajęło mi pobranie całego World of Warcraft... a potem i tak gra się nie uruchomiła. Firewall się odzywał, więc coś się robiło, ale od razu gra się zamykała.
devmotyl, snejk: Android, nie bardzo mam jak teraz ją sprawdzić.
marszuka, MineDuck: Jak wyżej.
nowy, Viconia: Zawiesza się chwilę po rozpoczęciu ładowania (32 i 64 bit, na obu opcjach jakości). Swoją drogą, jaki był cel wysyłania trzech paczek, których większość stanowi jeden i ten sam plik z assetami? 200MB zamiast pewnie z 70 gdyby wszystkie exeki dać razem.
RhAnjiE&Seamonster131, Fallenswen: Postawiłem budynki, zszedłem z drewnem na minus i odleciałem kamerą daleko poza świat. Chyba nic więcej zrobić się tu nie da?
Sarann, Requiem Lacrimosa: Na plus na pewno zasługuje to, że gra działa. Styl graficzny nie specjalnie mi się spodobał - obiekty za bardzo się różnią między sobą. Niektóre mają piksele wielkości piksela, a inne są powiększone.

Avaj, Quill3D: Z braku innych zgłoszeń ciężko z czymś porównać ten silnik. Jestem pod wrażeniem cieni - mi się nie chciało ich robić w swoim starym silniku d;
Przez chwilę zastanawiałem się czemu pająk nie rzuca cienia. Wszystko wyjaśniło się gdy przeszedł przez palmę - to był pająk-DUCH!

To chyba tyle.

Offline Avaj

  • Użytkownik

  • +1
# Październik 03, 2018, 22:56:16
Avaj, Quill3D: Z braku innych zgłoszeń ciężko z czymś porównać ten silnik. Jestem pod wrażeniem cieni - mi się nie chciało ich robić w swoim starym silniku d;
Przez chwilę zastanawiałem się czemu pająk nie rzuca cienia. Wszystko wyjaśniło się gdy przeszedł przez palmę - to był pająk-DUCH!
To chyba tyle.

Jak się przyjrzysz pod pająkiem jak on idzie, to zobaczysz, że jest tam coś "cieniopodobnego" co się rusza, ale trzeba dobrze się przyjrzeć. Ogólnie jest to jedna shadowmapa, o dość dużej rozdzielczości, ale też mocno oddalona żeby łapać całą scenę. A pająk ma takie cienkie nóżki, że albo w ogóle się na shadowmapę nie łapie, albo zahaczy o raptem kilka pikseli. A oprócz tego mam PCFa, który takie "pojedyncze piksele shadowmapy" rozmywa na tyle, że nie widać ich w końcu.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Październik 03, 2018, 23:16:24
też moje opinie, jak głosować nie mogę:

TAXI - pierwsze wrażenie, UnityCrashHandler64.exe w głównym katalogu, to źle zapowiada :) klawisze nieintuicyjne, strzałki działają gaz i hamulec ale skręcanie już nie. Kamera myli trochę i za bardzo bezwładna jest przy obracaniu. Lepiej chyba byłoby widok z tyłu samochodu :) Jest tu jakiś gameplay? Nie wiedziałem jak przewozić pasażerów :(

Supershot - ciekawy pomysł, myślę, że da się z niego coś wycisnąć, ale to jeszcze nie to. Przy zatrzymaniu całkowitym jest jeszcze taka trochę bezwładność na ułamki sekund podczas których czas jeszcze się przesuwa. Po kilku sekundach zabawy mechaniką, przerzuciłem się na po prostu bycie cały czas w ruchu i granie jak w normalnego shootera. Sterowanie trochę dziwne, chyba wolałbym samą mychę albo samą klawiaturę niż. Styl graficzny mi się podoba, aczkolwiek eksplozje trochę zbyt komiksowe w porównaniu z realistycznym stylem pocisków i statków

Androidowe pomijam bo nie mam na czym testować.

Viconia - fajne! Kamera mogłaby być trochę bliżej, oprócz tego mam problemy wydajnościowe, na obydwu konfiguracjach. Nie jest źle, ale nie jest też płynnie, jakby ~25 FPS. Mam Radeona R9 380, więc jakiś potwór to nie jest, ale Wiedźmina 3 na high ogarnia :)

Fallenswen - eee? jak to odpalić? jest jakiś izoGame, ale to chyba binarki Linuxowe są, tak ma być? ^^

Requiem Lacrimosa - nie mój typ gry, ale minigierka fajna. Jest coś poza wymijaniem nutek? IMHO fajnie by było jakby nutki były bardziej zgodne z melodią która leci w tle :)

TAnima - + za javę :) niestety nie odpala się, rzuca błędem:

C:\Users\jacek\Downloads>java -jar TAnima.jar
00:00  INFO: Connecting: localhost/127.0.0.1:54556/54776
Exception in thread "main" java.io.IOException: Unable to connect to: localhost/127.0.0.1:54556

to nie jest wersja debugowa pod lokalny serwer? :)

Offline Boski

  • Użytkownik

# Październik 04, 2018, 00:24:19
Uch, wybaczcie brak readme - sterowanie na W/S/A/D, o strzalkach zapomnialem wiec pewnie czesciowo tylko podpiete. Na mapie co jakis czas pojawiaja sie czerwone elementy przy przechodniach (zolte walce) - jak wjedziemy  w nie i zatrzymamy auto, to klient wchodzi do auta i mowi gdzie chce jechac.