Autor Wątek: Warsztat Summer of Code 2018  (Przeczytany 2422 razy)

Offline FilipPlotnicki

  • Administrator

# Czerwiec 26, 2018, 23:09:25
Oficjalny główny wątek na forum dla WSoC 2018

Zgłoszeni:

Silnik graficzny

Kto                              Nazwa projektu            Link do projektu           
AvajQuill3Dhttps://warsztat.gd/projects/quill3d
Garen_eyePannoireEnginehttps://warsztat.gd/projects/pannoire_engine
ShelimPixie Enginehttp://forum.warsztat.gd/index.php/topic,31401.0.html

Dowolna gra

Kto                             Nazwa projektu            Link do projektu           
PatrulekFastballhttps://warsztat.gd/projects/FastBall
BeermasterIsles: Restorationhttps://warsztat.gd/projects/Isles_Restoration
ByerNTAnimahttps://warsztat.gd/projects/tanima
blackywolfie82Nightmoonhttps://warsztat.gd/projects/Nightmoon
kamilosxpUnknown_Gamehttps://warsztat.gd/projects/Unknown_Game
nowyViconiahttp://forum.warsztat.gd/index.php/topic,31403.0.html
szczypiorofixFor Gold and Sweetrollshttps://warsztat.gd/projects/For_Gold_and_Sweetrolls


Gra na własnym silniku

Kto                             Nazwa projektu            Link do projektu           
bartekmCave Masterhttps://warsztat.gd/projects/CaveMaster


W tym roku można się zgłosić do jednej z trzech kategorii:
dowolna gra
silnik graficzny
gra na własnym silniku
Każda osoba / team może się zgłosić tylko do jednej kategorii. Każda kategoria ma osobnych zwycięzców.

Zgłaszamy się w tym wątku. Szablon zgłoszenia:

Nazwa teamu / Osoba
Kategoria
Nazwa projektu
Link do projektu na warsztat.gd
Link do repo

Szczegółowy opis tutaj: https://warsztat.gd/news/1348/wsoc_2018_-_start!_[*aktualizacja*]

Zapraszamy do udziału! :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Boski

  • Użytkownik

# Lipiec 02, 2018, 00:00:38
Cytuj
Tegoroczny temat to: Silnik graficzny
obowiązkowy?

Cytuj
najlepszy kod
czyli wrzucamy ze źródłami?

Offline pawlaks1

  • Użytkownik
    • wolf in game

# Lipiec 02, 2018, 01:05:44
Może się mylę ale wakacyjne warsztatowe compo nigdy nie miało jakichkolwiek ograniczeń. Było tu wrzucanych wiele nieukończonych projektów a konkurs miał być jedynie pretekstem do dalszej ich kontynuacji. Może to lepiej, że teraz jest jakiś temat i jakieś ściślejsze zasady, ale ja odpadam (niby nie ma nacisku ale jakaś presja w stronę silnika graficznego sprawia, że nie czuję się zbyt zainteresowany uczestnictwem.

Zresztą pewnie i tak miałbym problem z czasem w tym wakacyjnym okresie.

Offline Boski

  • Użytkownik

# Lipiec 02, 2018, 01:17:46
Wyraziłeś dokładnie także moje odczucia. Rozumiem, że to decyzja/pomysł ludu na slacku, i spowodowana jest ostatnim zmniejszeniem aktywności na warsztacie. ale czuję się trochę tak jakby zastrzelono świętego mikołaja. z karpiem w ustach i na kolanach, ze streamem na youtubie.

*edit: z ta decyzja i slackiem to domysl
« Ostatnia zmiana: Lipiec 02, 2018, 02:08:38 wysłana przez Boski »

Offline matheavyk

  • Użytkownik
    • rabagames.com

# Lipiec 02, 2018, 01:57:34
W tym roku raczej nie wezmę udziału tak czy siak, ale jako kibic też chyba będę wykluczony. Lubię podziwiać twórców silników, ale nie takich, którzy spieszą się, żeby go zrobić w 3 miesiące, lecz takich którzy rozwijają swoje silniki latami i wyciągają czasem po taniości niesamowite efekty. Nie ma mnie na slacku, więc nie znam sytuacji, ale jeśli jest co najmniej kilka osób, które tego chciały, to popieram, mimo osobistej niechęci :). Szkoda tylko osób, które czekały na WSoCa jako na dodatkową motywację do przyspieszenia prac nad zaczętymi grami. Chyba, że takich osób nie ma ;p

Offline Patrulek

  • Użytkownik

# Lipiec 02, 2018, 07:04:41
Też chciałem wziąć udział, ale temat kompletnie mnie wyklucza. W tym wypadku mogę tyko życzyć powodzenia innym uczestnikom.

Offline FilipPlotnicki

  • Administrator

# Lipiec 02, 2018, 11:14:01
OK, w takim razie nie widzę problemów, aby nie przeprowadzić dwóch równoległych konkursów, co sądzicie?

Ankieta tutaj: https://www.strawpoll.me/16004661

Na odpowiedzi czekam do końca wtorku :)

Offline moonshield

  • Użytkownik
    • ::devBlog

# Lipiec 02, 2018, 12:34:57
Ja się zgłaszam :)
Repo założę i dam linka.
Warsztat swego czasu silnikami stał i może warto wrócić czasem do korzeni.
I wiadomo, że nikt tu silnika nie skończy w te 3 miesiące ;)

Offline Cremmy

  • Użytkownik
    • Wyobraź tu sobie napis~

# Lipiec 02, 2018, 13:18:36
Na dotychczasowych WSoCach nie było problemu z wysłaniem gry, silnika graficznego, lub menu z pięknie symulowanymi flagami, nie widzę więc sensu w narzucaniu tematu. Podział na dwa nie będzie złym pomysłem.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 02, 2018, 13:23:18
Ja bym się skłaniał w stronę jednego compo o temacie "Gra na własnym silniku". Tzn. żeby rzeczy typu Unity3D i Unreal odpadły, bo z nimi praktycznie nie da sie rywalizować na równych zasadach. Aktualny temat jaki jest, też bardzo skłania w stronę 3D, bo w 2D nie można się wykazać specjalną kreatywnością w silniku, ale jakby była gra na własnym silniku to już ma to większy sens.

Offline FilipPlotnicki

  • Administrator

# Lipiec 02, 2018, 13:45:14
Może nie gra (silnik plus gra w trzy miechy to już całkowite szaleństwo), ale demko możliwości silnika byłoby wskazane przy oddawaniu pracy

Offline Kyroaku

  • Użytkownik

  • +2
# Lipiec 02, 2018, 14:22:28
Cytuj
(silnik plus gra w trzy miechy to już całkowite szaleństwo)
Chyba, że "gre na własnym silniku" zrozumiemy jako zwykły brak użycia cudzych silników. Wtedy nawet zwykły snake w konsoli będzie na "własnym silniku". Regulamin uprościłby się do zakazu używania cudzych silników.

Osobiście uważam, że to dobry pomysł. Ktoś kto już rozwija swój silnik latami będzie mógł go zaprezentować na przykład tworząc na nim gierke. Z drugiej strony, jeśli ktoś nie zamierza pisać silnika, nie będzie musiał tego robić.

Offline FilipPlotnicki

  • Administrator

# Lipiec 02, 2018, 15:08:15
Ok, w takim razie zaktualizowałem opis konkursu.

W tym roku można się zgłosić do jednej z trzech kategorii:
  • dowolna gra
  • silnik graficzny
  • gra na własnym silniku
Każda osoba / team może się zgłosić tylko do jednej kategorii. Każda kategoria ma osobnych zwycięzców.

Zgłaszamy się w tym wątku. Szablon zgłoszenia:

Nazwa teamu / Osoba
Kategoria
Nazwa projektu
Link do projektu na warsztat.gd
Link do repo

Szczegółowy opis tutaj: https://warsztat.gd/news/1348/wsoc_2018_-_start!_[*aktualizacja*]

Zapraszamy do udziału! :)

Offline Karol

  • Użytkownik

# Lipiec 02, 2018, 15:52:18
Chyba, że "gre na własnym silniku" zrozumiemy jako zwykły brak użycia cudzych silników. Wtedy nawet zwykły snake w konsoli będzie na "własnym silniku". Regulamin uprościłby się do zakazu używania cudzych silników.

Osobiście uważam, że to dobry pomysł. Ktoś kto już rozwija swój silnik latami będzie mógł go zaprezentować na przykład tworząc na nim gierke. Z drugiej strony, jeśli ktoś nie zamierza pisać silnika, nie będzie musiał tego robić.
Z mojej perspektywy to najbardziej WSoC'owe podejście z zaproponowanych.

Pytanie tylko co z frameworkami, które silnikami nie są, ale trochę ułatwiają? :)

[Filip] akurat edytowałem wcześniejszy post. Trzy kategorie załawiają wszystkie use casy i eliminują potrzebę porównywania gier do silników i frameworków :)

Offline beermaster

  • Użytkownik

# Lipiec 02, 2018, 19:01:05
Eeee, a może 4 kategoria "Niedokończone coś co jeszcze nie wiadomo czym będzie ale coś tam działa" ? .... i nie doczytałem ... projekty rozpoczete wcześniej moga brac udział ?

Edit. Jak ma wyglądać zgłoszenie :) ?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 02, 2018, 19:03:10 wysłana przez beermaster »