Autor Wątek: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like  (Przeczytany 9264 razy)

Offline ByerN

  • Użytkownik

  • +3
# Kwiecień 02, 2018, 14:08:08
https://www.youtube.com/watch?v=sPT_rTDEBfA
Po długim czasie ruszył serwer TAnimy. Jeśli chcecie zobaczyć jak działa to zapraszam tutaj:

http://tanima-online.com/

Teraz przechodzę do pracy nad zasobami.
Jeśli widzicie jakieś błędy lub macie jakieś uwagi to zapraszam do komentowania :) W ostatniej sekcji na stronie wypisuję błędy i rzeczy do poprawy. Dzięki :)


Cześć, dawno mnie tu nie było :)
W wolnych od pracy chwilach rozpocząłem nowy projekt gry. Opis poniżej:


TAnima (nazwa robocza) to gra z gatunku rogue-like nastawiona na rozgrywkę sieciową.

Fabuła:

04.06.2141r e.w.i (Ery Wielkiego Imperium)
Rozpoznawczy oddział Imperium dociera do odkrytego niedawno nowego sektora wszechświata w poszukiwaniu form życia i źródeł surowców.

01.02.2142r e.w.i
Na jednym z księżyców planety X-247 odkryto kilkuset kilometrowy kryształ nieznanego pochodzenia. Imperium rozpoczyna badania.

14.07.2144r e.w.i
Nieznany obiekt wykazuje wysoce energetyczne własności przy stosunkowo niskim poziomie promieniowania. Po serii prób okazuje się, że można nim zastąpić niestabilną technologię jądrową. Surowiec dostaje nazwę "Karn". Zostaje wdrożony plan budowy kopalni nasadkowej. Do układu dociera krążownik budowlany.

23.03.2147r e.w.i
Budowa zostaje ukończona. Kopalnia przybiera kształt wieży porastającej kryształ. Na księżyc zostaje sprowadzony personel regimentu wydobywczego.

11.12.2148r e.w.i
Po ponad roku prac wydobywczych okazuje się, że Karn wykazuje właściwości istoty żywej. Następuje eksterminacja personelu górniczego przez abominacje będące przeciwciałami układu odpornościowego kryształu. Nadzorca dystryktu wprowadza plan przemiany placówki w kolonię opartą na programie resocjalizacyjnym. Kompleks przywdziewa nazwę "TAnima".

03.10.2149r e.w.i
Zostaje wdrożony program resocjalizacyjny. W celu zmniejszenia strat personelu, jednostki poddane kuratorium zostają wyposażone w środki do obrony w zamian za ciągłe wydobycie surowca. By zapewnić stymulację Karnu poprzez systematyczne zwalczanie przeciwciał, wchodzi w życie dyrektywa mowiąca o natychmiastowym zwolnieniu z programu każdego, kto dotrze do szczytu TAnimy. Do układu docierają pierwsze jednostki poddane opiece Imperium. System wchodzi w życie.

12.03.2431r e.w.i (teraźniejszość)
Budzisz się jako podopieczny na pierwszym poziomie wieży.

Technologia:

Klient- Java/Scala/Libgdx

Server- Scala/Akka

W przypadku tego projektu, główną wartość dla mnie ma sprawdzenie technologii Akka i podejścia DDD na produkcji, choć nie wykluczam wypuszczenia produktu na rynek w celach zarobkowych gdy(jeśli) zostanie ukończony. :)

Link do warsztatu:
https://warsztat.gd/projects/tanima/info

Video:
https://www.youtube.com/watch?v=cqr0njxhMAQ - Pierwsza wersja
https://www.youtube.com/watch?v=wv4xq5rlgNM - Dodane podstawowe efekty ataku
https://www.youtube.com/watch?v=A7_CXT0eGqI - Dodana prymitywna sztuczna inteligencja


Będę wdzięczny za komentarze :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2018, 12:06:28 wysłana przez ByerN »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Kwiecień 03, 2018, 23:27:30
Mały update:
https://www.youtube.com/watch?v=TfxsZTbbdtQ

Zmiany dotyczą głównie szeroko pojętego game feelu:
  • Kamera poruszająca się za graczem (użyta interpolacja liniowa) zamiast przyklejenia. Cel kamery umieszczony nieco przed postacią gracza.
  • Kilkudziesięcio-milisekundowe zatrzymanie klatki przy zadawaniu obrażeń (graczowi lub przeciwnikowi atakowanemu przez gracza)
  • Prosty shader przy zadawaniu obrażeń (kolorowanie celu na biało)
  • Zmieniony efekt śmierci postaci
  • Drobna regulacja parametrów poprzednich efektów

Niby nic, a widać różnicę. Polecam porównać z poprzednim filmikiem :P
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2018, 23:35:28 wysłana przez ByerN »

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Kwiecień 05, 2018, 02:00:12
Dodałem tarczę jako obronę przed atakami:
https://www.youtube.com/watch?v=pJEPyfKXWl8

Jednak myślę, że przez wzgląd na spowalnianie rozgrywki, sam koncept zostanie zawieszony na rzecz uników. Być może przeciwnicy będą z tego korzystać.

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Kwiecień 05, 2018, 16:49:36
Dodałem kontur ścian i mechanizm do dekorowania planszy
https://www.youtube.com/watch?v=dK9li90ZMyY

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Kwiecień 07, 2018, 03:32:37
https://www.youtube.com/watch?v=6l2JESLQxBQ

Dodana wytrzymałość (Stamina- żółty pasek nad postacią). Postać posiada określoną liczbę punktów wytrzymałości i zużywa ją podczas ataku. Każda broń ma inną wartość wytrzymałości, którą potrzebuje do użycia. Wytrzymałość odnawia się z czasem. Jedna z podstawowych mechanik gry.

Dodatkowo poprawione pomniejsze bugi, dodana animacja przy zmianach stanu (drzwi).

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Kwiecień 07, 2018, 21:08:26
https://www.youtube.com/watch?v=-sO6fpFKpac

Update:
-powiększone pokoje z większą liczbą przeciwników
-generowanie pokoju w oparciu predefiniowane wzorce
-wyszukiwanie ścieżki u przeciwników

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Kwiecień 08, 2018, 22:49:30
https://www.youtube.com/watch?v=CasO6CkBdHU

Update:
-Pozbyłem się maszyny stanów na rzecz behavioral tree. Implementacja na bazie gdx-ai.
-Dodałem klasy przeciwników z własnym zachowaniem: Spawner- po za atakowaniem gracza, raz na jakiś czas przywołuje pomocników; Healer- leczy swoich sojuszników

PS:
To moje pierwsze podejście do sztucznej inteligencji opartej na czymś innym niż maszyna stanów. W przyszłości planuję wprowadzić bardziej rozbudowane zachowania. Będę wdzięczny za komentarze :)

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Kwiecień 09, 2018, 13:03:59
https://www.youtube.com/watch?v=SNdl7ngevng

Update:
-Dodałem pierwszego bossa

W tle gry możecie zobaczyć jak wygląda drzewo AI bossa i jego dedykowanych pomocników. Co sądzicie? :)

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Kwiecień 09, 2018, 21:32:27
https://www.youtube.com/watch?v=qiGblDDQXD4

Update:
-Dodałem oświetlenie

Co sądzicie? :)

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • http://laggyluk.com

# Kwiecień 11, 2018, 15:01:23
dopieszczone tylko kwadratowe postacie średnio mi leżą

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Kwiecień 12, 2018, 02:36:39
Dzięki :) Staram się utrzymać grafikę na ekonomicznym poziomie, na którym będę wyrabiał z jej tworzeniem i będzie w miarę przyjemna dla oka, ale później pewnie jeszcze ją doszlifuję jak wpadnę na jakiś sprytny pomysł :)

https://www.youtube.com/watch?v=-U0Ht_ahWEQ
Update z dwóch dni:
-podstawowy sklep
-przedmiot podręczny w drugiej ręce (szybkie użycie)
-podręczny ekwipunek
-mikstura lecznicza
-dodana pochodnia (rozświetla pomieszczenie)

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Kwiecień 12, 2018, 20:38:59
https://www.youtube.com/watch?v=j_567iE_eNg

Update:
-NPC
-Wiadomości tekstowe

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Kwiecień 13, 2018, 20:26:38
https://www.youtube.com/watch?v=d4xHcWSGkHE

Update:
-skakanie
-przepaście (powodują natychmiastową śmierć)

Offline Szaruga

  • Użytkownik

# Kwiecień 14, 2018, 20:07:44
Wygląda bardzo fajnie, jak na swoją kategorię, choć takie zręcznościowe gry to zupełnie nie mój klimat.
A co do kształtów, to też wolę krąglejsze ;) z Tego powodu gry takie jak Minecraft - są dla mnie graficznie nieprzyswajalne.

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Kwiecień 15, 2018, 10:59:47
Dzięki :) jeszcze pomyślę nad designem kiedyś. Zostawiłem to sobie na koniec :)