Autor Wątek: Fajny kompilator jezyka Light  (Przeczytany 4580 razy)

Offline taki_tam

  • Użytkownik

# Marzec 21, 2007, 16:56:03
Wczoraj tj. 20 III 07 zaczalem pisac moj pierwszy w zyciu kompilator. ::) No i skonczylem dziada.
Chcialbym aby ktos oblukał efekt mojej pracy. Kompilator 16-bitowy. Warto zaznaczyc ze w przykladzie
"prezentacja.lsf" jest adres pewnej strony www. Ta strona to I w moim zyciu ktorej i tak nie robie i robic
nie bede. Tak wiec jak ktos ma troszke czasu to niech zawiesi oko na tym malym bajerku. Caly opis
kompilatora jest spakowany wraz z programem. Fajnie by bylo gdybym dostal jakies informacje o bledach.
Planuje tez rozwinac mikrusa np. dodac zmienne itp. Ale to wszystko w swoim czasie. O kompilatorze
napisalem juz na jednym forum i tam jednemu z uzytkownikow wyskoczyl blad przy uruchamianiu juz
skompilowanego pliku w moim kompilatorze. Posiada on XP. Problem tkwi w tym ze ja tez mam XP
i u mnie dziala dobrze. Tu link: http://www.scripter.za.pl/Light_01b.rar

Soróweczka za troche przydlugawy post. ;)

Pozdrawiam!! ;)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Riko

  • Użytkownik

# Marzec 21, 2007, 17:40:15
Myślę, że powinieneś dodać coś w stylu "A dla niewtajemniczonych dodam, że Light to..." bo ja np nie wiem co to za język ;-)

Offline taki_tam

  • Użytkownik

# Marzec 21, 2007, 17:49:26
Oj wiec juz pisze... ;) :D Light to pewien maly jezyk programowania wraz z wbudowanym kompilatorem 16-bitowym.
Skladnia nie jest trudna. Chocby z racji iz slow kluczowych jest zaledwie 8(jak na razie). Jednak w porownaniu do ilosci
komend mozliwosci jezyka sa dosc spore a to z racji iz wsrod 8 komend jest bardzo mile polecenia o tresci "mov".
Sluzy ono do bezposredniego wpisania kodu maszynowego do programu ktory wlasnie sie pisze. Format plikow jakie
tworzy kompilator to .COM. Jak juz napisalem brak deklaracji zmiennych. Ale z cala pewnoscia zostanie to w jakims czasie
dorobione. Poprostu wczoraj musialem juz konczyc bo moja mamuska nie dawala za wygrana. I trzeb bylo odejsc od kompa.

Wiec krotko podsumowujac.
Light to jezyk programowania z wbudowanym kompilatorem 16-bitowym.
PS: Bardzo prosty i czytelny kod co jest chyba przednia zaleta. ;) Dokladny opis jest zalaczony do pliku RAR.

Pozdrawiam!! ;)
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2007, 17:51:55 wysłana przez taki_tam »

Offline Riko

  • Użytkownik

# Marzec 21, 2007, 18:01:49
Aha.. więc to Twój język :) brawo :)

Kompilator wbudowany w język? is this possible?:)

A pliki .com razem z innymi 16bitowymi zabawkami wyszły z użytku wieki temu :P

Offline meehav

  • Użytkownik
    • meehav.net

# Marzec 21, 2007, 18:02:51
Czesc :)
Jak na jeden dzien roboty to calkiem niezle, ale jezyk podobny do M++, strona autora bodajze http://michzimny.boo.pl .

A.. wlasne, czytajac Help_PL.txt porazily mnie 2 rzeczy (nie wiem czy jestes dyslektykiem, czy nie):
-nie pisze sie "niepowtażalny" tylko "niepowtarzalny"
-i zamiast "rzycze" powinno byc "życzę"
Nie zebym sie czepial, ale jak juz publikujesz cos, to wypadaloby chocasz napisac w miare poprawnie.
Zycze powodzenia w rozwijaniu jezyka :)
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2007, 18:04:34 wysłana przez dieboy »

Offline taki_tam

  • Użytkownik

# Marzec 21, 2007, 18:06:31
Haha... Jezyk moj. ;D To chyba zapomnialem dopisac. Pliki 16-bitowe fakt wyszly dawno temu ale ja mam dopiero
15 lat i nie bardzo jeszcze rozumim jak zakodzic plik EXE 32-bitowy. Tzn. mam juz pomysl ale dzis sie chyba za to nie zabiore...

Co do wbudowanego kompilatora... Mozliwe ;) :P W pliku glownym EXE wbudowany jest analizator skladni(nie jest on jakis
swietny ale dziala ;) ) i wlasnie kompilator.

Pozdrawiam!!

Offline taki_tam

  • Użytkownik

# Marzec 21, 2007, 18:08:15
Dieboy... Zalozmy ze literowka ;D ;)
Dobra jak na razie bede offline

Pozdrawiam!! ;)

//Tee.. ale jak cos to piszcie  ;) ;D
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2007, 21:00:20 wysłana przez taki_tam »

Offline taki_tam

  • Użytkownik

# Marzec 21, 2007, 21:10:59
Czesc :)
Jak na jeden dzien roboty to calkiem niezle, ale jezyk podobny do M++, strona autora bodajze http://michzimny.boo.pl .

Nawet fajnacki, nawet podobny do mojego. Jedyne co mi sie nie podoba to to, ze nie ma wlasnego edytora tekstu.

//EDIT by Z.
Nie pisz kilku postów pod rząd, możesz dopisywać się do poprzedniego swojego postu.
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2007, 22:28:44 wysłana przez Złośliwiec »

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Marzec 21, 2007, 22:41:41
Planuje tez rozwinac mikrusa np. dodac zmienne itp. Ale to wszystko w swoim czasie.

Szkoda, że twój kompilator jest stworzony w Delphi - udostępniłbym ci mój nowy język skryptowy, byłyby zmienne, procedury, pętle, złożone wyrażenia logiczne i wszystko co trzeba :). Pracuj nad wersją 32-bitową, może wyjdzie z tego coś ciekawego.

Offline taki_tam

  • Użytkownik

# Marzec 22, 2007, 00:16:02
Czy ja wiem ze taka szkoda (??) ;) Jakos z 3-4 lata temu zasiadlem przy delphi. Ojciec mi skolowal
to srodowisko(nawet nie wiem skad je wtedy przywlokl). Co do Cepa to zamierzam zaczac szkole
w najblizszym czasie ale napewno nie za szybko. Czas nie pozwala. Poza tym jutro jest wywiadowka
w szkole i czuje ze na blizej nieokreslony czas pozegnam sie z kompem ;D.

PS: Jak jest jakas stronka z Twoim programem to zapodaj link. Ja aktualnie pracuje nad stronka.
      Powinna wyjsc gdzies jutro jesli jednak nie pozegnam kompa. Ja mam napisany swoj jezyk
      skryptowy. Jest chyba tu http://www.scripter.za.pl/down/scripter.rar . Jedyne co
      to brak procek i petli ale... ;) Nawet ladny jest.

Pozdrawiam!! ;)

Offline DarkJarek

  • Użytkownik
    • DarkJarek HomePage

# Marzec 22, 2007, 14:56:43
Witam, tez się ostatnio za swój kompilator zabierałem tylko nie moge znaleść jakiejś dobrej dokumentacji dotyczącej asemblacji kodu, niby ściągnąłem sobie dokumentacji do P4 tam jest wszystko opisane ale ta dokumentacja ta mnie raczej odrzuca :), zna ktoś może jakies stronki o tej tematyce.

Offline Charibo

  • Redaktor

# Marzec 22, 2007, 15:24:06
Hmmm... Ja narazie pisze silnik - moze potem jakis fajny kompilator skryptow do niego :)

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Marzec 22, 2007, 17:22:15
Ja polecam książkę Game Scripting Mastery - oczywiście w Polsce niedostępna :/ - chyba wydawnictwa Wrox, ale dokładnie nie pamiętam. Jest tam opisany cały proces tworzenia systemu skryptowego działającego w oparciu o wirtualną maszynę. Autor nie mógł zatem pominąć aspektu kompilacji kodu i zrobił to w całkiem fajny sposób - precyzyjny, a przy tym dość prosty.

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Marzec 22, 2007, 19:18:51
PS: Jak jest jakas stronka z Twoim programem to zapodaj link.

Jego nieco uboższa wersja jest tutaj:

http://www.darkcult.republika.pl/dnld/skrypty-src.rar

Obecnie mój język jest już ładnie opakowany w klasy i ma możliwość łatwego rozszerzania nie tylko o dodatkowe polecenia, ale i nawet całe konstrukcje. Gdyby miał jeszcze własny kompilator, to byłoby super, ale niestety nie mam czasu się za to zabrać :).

Offline Moriturius

  • Użytkownik

# Marzec 22, 2007, 19:48:31
ja zauważyłem, że każdy - tworząc pierwszy własny język - tworzy go podobnie do tego w którym pisze ;) [ taka dygresja ]

zastanawia mnie tylko po co na poczatku w Pascalu słówko: "program" na początku programu - a tu w języku skryptowym "script". tego nigdy nie moglem pojac. bo wg mnie to jest straszliwie glupie zeby nazywac program jeszcze w kodzie. moze to po to zeby programista wiedzial o czym wlasciwie pisze? xD