Autor Wątek: Pakowanie plików gry w zaszyfrowaną postać binarną  (Przeczytany 2242 razy)

Offline Montjet

  • Użytkownik

# Luty 19, 2018, 21:09:26
Hej,
przyszedł czas na pakowanie plików gry w zaszyfrowaną postać binarną.
Moją uwagę przyciągnęła do siebie biblioteka PhysicsFS. Niestety z tego co mi wiadomo nie ma tam metod do szyfrowania z szybką możliwością odszyfrowywania w locie.

Jakiś pomysł czym/ jak szyfrować pliki gier jak bitmapy, dźwięk, skrypty, dane konfiguracyjne?
Używamy języka C++.

ps.
Ubiegnę nieco odpowiedzi, planujemy wprowadzić modding ale z jednoczesną ochroną już dostarczonych plików, a przynajmniej przed mniej obeznaną częścią graczy.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kurak

  • Użytkownik

  • +7
# Luty 19, 2018, 21:19:55
Jak gra bedzie popularna to zadne wlasne szyfrowanie nic nie da, zawsze sie znajdzie ktos kto zrobi latwego w uzyciu toola wyciagajacego dane. Jak gra nie bedzie popularna, to co za roznica czy ktos cos powyciaga czy nie? :)

A jak zalezy ci na ukryciu danych przed ludzmi bez motywacji i jakiejkolwiek wiedzy, to trzymaj dane w zipie ze zmienionym rozszerzeniem. Szkoda czasu na cokolwiek wiecej.

Offline RootKiller

  • Użytkownik

# Marzec 01, 2018, 16:32:42
Jedyne wyjście które by zadziałało to streamowanie gry w stylu gaikai :D. Dopóki gracz ma dostęp do plików w jakiejkolwiek postaci u siebie na dysku (czy tez streamowane z neta) jest w stanie je rozszyfrować. Generalnie u nas (Euro Truck Simulator 2) dość długo to trwało zanim pojawił się tool który umożliwiał ponowne pakowanie danych. Rozpakowywać można dedykowanym narzędziem od nas - właśnie w celu modowania - choć nie wszystkie archiwa (lokalizacja i inne). Pytanie dlaczego chcesz bronić tych oryginalnych plików?