Autor Wątek: King of Console  (Przeczytany 1150 razy)

Offline Duckshorse

  • Użytkownik

  • +1
# Październik 09, 2017, 12:44:06
Cześć!
Ostatnio kupiłem klawiaturę mechaniczną i zafascynowany satysfakcjonującym klikiem klawiszy postanowiłem napisać grę, która będzie obsługiwana za pomocą komend. W ten sposób powstał pomysł na King of Console (tytuł roboczy, ale chyba nie taki zły), a po dość krótkim czasie istniał już prototyp. Jedynymi elementami graficznymi są trzy pola tekstowe (na informację o eventach, o efekcie komendy oraz pole do podawania komend). I na tym chcę skończyć, nic więcej nie ma znajdować się w okienku. Nawet podgląd mapy planuję zrobić za pomocą wydruku i będzie to również kosztować określoną ilość waluty. Ma to oddawać ograniczenia jakie posiadali średniowieczni władcy. Nikt im przecież nie rysował mapy z szybkością 60FPS. Dodatkowo w King of Cosnole istnieje system zdarzeń losowych, które mogą czasem popsuć plany. Cóż, utrata połowy populacji w stolicy potrafi zaboleć.

Do zrobienia pozostaje dla mnie najprzyjemniejsza część, czyli AI. Zawsze chciałem stworzyć komputerowego przeciwnika, który będzie stanowił wyzwanie, a ten projekt ze względu na swój charakter pozwoli mi się na tym skupić.

Powiem szczerze, że jest coś przyjemnego w wydawaniu komendy wymarszu wojsk z Torunia na Nieszawę, jednak nie jestem przekonany, czy rozwijanie tej gry ma dalszy sens. Nie chcę aby to było kolejne coś, które będzie dostępne tylko dla mnie, a nie jestem dobrej myśli jeśli chodzi o poszukiwanie graczy, którzy porzucą grafikę.

Bardzo zależy mi na Waszej opinii i z góry za wszelkie odpowiedzi dziękuję.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline lethern

  • Użytkownik

# Październik 09, 2017, 16:23:15
opinia:
Wg mnie problem z grami tekstowymi, w których wszystko robi się za pomocą komend, jest:
-pisanie na klawiaturze dla jednych graczy będzie urokiem, dla innych będzie męczarnią (zajmuje więcej czasu, więcej energii, bardziej zużywa ręce - typu pomyśl o programiście, który po 10 godzin pracy z klawiaturą wraca do domu, żeby odpocząć przy grze, przy której musi znowu walić w klawiaturę)
-trzeba poznać komendy do wpisania! To też nie jest przyjemne, gracz przy pierwszym starciu z grą nie ma pojęcia co może zrobić, bo nie zna komend, dodatkowo w dalszym etapie też może błądzić - czy wysłanie wojsk to było "wyślij", czy "atakuj", czy "atak", czy jeszcze inaczej? Czy przyjmuje dwa parametry czy trzy? Granie w grę, do której trzeba sobie spisać na kartce komendy, dla jednych jest urokiem tej gry, dla drugich jest ścianą

oczywiście idąc dalej, na powyższe można "zaradzić", czyli można robić skróty komend, obszerne podpowiadanie, listy komend, itd. (czyli to co mają konsolowi użytkownicy linux)

od siebie powiem, że gra w której poziom trudności/skomplikowania wynika z samego interfejsu, jest raczej wadą niż zaletą..

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Październik 09, 2017, 16:46:41
Myślę że dobrze by było gdybyś udostępnił prototyp i w miarę szybko zaczął zbierać reakcje publiki.
Bez tego ciężko powiedzieć czy Twój pomysł wypali.

Trochę mi przypomina to MUD - mało osób w to gra więc nie licz na dużą publikę. Z drugiej strony społeczności te są zwykle bardzo zżyte pomimo małych rozmiarów.

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • http://laggyluk.com

# Październik 09, 2017, 17:14:45
Czysty tryb tekstowy raczej nie wróży sukcesu. Niby jest dwarf fortress ale jednak niszowe mimo wszystko.
Myślę że jakbyś poszedł na graficzno konsolowy kompromis to by się mogło udać lepiej.
np
http://store.steampowered.com/app/254320/Duskers/

Offline shoter

  • Użytkownik

# Październik 09, 2017, 17:40:06
Obczaj sobie grę, która zwie się Duskers. Jest to dwuwymiarowa gra strategiczna w której komendy sterowanym robotom wydaje się w konsoli. Pomysł bardzo fajny. Mechanika w sumie też, ale po chwili jest z nią jeden wielki problem:
-Pisanie komend w kółko na klawiaturze jest męczące i to bardzo! Hype mija po kilku minutach :/.

Offline wezu

  • Użytkownik

  • +1
# Październik 09, 2017, 19:05:47
Komputery są niestety kiepskie w rozumieniu języków naturalnych więc wszelkie próby utrzymania 'klimatu' w grach tekstowych są moim zdaniem daremne. Jak widzę teksty typu 'Rycerz atak na Smok zadaje 4 obrażeń' to cały klimat gdzieś się ulatnia, a z drugiej strony za trzecim razem gdybym musiał wpisać 'Rycerzu waść racz zgładzić owegoż Smoka, co to bestyją straszną i złą jest zaprawdę' wolałbym już wpisać 'Rycerz atak Smok'. Tak źle i tak niedobrze. Gry z interfacem tekstowym wymarły nie bez powodu.     

Offline Duckshorse

  • Użytkownik

# Październik 09, 2017, 22:19:43
Zdaję sobie sprawę z tego, że wydawanie rozkazów przez wpisywanie ich może być męczące, ale co w przypadku zwolnienia tempa gry? Niech przemarsz wojsk z Torunia do Chełmna trwa 2-3 dni (no może to przesada, kwestia zrobienia testów). Mój błąd, nie dodałem tego w opisie. Wydaje mi się, że ratuje to trochę kwestie interfejsu.
Zobaczcie, nie chodzi mi o stworzenie gry zręcznościowej w której gracz musi wypluwać z siebie komendy niczym karabin maszynowy. Chciałem z tego powoli robić coraz bardziej realistyczny "symulator króla".
Rozumiem, że mas tym nie podbije, ale wystarczy mi grupka graczy, która powie, że fajnie się w to gra i tyle. ;]

Duskers chyba nie jest takie złe, 88% opinii pozytywnych na Steam nie jest złym wynikiem. Ładny styl, choć nie moje klimaty. Ja raczej chciałem ograniczyć się do samych znaków, lecz mnie trochę nastraszyliście.

Jeśli chodzi o pokazanie wersji demonstracyjnej, to myślę, że jeszcze z tydzień mi to zajmie. Chciałbym dodać jeszcze parę rzeczy, a czasu nagle zrobiło się mniej, gdyż w tym roku na 100% skończę projekty uczelniane do listopada. :D

Offline Sarann

  • Użytkownik

  • +1
# Październik 10, 2017, 00:31:05
Jeśli masz na myśli realne 2-3 dni, to powinieneś zobaczyć grę Die2Nite, oni tam zrobili świetne rzeczy z czasem (gry trwają czasem nawet ponad miesiąc, a w jednej może uczestniczyć do 40 graczy). Może jakieś inspiracje dać.

Co do tekstówek, zobacz polskiego SUD-a, Otchłań.
http://otchlan.pl/

Offline Duckshorse

  • Użytkownik

# Październik 11, 2017, 22:12:29
Otchłań, to chyba coś innego. Pobrałem, trochę pograłem, ale krzaczki zamiast polskich liter psuły zabawę.

Dziękuję za wszystkie porady, teraz sam muszę trochę pokombinować na ten temat. Jeśli uda mi się zrobić coś ciekawego, to z pewnością znajdzie się to na warsztacie. W innym przypadku będę Was znowu męczyć z innym pomysłem.
Trzymajcie się! :)