Autor Wątek: [SDL][2D][C++] survival turowy...  (Przeczytany 1108 razy)

Offline zajmundov

  • Użytkownik

  • +5
# Październik 08, 2017, 16:04:29
witajcie od czasu do czasu odpalam sobie visuala i coś tam próbuję napisać. Wpadłem dawno temu na pomysł survivala w system turowym. Rozgrywka będzie polegać na tym, że mamy do wykorzystana punkty akcji, kiedy zrobimy co mamy zrobić możemy oddać turę i w tym momencie na mapie będą losowo generowane potwory, przedmioty itp. Oczywiście po oddaniu takiej tury stracimy 1 szt jedzenia, a kiedy spadnie żarcie do 0 zaczniemy tracić punkty życia :O

W planach jest zrobienie małego elementu budowania, będziemy mogli stawiać drukarki 3D, które nam przygotują jedzenie i inne przedmioty. Oczywiście będziemy potrzebować materiałów do tego.
Głównym celem w grze jest uruchomienie silnika myśliwca kosmicznego. Do tego będziemy musieli zebrać wymagane materiały.
Napisałem prosty edytor mapy, działa również scrolling mapy, losowe respawny przedmiotów też. Jeżeli chodzi o ruch postaci to nie zaimplementowałem animacji (brak czasu i wiedzy) i zrobiłem proste przeskakiwanie sprita po tilach.
Potwory, które się pojawiają stoją w miejscu, aby zaatakować musimy poprostu na niego wejść :)
Większość grafik robię sam, ściany, podłogi itp był robione w blender 3d i przerobione na 2d.
Właście to kładę silny nacisk na losowość na mapie, żeby rozrywka nigdy nie była taka sama, staram się to wszystko dobrze zbalansować i wyważyć.

Ogólnie to kiepsko z motywacją, może jak ktoś odwiedzi i napisze jakiś pomysł to się ruszę :)
ps. jeszcze w dziale grafika 3D, mam swój temat z prackami, zapraszam :)

w grze:
https://imgur.com/PGylxGu



edytor map:
https://imgur.com/MjeDugQ
« Ostatnia zmiana: Październik 08, 2017, 16:12:47 wysłana przez zajmundov »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • The Immortal Life of the Son of Jay

# Październik 13, 2017, 14:00:22
Survival turowy, proszę bardzo, odpalasz Battle for Wesnoth
i ściągasz dodatki ( https://addons.wesnoth.org/1.12/ ):

Nosmos' SurvivalPack
Colosseum
2p/3p vs Survival
Skele Survivals
Scrolling Survival

Offline Sarann

  • Użytkownik

# Październik 13, 2017, 18:38:25
Fakt, mógłbyś nad Wesnoth popracować, zamiast zaczynać nowy projekt.

Offline zajmundov

  • Użytkownik

# Październik 15, 2017, 09:34:15
spoko dzięki, rzucę spojrzeniem na Wesnoth

jeżeli chodzi o mój projekt to teraz prace trwają (a właściwie googlowanie....) nad pathfindingiem

Offline Sarann

  • Użytkownik

# Październik 15, 2017, 16:27:25
Tutaj zajmują się rozwojem Wesnoth:
https://discord.gg/aefKZHK