Autor Wątek: [SDL][2D][C++] Technik 2D  (Przeczytany 2164 razy)

Offline zajmundov

  • Użytkownik

  • +5
# Październik 08, 2017, 16:04:29
edit:
Od pewnego, nieokreślonego czasu tworzę grę. Mam w planach prostego RPG'a, gdzie akcja dzieję się na różnych planetach. Póki co nie jest za dużo tego - lenistwo. Można chodzić ludzikiem, bić się z potworkami, działa wczytywanie mapy itp. Grafiki staram się sam robić, oprócz postaci i portretów. Ściany i podłogi robiłem w Blender 3D, a potem je przerobiłem na płasko. W grze planuję wprowadzić jakaś rozminę na tematy, które poruszał Lem: maszyny i ich inteligencja oraz nasz sens we wszechświecie xD
W planach jest teraz prosta animacja spritów i jakieś proste zarządzanie ekwipunkiem. Chcę stworzyć jakieś sprity krzeseł, stołów itp. żeby urozmaicić pierwsza mapę. Stworzyłem również prosty edytor map, który jest wbudowany w grze, w zupełności mi wystarcza.
Gra jest pisana od zera, bez korzystania z gotowych enginów. Sam C++ i SDL. Temat założyłem aby mieć motywację do pracy nad tym "dziełem".

Screen z obecnej wersji gry (30/09/2018)


Edytor map:


witajcie od czasu do czasu odpalam sobie visuala i coś tam próbuję napisać. Wpadłem dawno temu na pomysł survivala w system turowym. Rozgrywka będzie polegać na tym, że mamy do wykorzystana punkty akcji, kiedy zrobimy co mamy zrobić możemy oddać turę i w tym momencie na mapie będą losowo generowane potwory, przedmioty itp. Oczywiście po oddaniu takiej tury stracimy 1 szt jedzenia, a kiedy spadnie żarcie do 0 zaczniemy tracić punkty życia :O

W planach jest zrobienie małego elementu budowania, będziemy mogli stawiać drukarki 3D, które nam przygotują jedzenie i inne przedmioty. Oczywiście będziemy potrzebować materiałów do tego.
Głównym celem w grze jest uruchomienie silnika myśliwca kosmicznego. Do tego będziemy musieli zebrać wymagane materiały.
Napisałem prosty edytor mapy, działa również scrolling mapy, losowe respawny przedmiotów też. Jeżeli chodzi o ruch postaci to nie zaimplementowałem animacji (brak czasu i wiedzy) i zrobiłem proste przeskakiwanie sprita po tilach.
Potwory, które się pojawiają stoją w miejscu, aby zaatakować musimy poprostu na niego wejść :)
Większość grafik robię sam, ściany, podłogi itp był robione w blender 3d i przerobione na 2d.
Właście to kładę silny nacisk na losowość na mapie, żeby rozrywka nigdy nie była taka sama, staram się to wszystko dobrze zbalansować i wyważyć.


Ogólnie to kiepsko z motywacją, może jak ktoś odwiedzi i napisze jakiś pomysł to się ruszę :)
ps. jeszcze w dziale grafika 3D, mam swój temat z prackami, zapraszam :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2018, 23:35:19 wysłana przez zajmundov »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • FotoGry

# Październik 13, 2017, 14:00:22
Survival turowy, proszę bardzo, odpalasz Battle for Wesnoth
i ściągasz dodatki ( https://addons.wesnoth.org/1.12/ ):

Nosmos' SurvivalPack
Colosseum
2p/3p vs Survival
Skele Survivals
Scrolling Survival

Offline Sarann

  • Użytkownik

# Październik 13, 2017, 18:38:25
Fakt, mógłbyś nad Wesnoth popracować, zamiast zaczynać nowy projekt.

Offline zajmundov

  • Użytkownik

# Październik 15, 2017, 09:34:15
spoko dzięki, rzucę spojrzeniem na Wesnoth

jeżeli chodzi o mój projekt to teraz prace trwają (a właściwie googlowanie....) nad pathfindingiem

Offline Sarann

  • Użytkownik

# Październik 15, 2017, 16:27:25
Tutaj zajmują się rozwojem Wesnoth:
https://discord.gg/aefKZHK

Offline zajmundov

  • Użytkownik

# Czerwiec 19, 2018, 07:57:55
Witam! Dawno nie aktualizowałem tematu. Projekt jest wciąż żywy. Kiedy pozwala mi czas to pracuję nad tą grą. Wkrótce opiszę o nowościach.


« Ostatnia zmiana: Czerwiec 19, 2018, 07:59:45 wysłana przez zajmundov »

Offline zajmundov

  • Użytkownik

# Wrzesień 29, 2018, 12:03:10
Witam. Zmieniły się założenia gry... odchodzę od pomysłu gry turowej. Zmienię opis w temacie.

Krótki gameplay z gry.
https://www.youtube.com/watch?v=oVy7t0iVMmQ

Ostatnio stworzyłem kilka spritów do gry:



Próby oddejścia od "spłaszczonego 2D" do czegoś przyjemniejszego. Grafika ludzika nie jest moja. Resztę sam robiłem.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2018, 13:40:29 wysłana przez zajmundov »