Autor Wątek: Pyramidal(Quadtree) displacement mapping - szczegóły implementacyjne  (Przeczytany 346 razy)

Offline Trix

  • Użytkownik

# Wrzesień 19, 2017, 20:41:23
Dzień Dobry,
próbuje zrozumieć metodę pyramidal(quadtree) displacement mapping - główna idea jest dla mnie jasna - zaczynamy z najwyższego poziomu LOD, stopniowo schodząc w dół.
Wszystko jest w porządku, gdy najwyższy poziom LOD to 1 piksel, a co jeśli wyjdzie poza 1 płytkę (np. przez zapętlenie tekstury) (najwyższego LOD'a) - jest wysoce prawdopodobne, że wynik będzie błędny (patrz rysunek niżej).

Nie rozumiem idei rozwiązanie tego problemu, any idea?
Ktoś mógłby podzielić się kodem przykładowym? Lub naprowadzić mnie na rozwiązanie?
Czy w każdym kroku muszę wyliczać odległości 4 sąsiednich pikseli do granicy? Jak to zrobić?

Korzystam z tego dokumentu: http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.88.876&rep=rep1&type=pdf
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 19, 2017, 20:45:33 wysłana przez Trix »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych