Autor Wątek: Coloris 2017  (Przeczytany 716 razy)

Offline LOREK

  • Użytkownik
    • YouTube

  • +3
# Wrzesień 15, 2017, 00:07:25





Typ: Zręcznościówka 2D
Narzędzia: Unity, C#, Inkscape i Blender
Platformy: PC, Android

Opis:
Reboot starego pomysłu z 2012 roku, który zakończył się tylko na małym demku w unityscript (link). Dokładniej chodzi o snejka inspirowanego pewnym snejkiem homebrew na PSP, który wzorowany był na Flow z PS3/PSP :) Tytułu nie pamiętam ale pomysł na grę będzie praktycznie identyczny.
Jak w klasycznym snejku, zbieramy losowo rozrzucane pożywienie, co skutkuje wydłużeniem naszego ogona, zwiększeniem prędkości poruszania się oraz ilości punktów. Gra kończy się gdy omyłkowo zjemy własny ogon. Motywacją do grania ma być pobijanie swoich rekordów oraz przyjemna i wymagająca rozgrywka.

Cel:
Napisanie od nowa tej małej gierki, doprowadzając ją do stanu ukończenia. Czyli chcę mieć intuicyjne sterowanie, jasne zasady, estetyczne wykonanie i w pełni grywalną gierkę.

Zmiany w porównaniu do pomysłu z 2012:
- ograniczenie wielkości mapy jedynie do granic ekranu
- brak "ścian" czyli teleportacja z jednej krawędzi ekranu na drugą
- napisanie logiki rozgrywki i zapisywania wyników

Dzień 1 | 14.09.2017:
Miałem bardzo produktywny dzień. Wątpię, że w inne dni zrobię tyle co dzisiaj, ale się jeszcze zobaczy.
Udało mi się napisać większość podstawowych elementów gry takich jak: input; poruszanie się; dodawanie i odejmowanie ogniw; portale na krawędziach ekranu; wstępne spawnowanie pożywienia.
Staram się jak najszybciej napisać całą grę w stanie ogólnym, a dopiero później zacznę dodawać szczegóły, takie jak np. animacje elementów, żeby nie zaciąć się na robieniu jakiś efektów czy innych pierdół. Efekt dzisiejszej pracy, można zobaczyć poniżej.


link do youtube



Dzień 2 | 15.09.2017:
Trochę mniej dzisiaj zrobiłem, bo zasiedziałem się przy jednym bugu, którego koniec końców nie naprawiłem. Porobiłem testy z wektorowymi zamiennikami sprajtów, ale to jeszcze nie jest końcowy efekt. Dopiero sprawdzam pomysły. No i w sumie jakieś poprawki losowego spawnowania pożywienia i dodawania ogniw. Z niewidocznych rzeczy to zrobiłem już logikę pod punktacje i zdarzenia rozgrywki. Reszta jutro :)


link do youtube



« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2017, 02:52:06 wysłana przez LOREK »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline LOREK

  • Użytkownik
    • YouTube

  • +2
# Wrzesień 16, 2017, 22:40:52
Dzień 3 | 16.09.2017:
Poskładałem już wstępnie logikę rozgrywki. Trochę zbugowana i niezbalansowana, ale tym to już się później zajmę. Jeszcze zostało do zrobienia zapisywanie wyników, menu, poprawki i balansowanie. Po tych rzeczach będę mógł usiąść na spokojnie do wyglądu i dźwięku, co na pewno poprawi odbiór gry.


link do youtube


Offline LOREK

  • Użytkownik
    • YouTube

  • +2
# Wrzesień 20, 2017, 01:20:30
Dzień 4 | 18.09.2017
Dzień optymalizacji. Dzięki zastosowaniu GPU instancing udało mi się zejść do 6 drawcalli maksymalnie w grze. Przetestowałem na androidzie i bez antyaliasingu śmiga ładnie. Nie zamieszczałem tego wczoraj, bo są to zmiany niewidoczne dla użytkownika.

Dzień 5 | 19.09.2017
Napisałem prosty menadżer puli obiektów dla ogniw, by nie tworzyć syfu dla GC. Zlepiłem wstępne menusy i dodałem tryb demonstracyjny, który sobie chodzi pod głównym menu. Efekt na razie brzydki, ale będzie to wszystko jeszcze poprawiane pewnie kilka razy po zaprogramowaniu.


link do youtube


Offline LOREK

  • Użytkownik
    • YouTube

  • +4
# Wrzesień 26, 2017, 03:37:54
Dzień 6 | 24.09.2017:
Po jednym dniu pracy w abletonie, okazało się, że nie dam rady ogarnąć sensownego utworu, mając na to nawet jeszcze jeden dodatkowy dzień. Więc odpuściłem na razie robienie własnej muzyki i usiądę do tego na spokojnie dopiero po WSOC. Oczywiście jakieś dźwięki i muzyka znajdą się w wersji na compo, tylko że nie mojego autorstwa.

Dzień 7 | 25.09.2017:
Mimo, że gameplay jeszcze niedokończony, to i tak skusiłem się na ciekawsze rzeczy. Odpaliłem Inkscape i poprawiłem grafikę. Patrząc na ilość dni do końca compo, będę musiał już ją chyba tak zostawić. Później ściągnąłem DOTween i zrobiłem wstępne animacje elementów. Pewnie jeszcze jutro się tym trochę pobawię. Efekt całkiem zadowalający jak na drugą iteracje.


link do youtube


Offline LOREK

  • Użytkownik
    • YouTube

  • +1
# Październik 01, 2017, 23:14:32
Siema, podsyłam efekty mojej pracy.

Wersja PC - http://alorek.pl/d/Coloris_PC_20171001.7z
Android - http://alorek.pl/d/Coloris_20171001.apk
Mirror - https://drive.google.com/drive/folders/0B60kyno42jI7ME9zVGtfY2w1c1k

WebGL - http://alorek.pl

Nie udało mi się niestety zrobić wszystkiego co chciałem, no i jest też kilka bugów, których nie poprawiłem. Projekt będę pewnie jeszcze poprawiać po compo, a na razie musi wystarczyć to co jest :)

Pozdrawiam, Andrzej