Typ: Zręcznościówka 2D
Narzędzia: Unity, C#, Inkscape i Blender
Platformy: PC, Android
Opis:Reboot starego pomysłu z 2012 roku, który zakończył się tylko na małym demku w unityscript (
link). Dokładniej chodzi o snejka inspirowanego pewnym snejkiem homebrew na PSP, który wzorowany był na Flow z PS3/PSP :) Tytułu nie pamiętam ale pomysł na grę będzie praktycznie identyczny.
Jak w klasycznym snejku, zbieramy losowo rozrzucane pożywienie, co skutkuje wydłużeniem naszego ogona, zwiększeniem prędkości poruszania się oraz ilości punktów. Gra kończy się gdy omyłkowo zjemy własny ogon. Motywacją do grania ma być pobijanie swoich rekordów oraz przyjemna i wymagająca rozgrywka.
Cel:Napisanie od nowa tej małej gierki, doprowadzając ją do stanu ukończenia. Czyli chcę mieć intuicyjne sterowanie, jasne zasady, estetyczne wykonanie i w pełni grywalną gierkę.
Zmiany w porównaniu do pomysłu z 2012:
- ograniczenie wielkości mapy jedynie do granic ekranu
- brak "ścian" czyli teleportacja z jednej krawędzi ekranu na drugą
- napisanie logiki rozgrywki i zapisywania wyników
Dzień 1 | 14.09.2017:Miałem bardzo produktywny dzień. Wątpię, że w inne dni zrobię tyle co dzisiaj, ale się jeszcze zobaczy.
Udało mi się napisać większość podstawowych elementów gry takich jak: input; poruszanie się; dodawanie i odejmowanie ogniw; portale na krawędziach ekranu; wstępne spawnowanie pożywienia.
Staram się jak najszybciej napisać całą grę w stanie ogólnym, a dopiero później zacznę dodawać szczegóły, takie jak np. animacje elementów, żeby nie zaciąć się na robieniu jakiś efektów czy innych pierdół. Efekt dzisiejszej pracy, można zobaczyć poniżej.
link do youtube

Dzień 2 | 15.09.2017:Trochę mniej dzisiaj zrobiłem, bo zasiedziałem się przy jednym bugu, którego koniec końców nie naprawiłem. Porobiłem testy z wektorowymi zamiennikami sprajtów, ale to jeszcze nie jest końcowy efekt. Dopiero sprawdzam pomysły. No i w sumie jakieś poprawki losowego spawnowania pożywienia i dodawania ogniw. Z niewidocznych rzeczy to zrobiłem już logikę pod punktacje i zdarzenia rozgrywki. Reszta jutro :)
link do youtube
