Autor Wątek: Program do bardzo prostego projektowania  (Przeczytany 1404 razy)

Offline Arrrotro

  • Użytkownik

# Wrzesień 04, 2017, 16:41:26
Witam.

Witam wszystkich forumowiczów! Założyłem konto i od razu z pytaniami... Ahhh, mam nadzieję, że zostanę z wami na dłużej!
Jeżeli chodzi o programowanie, jestem zerem absolutnym. Myślę jednak, że w dzisiejszych czasach (pełnych różnorakich programów, modów itp.) nie będzie to dla mnie problemem.

Marzy mi się stworzenie własnej fabuły. A dokładniej - marzy mi się zaprojektowanie prostego miasta z bohaterem, wypełniającym w owym mieście proste misje. Z czego powinienem korzystać? Za co się zabrać?

Zależy mi na kilku rzeczach:
- 3D (jeżeli nic wam nie wpada do głowy, 2D też się nada)
- średniowiecze/ starożytność
- NPC z możliwością rozmowy
- projektowanie miasta musi być proste - nie chciałbym projektować domków od zera, a jedynie "wstawiać" już gotowe
- rozmowa i wybór dialogów wpływa na miasto: zaznaczając opcją A, pojawi się budynek B lub zniknie budynek C. A postać D posiadać będzie nowy dialog Y lub dialog X przepadnie (skomplikowanie brzmi, ale rzecz standardowa).

Chodzi mi głównie o PROSTOTĘ oraz DIALOGI. Może ktoś... jest w stanie mi w jakikolwiek sposób pomóc?

Dziękuję!

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Wrzesień 04, 2017, 18:03:56
Kup sobie jakiegos rpga z edytorem (skyrim, wiedzmin 2) i rob mody.

Offline Arrrotro

  • Użytkownik

# Wrzesień 04, 2017, 19:29:54
W sumie posiadam Skyrima w bibliotece Steam. Nie wpadłem na to - myślałem, że takie modowania to... trudna sprawa :)

Offline ekhart

  • Użytkownik
    • ekhart.pl

  • +1
# Wrzesień 04, 2017, 19:35:28
https://twinery.org
najprostszy chyba tool do tworzenia/prototypowania fabuł (gier typu tekstówki)

Offline Arrrotro

  • Użytkownik

# Wrzesień 04, 2017, 19:51:36
Ooo, fajna rzecz. Skyrim musi poczekać do rana, trochę waży - wtedy zobaczę, z czym to się je. Zobaczymy Twine. Patrząc na zdjęcia, można się przerazić. Tyle rozgałęzień :)

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • http://laggyluk.com

# Wrzesień 04, 2017, 20:05:42
W sumie posiadam Skyrima w bibliotece Steam. Nie wpadłem na to - myślałem, że takie modowania to... trudna sprawa :)
na pewno prostsze od robienia skyrima samemu :P

Offline Sarann

  • Użytkownik

# Wrzesień 04, 2017, 21:23:50
na pewno prostsze od robienia skyrima samemu :P
Choć niektórzy pewnie twierdziliby, że mniej elitarne :D

Offline Joker

  • Użytkownik

# Wrzesień 04, 2017, 22:47:43
http://www.rpgmakerweb.com/ Tym narzędziem zrobisz to co potrzebujesz.

Offline szczypiorofix

  • Użytkownik

  • +1
# Wrzesień 05, 2017, 10:29:25
Ooo, fajna rzecz. Skyrim musi poczekać do rana, trochę waży - wtedy zobaczę, z czym to się je. Zobaczymy Twine. Patrząc na zdjęcia, można się przerazić. Tyle rozgałęzień :)
Także polecam Twine na początek :) swego czasu trochę się w tym bawiłem. Do prototypowania czy tworzenia tekstówek na początek wystarczy.
Możesz zerknąć co mi udało się stworzyć przy pomocy tego narzędzia: https://www.wroblewskipiotr.pl/twine.
Nie jestem w tym żadnym ekspertem ale jeśli Cię to zainteresuje mogę podesłać Ci kod i podpowiedzieć co i jak.

Offline Arrrotro

  • Użytkownik

  • +1
# Wrzesień 08, 2017, 18:02:36
Chyba Joker polecił najfajniejszą rzecz, dziękuję :) RPG właśnie się ściąga, zaraz wypróbujemy.

szczypior, ciekawie Ci to wyszło, serio :D Trochę pograłem, chyba wszystkie lokacje zwiedziłem ( przynajmniej nie mogłem znaleźć kolejnych) :)

Offline szczypiorofix

  • Użytkownik

# Wrzesień 09, 2017, 12:52:40
Dzięki ;) Nie trafiłeś na inne lokacje bo innych po prostu nie ma ;) poza ukrytym sejfem w Muzeum Historii nie ma nic specjalnego, trochę losowości w lokacjach o określonym poziomie zagrożenia, trochę tworzenia struktur w bazach, które nic nie dają ;) Gra jest niedorobiona i niezbalansowana. Zauważyłem w Twine pewne braki i ograniczenia, właszcza jeśli chodzi o tablice oraz niejednoznaczne referencje do obiektów. Zaraz po tym jak do mnie to dotarło postanowiłem jednak pouczyć się JavaScriptu i stworzyć coś samemu od zera ;) Jednak na sam początek to bardzo dobre narzędzie i absolutnie nie uważam te 2 czy 3 tygodnie (po kilka godzin dziennie) dłubania w Twine za zmarnowane ;)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2017, 12:54:55 wysłana przez szczypiorofix »