Wielkość tekstury nie ma większego wplywu na wydajność, bardziej na pamięć (tej telefony nie maja za wiele) i czas wczytywania. Tekstury może nie są wrzucane co klatke, ale ma to spory narzut, chociażby z tego względu, że OpenGL nie pozwala na wielowątkowość przy kontakcie z GPU (chyba ze mapowanie). Nie ma sensu testowanie wydajności patdzac na FPS bo jeżeli coś innego jest wąskim gardłem to nie zobaczysz różnicy. Mip mapping to zarazem optymalizacja i poprawa jakości :D
Tak baaardzo sporadycznie to nie powiedziałbym. W UE widac doczytywanie sie wyższych poziomów podchodząc do obiektu (i wyobraź sobie że masz 50 tekstur 4k, co krok coś doczytuje) :D Poza tym czasy ładowania gry z teksturami 4k są dlugie, na telefonach okropne. Gdzies tam jako ciekawostke bodajże o Uncharted 4 podawali że poza postaciami nic nie ma tam tekstur wkększych niż 1k.
A na większe obiekty nawet i 4k dalej daje średnią jakość. Lepiej już dac więcej wierzchołków niż powiększać tekstury. No chyba, że gra składa się z pięciu domków. Bo do0óki masz duże rezerwy pamięci to da zobie rade.