Autor Wątek: Google Play upload APK + OBB  (Przeczytany 1151 razy)

Offline lao

  • Użytkownik

# Sierpień 01, 2017, 03:53:42
Cześć, własnie pierwszy raz staram sie wrzucić do google play grę (Unity), mam jednak taki problem, że waży ona 100 mb (apk) + 38 mb (obb) (podzielone w unity przez split binary w Player Settings->Publish settings). Problem jednak taki, że nie ma tam (czyli w developer console na google play) gdzie wgrać tego pliku rozszerzenia, a bez niego w grze chodzi tylko menu :(. Dałem narazie publikuj samo apk(jako testy alfa) i czekam na akceptację. Możecie mi powiedzieć na którym etapie mogę wgrać ten plik rozszerzenia? Bez kitu zadnych informacji ani na youtube ani w pomocy na google play, jakis mętny artykuł tylko ale nie ma tam podane gdzie konkretnie to sie wgrywa :(. Gra jest 3d dosyć duza, stąd taki rozmiar, i tak cudów dokonałem żeby się apk zmieściło w 100 mb.

PS. Jakis screen byłby zbawienny.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2017, 04:01:49 wysłana przez lao »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • The Immortal Life of the Son of Jay

  • +1
# Sierpień 01, 2017, 04:19:09
https://support.google.com/googleplay/android-developer/answer/2481797?hl=pl
Dodawanie plików rozszerzeń

Jeśli chodzi o optymalizacje wielkości pakietu, to może udało by Ci się upchnąć jeszcze, żeby było mniej niż 100 MB?

Modele 3D nie muszą mieć tylu szczegółów, co na PC - zredukuj ilość danych modeli 3D. Opcje importu tekstur też można dla każdego modelu dostosować tak, żeby miały optymalną rozdzielczość. Jak pokazujesz długopis na biurku i nie jest on pokazywany z bliska, to wystarczy mu 64x64, a nie 512x512.

Pierwsza scena (czyli ta dołączona do APK) to nie musi być scena z menu. Może to być scena ładująca scenę z menu, wtedy Twój APK będzie znaczne mniejszy.

Twoje menu musi mieć powiązania z ciężkimi prefabami, skoro aż tyle zajmuje plik APK. Żeby scena nie ładowała wszystkich zasobów dołączonych do prefabów, musisz prefaby ładować nie przez edytor (podpinanie prefabów do skyptów), tylko w kodzie, z folderów "Resources" Twojego projektu.

Offline lao

  • Użytkownik

# Sierpień 01, 2017, 05:34:38
Scena z menu rzeczywiscie duża, niestety nie przystosowalem projektu do asset bundles, znaczy dałem radę załadować scenę z menu z innej sceny dynamicznie (męczylem sie 2 dni bo tutoriali brak, są jakieś stare sprzed 3 lat) ale nie zmniejszyło to apk. Za to ładowanie sceny bylo tak dlugie że totalnie zniechecało do gry. Niestety nic sie już nie da upchnąć, najwięcej mb. zajmuja shadery i kompletnie nie mam pojecia jak je skompresować, testury udało mi sie zmniejszyć ze 100mb do 38 mb a modele zajmują chyba 5mb wiec nie warto. jest jeszcze 13 mb dźwięku (skompresowane z 24), reszta to sceny, shadery i jakies h. wie co od unity.

Oczywiscie korzystam z dokumentacji, ale problem jest w punkcie 7. W obszarze „Użyj plików rozszerzeń” kliknij menu Bez pliku rozszerzenia.
u mnie na stronie nie ma takiego "obszaru" :/

Grzebalem całą noc na forum Unity i znalazłem post z 2013 r. ktoś radzi zeby wgrac apk ponownie i za drugim razem sie ma pojawić to okienko, właśnie builduje wersje 1.1. zobaczymy

Offline lao

  • Użytkownik

# Sierpień 01, 2017, 05:58:29
Bingo. Nie da rady za pierwszym razem dodać pliku rozszerzen, dopiero przy aktualizacji. Jakby nie mogli umieścic tej drobnej informacji w dokumentacji. Wrrr. I chwila prawdy czy zadziała czy trzeba bedzie kodzić zeby zaimportować obb

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • The Immortal Life of the Son of Jay

# Sierpień 01, 2017, 13:52:28
Nie trzeba nic kodzić. Importowanie obb w aplikacji było potrzebne w starych androidach ze starą aplikacją sklepu google. Teraz sklep play sobie z tym radzi i po tylu latach nie trzeba sobie tym zawracać głowy ;)

Offline lao

  • Użytkownik

# Sierpień 01, 2017, 17:47:59
A wiesz może od której wersji androida kodzenie jest niepotrzebne? Bo testuje właśnie na galaxy s6 android 6.01, ściągnąłem z google play i nie chodzi, natomiast jak wgram ręcznie builda bez obb (138mb) to działa normalnie.

Tak w ogóle przy testowaniu aplikacji która ma być płatna to testerzy tez musza placić, co najmniej dziwne rozwiązanie.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2017, 17:49:35 wysłana przez lao »

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • The Immortal Life of the Son of Jay

# Sierpień 01, 2017, 18:08:19
Ja działałem na androidzie 4 i nie było problemu z OBB. Może usuń aplikację z telefonu i zainstaluj na czysto ze sklepu?

Możliwe też, że Twoja aktualizacja nie została jeszcze wdrożona w sklepie.

A testerom chyba można jakoś przekazać bezpłatnie dostęp do aplikacji.

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • http://laggyluk.com

# Sierpień 03, 2017, 08:56:13
Tak w ogóle przy testowaniu aplikacji która ma być płatna to testerzy tez musza placić, co najmniej dziwne rozwiązanie.
Testerów dodajesz do listy gdzieśtam w sklepowej konfiguracji. I tak trzeba przeklikać płatność instalując aplikacje ale nie ściąga pieniędzy z konta.

Offline lao

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2017, 23:25:10
dzieki, problem byl jednak gdzie indziej, mianowicie istnieje taki bug w androidzie dotyczacy systemu permission ze trzeba bylo zrestartowąć telefon zeby wgrać assety z pliku *.obb. Niestety żaden plugin nie dał rady tego załatwic (niestety java jest mi obca żeby to samemu napisać) i pozostalo mi zmniejszyć rozmiar aplikacji, co mi sie na szczęście udało. Polecam od razu planować tak, eby się zmiescić w 100 mb.

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • The Immortal Life of the Son of Jay

# Sierpień 03, 2017, 23:26:25
W Hearthstone coś im nie wyszło to planowanie :D

Offline lao

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2017, 23:45:29
Problem wystepuje tylko jesli obb jest pobierany z google play do folderu android/obb, jesli z innego serwera to podobno dziala.  Dla mnie najprosciej było jednak zrobic porządek w teksturach i shaderach, nawet nie wiedziałem ze shadery tyle miejsca zajmuja.
Acha, i bug wystepuje od Androida 6.0 Marschmallow w górę, dlatego na  Androidzie 4 go nie było
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2017, 23:50:12 wysłana przez lao »

Offline matheavyk

  • Użytkownik
    • rabagames.com

# Sierpień 05, 2017, 18:34:00
Mieliśmy podobny problem (piszę mieliśmy, bo ja go nie rozwiązywałem). Wydaje mi się, że ten asset załatwia sprawę: https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/3189
Niestety trudno się go używa, dlatego warto przeczytać ten artykuł: https://www.exoa.fr/tutorial-unity-4-apk-splitting-google-play-obb/

Offline lao

  • Użytkownik

# Sierpień 05, 2017, 19:50:38
Właśnie widziałem wcześniej ten plugin ale nie próbowałem ze względu na negatywne komentarze. Mimo wszystko to ograniczenie do 100 mb jest bardzo kłopotliwe jesli chce się zrobic porządną grę, u mnie zmieściło sie ok 25-30 min rozgrywki z 5-6 dużymi, unikalnymi levelami, tzn na każdym są elementy których nie ma gdzie indziej.

Offline matheavyk

  • Użytkownik
    • rabagames.com

# Sierpień 08, 2017, 01:55:29
Czyli może jednak warto z tym pluginem się przemęczyć ;p. Chociaż chyba, jeśli postępuje się zgodnie z podlinkowanym przeze mnie artykułem, to nie ma żadnych problemów. Ostatecznie efekt jest taki, że skrypt sam próbuje doładować obb, a jeśli występuje sytuacja, że obb się nie ściągnęło z GooglePlay (bo tak też się może zdarzyć), to informuje użytkownika, że lepiej włączyć wi-fi, żeby nie zżerało transferu i czeka na naciśnięcie przycisku.

Offline lao

  • Użytkownik

# Sierpień 09, 2017, 02:36:08
Chyba za cienki ze mnie bolek w programowaniu żeby w rozsadnym czasie go ogarnąć. Raczej grafikiem jestem, a programista tak z musu :). Pewnie z miesiac by mi zajęło ogarnięcie uzywania tego pluginu. Kod tej gry jest strukturalny w 100% tak btw, ale działa i to najważniejsze dla mnie :D.