Autor Wątek: [Tic-80] 3 seconds Climber  (Przeczytany 1282 razy)

Offline SuperBoy

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2017, 14:42:24
Hej,

Chciałbym się pochwalić moją pierwszą zrobioną i skończoną grą! :D Gra jest baaardzo prosta i powstała wciągu jednego dnia.

https://snoozyninja.itch.io/3-seconds-climber

O tic-80 -> http://snoozy.ninja/gamedev/Tic80/

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Mergul

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2017, 17:32:54
W 3s chyba nie da rady :D Mi zajęło 31s :D Ciekawy pomysł :)
Trochę nie do końca dobrze działają te 3s wspinaczki.

EDIT:
25s, chyba niżej to max. 1s mógłbym zejść :D Trzeba speed runerów co bugi znajdą odpowiednie :D

EDIT2:
21s :D
Po kilkunastu zginieciach znika jeden bloczek na mapie i da się poza mape wyskoczyć. (a nawet na nią wejść)
Da się "latać" po suficie.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2017, 17:53:53 wysłana przez Mergul »

Offline SuperBoy

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2017, 18:28:03
Hej dzięki za komentarz. Powiem Ci ze jestem w szoku ze komus sie udalo zejsc ponizej 30 sekund. Z tymi 3 sekundami to chodzilo mi o to ze trzymanie sciany dziala przez 3 sekundy, ale tak jak mowisz nie dziala to poprawnie (bo da sie jakby ladowac sile w trakcie skakania na scianie, co powoduje ze w sumie ten czas nie ma sensu).

Postaram sie jak najszybciej poprawic tego buga :)

Dzieki jeszcze raz :) 

Offline ld

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2017, 18:40:59
Moje uwagi

- Tekst końcowy jest obcięty od prawej strony (używam Opery najnowszej wersji),
- Obrazek bohatera ma nieprzezroczyste tło,
- Nie udało mi się dotrzeć do lewej krawędzi mapy. Może nie umiem grać.

Powodzenia :)

Offline SuperBoy

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2017, 18:46:59
Tak ma nie przezroczyste tlo. Ale powiem szczerze nie mam pojecia jak to zrobic poprawnie. Tic-80 chyba nie wspiera przezroczystosci i musialbym robic sprite ktore maja tlo ustawione. Zastanawiam sie jak to poprawic.

Tak widze teraz ze czcionka cos mi sie rozjechala. Postaram sie to poprawic.

A co do krawedzi, to czemu do lewej? Tam na lewo jest klucz czerwony. Dwa inne sa na prawo, wiec w sumie nie ma potrzeby tam isc.

Dzieki za komentarz :)

Offline Mergul

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2017, 19:27:29
Zmotywowałeś mnie do pokonania rekordu :D 19s i obraną przeze mnie drogą wszystko prawie jest idealnie wykonane na taki czas.

Przydałoby się naliczanie milisekundowe i poziomy różne :D
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2017, 19:36:42 wysłana przez Mergul »

Offline szczypiorofix

  • Użytkownik

# Lipiec 14, 2017, 22:44:35
Ciekawe ;)
Mi się zdarzyło, że jak znalazłem klucz to zniknął zewnętrzny blok ściany (myślałem że to jakieś tajne przejście) i poleeeeeciałem poza ekran :)
Poza tym GAME OVER ma trochę za dużą czcionkę i wyjeżdża poza canvas.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2017, 22:48:27 wysłana przez szczypiorofix »

Offline koirat

  • Użytkownik

# Lipiec 14, 2017, 23:20:29
Hej,

Chciałbym się pochwalić moją pierwszą zrobioną i skończoną grą! :D Gra jest baaardzo prosta i powstała wciągu jednego dnia.

Powróć do niej i napraw poruszanie postaci bo to jest poprostu niegrywalne. Dosłownie mordujesz frustracją samego gracza.

Offline Sarann

  • Użytkownik

# Lipiec 15, 2017, 01:40:03
Powróć do niej i napraw poruszanie postaci bo to jest poprostu niegrywalne. Dosłownie mordujesz frustracją samego gracza.
To pewnie nie bug, to feature! :)

Offline SuperBoy

  • Użytkownik

# Lipiec 16, 2017, 12:42:53
Dzieki za wszystkie komentarze! Jestem w szoku ze tyle osob w to zagralo. Obecnie pracuje nad poprawka fizyki (ktora potrafi sie zachowywac dosc dziwnie). Nigdy nie pisalem nic podobnego i detekcja kolizji sprawia mi duzo problemow (zwlaszcza ze mozliwosci debugowania sa dosc ograniczone).

Dodatkowo zmienilem lekko styl graficzny. W ciagu paru nastepnych dni postaram sie wrzucic nowa wersje, ale chce to zrobic dobrze :) Bo ta wersja to byla raczej zabawa z Tic-80 w ktorym nigdy nic nie pisalem wczesniej.

Wrzucam screena z poprawionej wersji: