Autor Wątek: Warsztat Summer of Code 2017  (Przeczytany 5242 razy)

Offline FilipPlotnicki

  • Administrator
    • Twitter

  • +3
# Październik 03, 2017, 20:50:12
OK, mam trochę poślizg. Już się zabieram za podsumowanie

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline kkazmier

  • Użytkownik

  • +3
# Październik 07, 2017, 02:06:13
Obecny opiekun WSCOCa to istny tytan pracy i demon szybkości.
Może zdąży zrobić podsumowanie przed upływem dwóch tygodni czasu na głosowanie...

Offline FilipPlotnicki

  • Administrator
    • Twitter

  • +3
# Październik 07, 2017, 12:46:00
Konkurs zakończony, czas na głosowanie!

W konkursie wzięło udział 6 uczetników:
  • beem
  • boski
  • Cremmy
  • kkazmier
  • LOREK
  • wezu

Od dzisiaj do końca 15.10.2017 uczestnicy mogą przystąpić do głosowania na najlepszą produkcję.

Oto linki do paczki ze zgłoszonymi grami:

Offline beem

  • Użytkownik
    • Wordpress Blog

  • +1
# Październik 07, 2017, 14:48:18
Szkoda, że WSOC zakończył się prawie tygodniowym poślizgiem, ale cóż widać tak bywa. A teraz moje opinie co do gier:

RoboP (boski) - gra platformowa, grafa w stylu retro co mi się podoba. Udało mi się zejść na poziom niżej, ale zaciąłem się przy tych obracających się przeszkodach ustawionych w okrąg, tzn. potrafię przejść tylko w jedną stronę, ale nie umiem już wrócić.

Tragedia Antyczna w Trzech Aktach Prozą Pisana (Cremmy) - Ciekawa grafa - pikselart połączony z impresjonizmem, jednak poza kilkoma dialogami w grze i gołębiem nic się nie dzieje, nie wiem jak wyjść z pokoju.

Mono Poli Pong (kkazmier) - pong z jedną paletką albo arkanoid bez ścianek;) kolizje nie zawsze dobrze działają, udało mi się wyrzucić kilka piłek poza planszę.

Coloris (LOREK) - fajny dopracowany klon snake, ładna i prosta oprawa, do tego na inne platformy(sprawdzałem tylko na pc)

Flipper (wezu) - chyba najbardziej rozbudowana gra w tym zestawieniu. Trochę toporne ustawianie tego dźwigu i z początku trudno się połapać o co w tym chodzi. A chodzi o to, że rzucamy assetami na odległość za pomocą flippera, ale najpierw asset musimy kupić w sklepie, potem za pomocą dźwigu transportujemy go na flipper i rzucamy. Im dalej rzucimy tym więcej kasy dostajemy za którą możemy kupować kolejne assety. Ładna grafika i ciekawy pomysł.
« Ostatnia zmiana: Październik 07, 2017, 15:25:54 wysłana przez beem »

Offline Boski

  • Użytkownik

# Październik 07, 2017, 15:18:50
zaciąłem się przy tych obracających się przeszkodach ustawionych w okrąg, tzn. potrafię przejść tylko w jedną stronę, ale nie umiem już wrócić.
Tego się obawiałem : D Da się to przejść, łatwo nie jest, ale da się. Baterie z środka koła polecam zostawić właśnie na powrót.

Offline wezu

  • Użytkownik

  • +6
# Październik 07, 2017, 16:14:56
Złoty Ekran 1:1.78
Nagrodę zdobywa Pivotris by beem za pomysł, że każdy posiada monitor, który łatwo da się postawić na boku.

B(oski)DSM
Nagrodę zdobywa RoboP by boski za przeszkody, które nie dość że cię zablokują i zabiją to jeszcze będą wydawać nieznośny dźwięk przez cały czas gdy postać umiera.

V(an)TF ?
Nagrodę zdobywa Tragedia Antyczna w Trzech Aktach Prozą Pisana by Cremmy. Za co? Niestety, nie mogę ci tego powiedzieć. Jestem tylko drzwiami, a drzwi nie mówią.

To Już Święta?
Nagrodę zdobywa Mono Poli Pong by kkazmier za niezamierzony(?) tryb śnieżycy.

Python Pocieszenia
Nagrodę zdobywa Coloris by LOREK za to, że nie mam się do czego przyczepić :P


EDIT:
Jeszcze jedna nagroda...
Do you speak-a my language?
Nagrodę zdobywa Asset Flipper by wezu za instrukcje jedynie po angielsku.
« Ostatnia zmiana: Październik 07, 2017, 16:25:03 wysłana przez wezu »

Offline Boski

  • Użytkownik

  • +1
# Październik 08, 2017, 15:42:19
beem - Pivotris
   - musiałem dociągać xaudio2_9.dll.
   - później api-ms-win-core-synch-l1-2-1.dll
   - mimo chęci, nie udało mi się tego ogarnąć. Mam win8.1, 64bit

Cremmy - Tragedia Antyczna w Trzech Aktach Prozą Pisana
Dłuuugo nie załapałem co robić. Szkoda, że tak krótka - chyba, że po gołębiu i drzwiach coś jeszcze jest?
Bardzo + za stylistyke i klimat.

kkazmier - Mono Poli Pong - duży plus za przełamanie lodów, minus za opis na wejściu - choćby nie wiem, jak źle było, to staraj się sprzedać że jest super :D Jeśli fizyka jest na rigidbody, to z ciekawości możesz pobawić się globalnymi ustawieniami:
Physics2D.gravity = new Vector2(10.0f, 0);

LOREK - Coloris - bardzo dobrze wspominam Flow. Twoja gra jest porządnie zrobiona,
przyjemny gameplay, brak błędów :)

wezu - Flipper - Ciekawy pomysł i niezłe wykonanie. Troszku za wolno wszystko sie dzieje, i długo trzeba ogarniać. Przydałby się tutorial na początku.

Offline beem

  • Użytkownik
    • Wordpress Blog

# Październik 08, 2017, 16:46:48
@Boski to że musiałeś dociągnąć xaudio2_9.dll to ok, bo gra wykorzystuje bibliotekę xaudio do ładowania dźwięku. Natomiast ta druga jest związana z najnowszymi redistami. Gra była pisana na VS2017 dlatego u mnie wszytko działało. Gdyby więc ktoś miał problem z odpaleniem Pivotris, proszę o ściągnięcie najpierw najnowszych redistów, a dopiero wtedy próbować odpalić.

Offline Lerhes

  • Użytkownik

  • +1
# Październik 08, 2017, 21:00:33
Wielkie gratulacje dla wszystkich którzy wzięli udział w konkursie. Gratuluję osobom którym udało się ukończyć prace jak i tym którzy walczyli do ostatniej chwili.

Pozwoliłem sobie napisać dwa zdania o zgłoszonych tytułach (nie głosuję bo nie mam do tego prawa):
RoboP - Boski - niestety pułapki są jak dla mnie za trudne - a ponieważ każde zderzenie sprawia że postać na chwilę się zatrzymuje, bardzo często kończy się to śmiercią, bo nie da się "wyjść" z perma stuna. Szkoda bo wystarczyło po prostu zabierać życie i gra mogłaby być naprawdę fajna.
kkazmier - pong - fajnie się grało. Jak na mój gust lepiej by było gdyby więcej kulek pojawiało się do odbijania. Było też parę gliczy - jak na przykład uciekające "z tuby" kulki. Jak na pierwszą grę w Unity - jest OK.
Beem - Pivotris - brak DLL uniemożliwia odpalenie gry.
Lorek - Coloris - bardzo ładna oprawa graficzna i porządnie przetestowana - za to duży plus. Gameplay trochę nudny - może szybsze poruszanie węża by pomogło? (zapewne na komórce gra się lepiej(?)).
Wezu - Flipper - Fajna grafika i projekt maszyn. Zamiast punktów za rzucanie, wolałbym niszczenie jakichś przeszkód - ale i tak grało się spoko. Trochę toporne przerzucanie "rzeczy" z platformy ala Answer.com do katapulty.
Cremmy - tragedia - i to w trzech aktach. A tak poważnie - bardzo mi się gra podobała. Ciekawa grafika i fabuła. Jak dla mnie najlepsza gra.

Pozdrawiam,
Lerhes



Offline beem

  • Użytkownik
    • Wordpress Blog

# Październik 08, 2017, 22:04:36
Umieszczam jeszcze raz paczkę z grą (załącznik w poście), ponieważ ta którą podesłałem widać nie chce działać. Gdyby gra dalej nie chciała się uruchomić, w readme będą odpowiednie instrukcje do odpalenia.

Offline Cremmy

  • Użytkownik
    • Wyobraź tu sobie napis~

  • +1
# Październik 09, 2017, 23:41:07
A teraz ode mnie:
Pivotis: Niestety, mimo doinstalowania redistów nie udało się uruchomić (brak api-ms-win-core-synch-l1-2-0.dll).
RoboP: Jak już raz cię złapią, to nie puszczą. Kolizje z wrogami do dopracowania - częściej spotykałem się z chwilową nieśmiertelnością po oberwaniu, niż z chwilowym ogłuszeniem d;
MPP: W połowie gry mój cel zmienił się z "odbij wszystkie piłki" na "wybij wszystkie piłki poza planszę". Mam nadzieję, że nauka Unity ci się udała, a następne gry będą lepsze.
Coloris: Na początku sprawiało wrażenie klona snake'a, ale po chwili zobaczyłem, ze to kulisty ludek ciągnący za sobą łańcuch. Sama gra, cóż, działa. Nie wygląda źle, to trzeba przyznać.
Asset Fliper: Przerzucanie obiektów z miejsca na miejsce jest rzeczywiście męczące, a okazjonalne crashe nie nastawiają pozytywnie. Miałem nadzieję, że będę mógł znowu użyć dźwigu na takim specyficznym samochodzie, ale niestety się nie dało >:

Mam nadzieję, że wszyscy grający w Tragedię będą od teraz w stanie w rzeczywistości usłyszeć gołębie wołanie o pomoc d;
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2017, 10:57:50 wysłana przez Cremmy »

Offline beem

  • Użytkownik
    • Wordpress Blog

# Październik 10, 2017, 14:15:47

Offline Cremmy

  • Użytkownik
    • Wyobraź tu sobie napis~

# Październik 10, 2017, 16:49:54
Na liście zainstalowanych widzę tylko wersję 32 bitową, ale nie pozwala zainstalować 64 bitowej, bo "inna wersja już jest zainstalowana". Pobawię się jeszcze chwilę.

Edit: Odinstalowanie x86 2015 dalej nie pozwala zainstalować x64 2015, poszukiwania trwają dalej...
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2017, 16:54:27 wysłana przez Cremmy »

Offline LOREK

  • Użytkownik
    • YouTube

# Październik 10, 2017, 20:16:56
Dzięki wszystkim za opinie :) W końcu znalazłem trochę czasu, by zagłębić się we wszystkie prace, więc mogę napisać już coś od siebie.

Pivotris - beem
U mnie działa bez dociągania czegokolwiek :) Bezbłędnie odwzorowany tetris, jedna z moich ulubionych gier, więc duży plus za wybór. Również plus za statystyki. Jedyne co kuleje to dźwięki i grafika ale to akurat przy dobrym gameplayu tetrisa jest czymś co nie przeszkadza.

RoboP - boski
Bardzo fajny styl graficzny, lecz do dopracowania główna mechanika rozgrywki, czyli skakanie i poruszanie się. Gra jest mega trudna i irytująca, ale nie w taki sam sposób jak super meat boy :) W sumie to doszedłem tylko do tych drabin na dole w pierwszym levelu, gdzie tak szybko jeździ ta przeszkoda, że nie da się wejść. Plus za własne dźwięki. Chętnie zagrałbym w nieco poprawioną wersję.

Tragedia Antyczna - Cremmy
Specyficzny i trochę kwasowy styl. Mimo, że nie lubię takich gier, to zaskoczyło mnie jak bardzo wciągnął mnie ten mini świat przygotowany przez ciebie. Jest tu wszystko co powinno być, czyli kompletna historia i level design opakowane w tak małej przestrzeni. Na początku trochę nie ogarniałem, ale później udało mi się dojść do końca. Bardzo pozytywne wrażenie, i też pokazuje jak dużo potencjału jest w takich małych zamkniętych sceneriach. Obstawiam, że silnik własny?

Mono Poli Pong - kkazmier
Całkiem ciekawy pomysł jak na pierwszą produkcję. Muzyka na plus, ale rozciągnięte czcionki i estetyka całości na minus. Gratuluję ukończenia gierki :)

Asset Flipper - wezu
Po devlogu nie wiedziałem czego konkretnie się spodziewać. Gdy już odpaliłem builda, to pozytywnie się zaskoczyłem. Bardzo fajny pomysł i realizacja. Części mechaniczne ładnie się animują, do tego bardzo klimatyczne udźwiękowienie. Fajna estetyka, no i można wystrzelić psa :)

Moimi faworytami w tym compo są Asset Flipper i Tragedia Antyczna.

Co do mojej gry, to nie udało mi się dociągnąć tego do takiego stanu jak chciałem. Z 14 dni, które miałem na robienie tej gry, udało się wykorzystać tylko jakieś 7. Będę za jakiś czas pracować jeszcze nad nią, żeby wypuścić ją na androida z obsługa leaderboardsów Play Game Serivces. Jeszcze gameplay będzie zamieniany z kilka razy. Teraz faktycznie trochę to nudne i bezcelowe jest. Ale ogólnie, to i tak jestem zadowolony z efektów swojej pracy w tym czasie. Fajnie, że udało mi się załapać na WSOC, dało to sporo motywacji i ustalony deadline :)

Gameplay trochę nudny - może szybsze poruszanie węża by pomogło? (zapewne na komórce gra się lepiej(?)).
Wąż porusza się z prędkością zależną od ilości pełnych ogniw, przez zły balans może być to trochę niewidoczne. Chyba założyłem zły zakres ogniw, jaki będzie posiadać gracz. Tak to jest gdy samemu się testuje :)
Możliwe, że odejdę od dwóch rodzajów powerupów i zrealizuje to tak, jak w klasyku, że jest jedno życie i prędkość wzrasta wraz z ilością zjedzonego pożywienia.
Na androidzie gra się lepiej, bo ekran jest dalej od oczu i łatwiej ogarnąć wzrokiem, gdzie znajdzie się wąż po przejściu przez granice ekranu.

« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2017, 21:18:45 wysłana przez LOREK »

Offline Cremmy

  • Użytkownik
    • Wyobraź tu sobie napis~

  • +1
# Październik 10, 2017, 22:49:20
Obstawiam, że silnik własny?
Yup. Nawet nie wiesz ile się nasłuchałem od grafika "będzie cieniowanie modeli?", "dlaczego tylko jeden materiał na model?" oraz "ale jak to nie będzie dynamicznych cieni?" d;