Autor Wątek: Warsztat Summer of Code 2017  (Przeczytany 8574 razy)

Offline FilipPlotnicki

  • Administrator
    • Twitter

  • +7
# Lipiec 02, 2017, 14:22:03
Opis konkursu:

Wraz z początkiem lipca zaczynamy Warsztat Summer of Code 2017! Zasady jak w ubiegłych latach - 3 miesiące na napisanie gry. Nie ma narzuconego gatunku, tematu ani wielkości gry - ograniczają Was tylko Wasze możliwości (i motywacja! ;)). Można zgłaszać się w pojedynkę lub zespołach. Gra musi być  dostępna dla wszystkich uczestników konkursu, najlepiej gdyby była darmowa albo miała wersję demo. Zwycięzcy będą tradycyjnie wybrani przez głosowanie między uczestnikami. Dodatkowo będzie przeprowadzona ankieta na forum żeby przyznać nagrodę publiczności. Podobnie jak w poprzednich latach będzie 5 kategorii na wyróżnienie gier najlepszych w pewnych aspektach.
Jak zwykle mamy dowolność jeśli chodzi o technologię - zapraszamy projekty pisane od zera, na własnym silniku, UDK, Unity, Flash, HTML5, Ogre, Lumberyard albo czymkolwiek innym. Mogą być gry do ściągnięcia, przeglądarkowe, mobilne albo jeszcze jakieś - zasady Was nie ograniczają. Weźcie tylko pod uwagę że oceniać będą Was inni uczestnicy konkursu, więc w Waszym interesie jest żeby mogli pracę uruchomić.

Terminy: od poniedziałku 03.07.17 do soboty 01.10.17. 3 miesiące, potem głosowanie.

Linki do poprzednich lat:  2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007

Zachęcam do utworzenia projektu na warsztat.gd lub devloga tutaj na forum (mamy wydzielony dział :)) - screeny, video i opisy wprowadzanych zmian zawsze są mile widziane :) Jeśli macie oficjalne strony swoich projektów - dajcie linka, postaram się je umieszczać w materiałach. Oczywiście żadne z powyższych nie jest obowiązkowe. W zasadzie jedynym warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest przesłanie lub podlinkowanie pracy.



Oto ostateczna punktacja:
  • LOREK (13)
  • wezu (8)
  • Cremmy (7)
  • Boski (4)
  • kkazmier (2)
  • beem (1)

Nagrody specjalne:
Najciekawszy pomysł: wezu
Najlepsza grafika: Cremmy
Najlepszy dźwięk i muzyka: kkazmier
Najlepsza grywalność: LOREK
Najlepsze rozwiązanie techniczne: wezu


Zasady oceniania

Wszyscy którzy nadesłali prace mają prawo oddać głos aby wyłonić najlepsze prace w tegorocznym WSoCu. Każdy uczestnik przyznaje 3, 2 lub 1 punktów pracom, które uważa za generalnie najlepsze, a także nominuje po 1 jednej pracy do każdej z kategorii specjalnych. Czyli chciałbym dostać (mailem lub PMką) zgłoszenia w takiej formie:

3 pkt: gra ZZZ
2 pkt: gra AAA
1 pkt: gra BBB

Najciekawszy pomysł: gra CCC
Najlepsza grafika: gra DDD
Najlepszy dźwięk i muzyka: gra EEE
Najlepsza miodność/grywalność: gra FFF
Najlepsze rozwiązania techniczne: gra GGG

Jedną grę można nominować do kilku kategorii specjalnych (nawet do wszystkich). W żadnym wypadku nie można głosować na swoją własną grę.

Oprócz powyższych, odbędzie się też plebiscyt publiczności w formie ankiety w tym wątku. Każdy zarejestrowany uczestnik forum może oddać głos na najlepszą pracę :)

Termin głosowania - 2 tygodnie, czyli do 15tego października, do g. 23:59. Nie nadesłanie głosów oznacza dyskwalifikację.



Wysyłanie prac
Prace nadsyłamy do dnia 1szego października, do godziny 23:59. Prace można wysyłać do mnie na PM lub na adres mailowy kontakt [małpa] warsztat.gd, jako załącznik lub link do hostowanej pracy. W przypadku prac webowych lub na platformy mobilne będzie potrzebny link.



Frequently Asked Questions:
  • Jak należy przesłać grę?
    • Generalnie gry "standalone" trzeba przesłać mi (jako załącznik lub link do hostingu), te we Flashu/HTML5/etc można hostować samemu, a w przypadku gier mobilnych linki do pobrania. Jeśli żadna opcja Wam nie odpowiada, to mamy duże pole do negocjacji :)
  • Czy można przesłać więcej niż jedną grę?
    • Można, ale będą traktowane jako jedna praca konkursowa.
  • Czy może to być gra komercyjna?
    • Może, tylko musi być dostępna do zagrania dla pozostałych uczestników.
  • Czy można przesłać grę, nad którą zaczęło się pracować wcześniej?
    • Można, ale trzeba to wyraźnie zaznaczyć, żeby wszyscy byli poinformowani co oceniają.
  • Czy trzeba udostępniać źródła?
    • Nie trzeba, wystarczy wersja do uruchomienia. Ale można :)
  • Czy można pisać w technologii XXX?
    • Można, ale jeśli dostarczysz grę która nie uruchomi się u części uczestników, to sam pozbawiasz się części punktów. Sorry :)
  • Czy można zmienić projekt po zgłoszeniu?
    • Jasne, wystarczy dać mi znać na PM albo w tym wątku.
  • Czy każdy członek zespołu głosuje oddzielnie?
    • Nie, każdy zespół ma jeden głos.

Miłego tworzenia! I pamiętajcie - to ma być zabawa :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Boski

  • Użytkownik

# Lipiec 03, 2017, 00:20:13
Na WSoC'a czas zawsze się znajdzie!

Offline Sarann

  • Użytkownik

# Lipiec 03, 2017, 01:27:54
Proponuję upublicznienie głosów po wynikach WSoCu, bo nie wiem jak wam, ale mnie się podoba takie czytanie minirecenzji, co inni sądzą o twojej grze :D Tak jak na poprzednich edycjach.

Offline szczypiorofix

  • Użytkownik

# Lipiec 03, 2017, 02:50:15
Na Compo nie zdążyłem (za późno się obudziłem :P ) ale na WSoC może jednak uda się coś stworzyć ;)

Offline Mergul

  • Użytkownik

# Lipiec 03, 2017, 08:46:20
Jak ktoś będzie chciał to napisze na maila i na forum :D

Offline Karol

  • Użytkownik

  • +4
# Lipiec 03, 2017, 10:26:35
Woo hooo!



Może w tym roku...

Offline Boski

  • Użytkownik

# Lipiec 03, 2017, 23:28:09
Z ostatnich lat wynika, że głównym powodem niewysłania prac jest brak czasu. Propozycja: wyślijmy cokolwiek będziemy mieli (nawet niedokończone, i tak fajnie się przegląda później). Sam mam zamiar #nieporywaćsiezmotykanaslonce i zrobić coś mniejszego :)

edit: pomysł 2, korci mnie zrobienie gry rodzaju, którego nigdy wcześniej nie robiłem. Chyba tak to ogarnę :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2017, 23:29:51 wysłana przez Boski »

Offline Sarann

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2017, 00:12:38
No to co, spróbujmy zrobić w tym roku gry na miarę Steama :D
Może Bomberman w nowej oprawie graficznej chwyciłby.

Offline lucasgeras

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2017, 01:13:41
Dobry wieczór. Mam kilka pytań.
Po pierwsze czy dozwolone jest w grze używanie placeholderów/assetów które należą do kogoś innego? Pytam ponieważ by skupić się na kodowaniu zorganizowałem sobie z netu assety wyrwane z komercyjnej gry. Czy do finalnej wersji muszę wykonać własne?
Po drugie, w jaki sposób mam się zgłosić? Czy wystarczy jeżeli założę sobie projekt/devloga na warsztacie czy muszę się jakoś formalnie zgłosić?
Dzięki za odpowiedzi i od razu anonsuję udział.

BTW dlaczego czas forum jest przesunięty o godzinę względem naszej strefy czasowej?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2017, 01:22:23 wysłana przez lucasgeras »

Offline Mergul

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2017, 10:26:15
Z tego co wiem to udziału nie trzeba zgłaszać, wystarczy że wyślesz prace. Projekt mogłbyć zaczęty wcześniej i możesz używać gotowych assetów, ale fajnie jakbyś poinformował o tym innych żeby wiedzieli co mają w pracy oceniać i doceniać. A odnośnie assetów zapożyczonych z innych gier to kwestie praw autorskich musisz załatwić z właścicielami, ale wątpie zeby się przyczelili Ciebie jako twórcę małej, niekomercyjnej gry na warsztatowy motywacyjny konkurs. Przynajmniej tak chyba zawsze było, jak coś to poprawcie mnie :)

Offline lucasgeras

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2017, 10:54:38
Dzięki za info. Pozdrawiam ;)

Offline Cremmy

  • Użytkownik
    • Wyobraź tu sobie napis~

# Lipiec 06, 2017, 10:49:36
No to lecim, w tym roku nie planuję kolejnej strzelanki 3D z portalami (CEEE?), więc pozwolę komuś innemu dostać nagrodę w kategorii najlepszej technologii d;

Offline pawlaks1

  • Użytkownik
    • wolf in game

# Lipiec 06, 2017, 23:23:18
To i ja w tym roku postaram się stworzyć. Będzie to albo jakaś prosta gierka albo spróbuję coś dokończyć.

Offline beem

  • Użytkownik
    • Wordpress Blog

# Lipiec 30, 2017, 21:32:14
Ja bym chciał zgłosić mój projekt - Pivotris, przy czym zaznaczam, że zacząłem go przed rozpoczęciem konkursu.

Offline Patrulek

  • Użytkownik

# Sierpień 14, 2017, 11:37:25
Mam nadzieję, że też coś uda mi się napisać. Póki co, tworzy się pomysł.