Autor Wątek: Blender i światła w vertex colors  (Przeczytany 499 razy)

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Maj 13, 2017, 10:10:01
Jestem prawie zupełnie zielony w użytkowaniu Blendera i stąd moje prostackie pytanie. :)

Czy jest możliwość stworzenia vertex colors, które będą zawierały wartości oświetlenia vertexów przez światłem na scenie? To znaczy chciałbym "wypalić" takie statyczne światła do vertex colors (i później to sobie wyeksportuję). Może źle pytam ale jakoś nie mogę tego znaleźć w Google...

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline voytech

  • Użytkownik

  • +1
# Maj 13, 2017, 15:18:02
Da się, ale chyba tylko Blender Renderer to obsługuje. Nie widzę żadnych opcji dla Cycles

Obiekt na który chcesz wypalić światło musi mieć Vertex Colors. Potem w zakładce "Bake" zaznaczasz "Bake to Vertex Color" i wypalasz.

Przed chwilą sprawdzałem i chyba jest jakiś bug, bo przed kolejnym wypiekaniem nie usuwa poprzedniego rezultatu. Trzeba usunąć vertex colors i ponownie je stworzyć.

Offline jontek

  • Użytkownik

# Maj 13, 2017, 15:38:53
Jesteś wielki, dzięki! Akurat niedługo też czegoś takiego będę potrzebował. Zaraz sprawdzę.
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2017, 17:30:38 wysłana przez jontek »

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Maj 13, 2017, 17:44:17
Działa! O to mi właśnie chodziło. Nigdy w życiu bym się do tej opcji nie dokopał. Zupełnie nie interesuje mnie rendowanie w Blenderze i do zakładki "Render" nigdy nie zaglądam.
Dzięki za pomoc!