Autor Wątek: Direct3D11 i nowsze, indeksy modeli  (Przeczytany 1775 razy)

Offline kubera

  • Użytkownik
    • Prywatna strona

# Maj 09, 2017, 16:54:04
Dzień dobry.

Pytanie, w Direct3D11 lepiej korzystać z indeksów wierzchołkowych 16-bitowych, czy 32-bitowych w Direct3D11 i nowszych? Zawsze mi się wydawało, że korzystać z 32, gdyż nowoczesne rejestry są spore.
Tymczasem przeczytałem, że 16-bitowe są zauważalnie szybsze. Jeśli jest wybór (model wystarczająco prosty),
które tworzyć? Jaka jest przyszłość 16-bitowych?

Pozdr. serd.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline RootKiller

  • Użytkownik

  • +1
# Maj 09, 2017, 17:11:56
Hmm z tego co wiem to oszczędzasz tylko na przesyle danych do karty przy 16bitowych. Może po prostu jeśli ilość wierzchołków mieści się w u16 warto korzystać z 16 bitowych a jeśli model ma ich więcej korzystaj z 32 bitowych? No chyba że robisz jakąś magie i nie jesteś w stanie określić tego przy tworzeniu bufora.
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2017, 17:37:57 wysłana przez RootKiller »

Offline kubera

  • Użytkownik
    • Prywatna strona

# Maj 09, 2017, 17:44:17
Jestem w stanie określić, lecz nie wiem, co lepsze.

Offline beem

  • Użytkownik
    • Wordpress Blog

  • +1
# Maj 09, 2017, 18:35:05
Wydaje mi się, że nie ma aż tak wielkiej różnicy między 32 a 16 bitowymi wierzchołkami. Chyba, że programujesz pod jakąś low-endową kartę (integra) i potrzebujesz wycisnąć z Direct-a jak najwięcej. Różnica może wyjść jeśli updejtujesz wierzchołki częściej niż raz na klatkę.

Offline Mergul

  • Użytkownik

  • +1
# Maj 09, 2017, 18:38:55
Zmniejszanie rozmiaru wierzchołka zawsze "grozi" przyśpieszeniem działania. Tak samo odnośnie indeksów, warto uzywać mniejsze, tym bardziej że większość obiektów na mapie ma mniej niż 65k wierzchołków :D
Różnica wydajności odnośnie rozmiaru danych w buforach jest zauważalna podczas rysowania, nie tylko podczas wysyłania danych do karty.

Offline kubera

  • Użytkownik
    • Prywatna strona

# Maj 09, 2017, 19:02:11
Dzięki za porady. Czyli może warto "skomptaktować" :)