Autor Wątek: Unity za wolne -> co będzie lepsze?  (Przeczytany 1793 razy)

Offline PROgram

• Użytkownik

# Kwiecień 18, 2017, 16:13:42
Może zacznę od tego, że nie jestem ani początkującym, ani zaawansowanym programistą -> nie mam w głowie całej encyklopedii, ale z wglądem do encyklopedii mogę zrobić wszystko czego potrzebuję. Nie chcę być też prowadzony za rączkę przez całą drogę, ale liczę na wskazanie dobrego kierunku. To tak w skrócie :P

Wracając do konkretów to cały czas siedziałem przy Unity i z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że ten silnik jest zbyt "ciężki" dla komputera. Teraz szukam jakiejś alternatywy do ukończenia mojego projektu. Chodzi konkretnie o stworzenie czegoś na wzór starych gier z budowaniem miasta (Cezar, Faraon, Zeus, Cesarz) z wielkim obszarem pod zabudowę i setkami (może tysiącem) poruszających się jednostek po ekranie. Zrobiłem prototyp w Unity, ale mój komputer (2008r) wymięka już przy planszy 100x100 (+ścieżki+wyszukiwanie dróg) przy kilku obiektach, a co tu dopiero myśleć o planszy 2kx2k z 1k obiektów. Szukam więc czegoś "lekkiego" z grafiką 2D co nie będzie wymagało i7 i 8GB RAM po ukończeniu :P

Mógłby mi ktoś polecić jakiś (najlepiej darmowy) zamiennik? Jakiś starszy silnik pod 2D, do którego są poradniki/tutoriale lub coś w tym stylu? Jakieś dodatkowe biblioteki do tego? Może lepiej wszystko pisać samemu od zera bo może nie będzie szybciej, ale łatwiej? Wystarczą mi informację co i dlaczego, a resztę doczytam w sieci. Najwięcej czasu spędziłem w C# i C++, ale miałem pewien kontakt z JAVA i podobnymi więc inne języki też mi nie straszne do nauki.

TL;DR:
Szukam czegoś co zastąpi Unity i ukończony projekt uruchomi nawet dziesięcioletni komputer lub starszy. Wymagania do projektu:
- projekt podobny do gry Cezar, Faraon, Zeus, Cesarz
- grafika 2D
- najlepiej C++ lub C#, ale może być cokolwiek
Szukam tylko podpowiedzi -> z czego najlepiej skorzystać i dlaczego to polecacie. Źródła do nauki i materiały to sam sobie poszukam.