Autor Wątek: charakter pisma, a wykorzystanie w grze...  (Przeczytany 2335 razy)

Offline zajmundov

  • Użytkownik

# Kwiecień 10, 2017, 00:55:34
tak się zastanawiam albowiem często w grach RPG czytamy księgozbiory, które zawierają "lore" z gry. Używa się do tego czcionki ale np. gdyby ktoś rękopiśmiennie napisał jakieś manuskrypty na tablecie, które można by wykorzystać w grze. I wiadomo, szuka się ludzi którzy pracuję w 3dmax, blender 3d itp.. ale czy szuka się ludzi którzy moją zaoferować charakter swojego pisma?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline FilipPlotnicki

  • Administrator
    • Twitter

# Kwiecień 10, 2017, 03:24:06
Zakładam, że jeśli zajdzie taka potrzeba / ktoś będzie miał kaprys to pewnie i są prowadzone takie nabory. Jak ze wszystkim, jeśli ktoś sobie wymyśli, że będzie chciał mieć w grze muzykę graną na tylko na trójkącie, to może sobie zatrudnić jakiegoś mistrza gry na tym instrumencie.
Myślę jednak, że w tym przypadku dużo wygodniejsze, tańsze, praktyczniejsze itp jest użycie gotowego fonta przygotowanego na podstawie odręcznego pisma. Wszystko zależy od podejścia (i od ilości tekstu do napisania).

Jeśli chcesz wszystko napisać ręcznie to droga wolna, a nuż wyjdzie coś interesującego. :)

Offline matheavyk

  • Użytkownik
    • rabagames.com

# Kwiecień 10, 2017, 16:46:42
Nie sądzę, żeby takie rozwiązanie mogło być praktykowane na szerszą skalę niż jakiś indie projekt, który właśnie tym chce się wyróżnić.

Takie "przeciw" przychodzą mi do głowy:
  • Poprawa błędu oznacza zmianę całego pliku graficznego lub jakiejś jego części. Ale po co kombinować, skoro od tego właśnie są czcionki?
  • Zmiana czegoś w fabule również oznacza potrzebę edycji pliku graficznego. Najgorsze jest to, że takiej edycji może dokonać tylko jedna osoba na świecie - ta która pisała odręcznie.
  • Kłopotliwa lokalizacja (dodawanie tłumaczeń).

No, ale tak jak FilipPlotnicki napisał, można zrobić czcionkę z odręcznego pisma i to chyba lepsza droga. Jeśli chodzi o jakąś formę zarobku, to może mógłbyś sam zrobić kilka czcionek z różnego rodzaju ręcznym pismem i sprzedawać je w paczce? Ale nie mam pojęcia, czy na tym da się zarobić :p

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • http://laggyluk.com

# Kwiecień 10, 2017, 22:05:47
Do tego dochodzi jeszcze spuchnięty rozmiar bo każda strona tekstu to osobna textura.
Więcej wad niż zalet.


Offline garen_eye

  • Użytkownik

# Kwiecień 11, 2017, 02:29:57
Ja od siebie dodam, że stanowisko takiej osoby nazywa się kaligraf. Najczęściej są to po prostu rysownicy/graficy z taką specjalnością. W niektórych produkcjach często są oni potrzebni do opracowania jakichś realistycznie wyglądających run, czy zdobionych ksiąg - gdzie zwykły grafik wymięka :)

A no - i jeszcze tworzą oni własne fonty do takich gier - patrz Diablo.

Offline FrozenShade

  • Użytkownik
    • Skullstone's official site

# Kwiecień 11, 2017, 21:19:48
Dla mnie, i pewnie dla wielu innych coś takiego było by utrudnieniem. Lubię RPGi z tekstami, ale mam w zwyczaju co dłuższe testy przelatywać wzrokiem i wyławiać istotniejsze rzeczy. Tekst pisany odręcznie czyta się wolniej, zwłaszcza, gdy nie został zlokalizowany.

Offline zajmundov

  • Użytkownik

# Kwiecień 12, 2017, 00:06:24
wiadome staje się, że taki plan jest czasochłonny, a nawet drobne odchylenie od torów fabuły może zmusić pisarza projektu do ponownego przepisania kartki papieru. Myślę, że taki pomysł świetnie by się spisywał w przypadku krótkich notatek, karteczek, które gdzieś się będą walać po korytarzach w naszej grze.