Autor Wątek: To jak, tworzymy te gry?  (Przeczytany 708 razy)

Offline FilipPlotnicki

  • Administrator

  • +6
# Kwiecień 07, 2017, 01:01:56
Cześć!

Pewnie każdy z nas w ostatnim czasie czuł, że warsztat trochę opustoszał i z dnia na dzień tracił cząstkę swojego dawnego blasku. Coroczne przepowiednie o śmierci można jednak po raz kolejny włożyć między bajki, bo dzięki pracy wielu ochotników udało się umieścić serwis na nowym, wygodnym serwerze i co najważniejsze spędzić kilka chwil na rozmyślaniu o przyszłości tej marki.
 
Ciekawym zbiegiem okoliczności (czy to fatum czy łaska, to się jeszcze okaże) zostałem wybrany przez Daba na następnego opiekuna serwisu. Jeśli będzie taka potrzeba, mogę się wytłumaczyć skąd się wziąłem (kim ty koleś jesteś?) i dlaczego podjąłem się tego wyzwania. Myślę jednak że lepiej to zrobić przy piwie, niż w tym wątku.

Obecnie knujemy nad tym, jak przywrócić pierwotną funkcjonalność. Mamy kilka pomysłów na dalszy rozwój. Głównym celem jest przyciągnięcie nowej krwi poprzez ciekawy content i po prostu dobrze działającą społeczność. Minimum tego, co mogę dać temu serwisowi, to opieka i naprawa wszystkich w mniejszym lub większym stopniu irytujących błędów.

W najbliższym czasie powróci oczywiście sam serwis, Q&A i mównica (w końcu!). Możecie spodziewać się też sporej ilości ankiet, bo na pewno nie wstawimy tutaj nic bez poparcia społeczności, no come on, ten serwis jest przecież dla nas wszystkich. W pierwszej kolejności będziemy sądować użycie Slacka (bądź Discorda) jako zamiennika IRCa, tak, aby powstało miejsce pierwszego kontaktu w razie problemów lub też po prostu kąt, gdzie będziemy mogli swobodnie pogadać.

W bardziej odległej przyszłości przedstawimy projekty serii wideo o tworzeniu gier dla początkujących oraz warsztatowych podcastów. Na pewno wrócą cykliczne Compo (zarówno bez nagród jak i z drobnymi upominkami) i będziemy aktywniej udzielać się w mediach społecznościowych oraz organizować meet-upy. W oddali tlą się również microblogi i uproszczenia w dzieleniu się postępami nad projektami.

Zrobimy też rozeznanie w szeregach moderatorów i redaktorów i w niedługim czasie prawdopodobnie zgłosimy się do Was w kwestii uzupełnienia luk.

Warsztat przeżył już bardzo dużo, za każdym razem jednak podnosił się z kolan. Tak będzie też tym razem. Mam nadzieję, że będziecie dalej odwiedzać ten serwis i że wspólnymi siłami, krok po kroku stworzymy tu niesamowite miejsce, wypełnione atmosferą tej wspaniałej przygody, jaką jest tworzenie gier.

PS: Silnikolodzy, będziecie musieli to jakoś przeżyć, ale prawdopodobnie otworzymy się trochę na gotowe engine'y i game makery (może nawet gry, gulp, w przeglądarkach?). Możecie swoją złość przelać na listy z pogróżkami w moim kierunku. Możecie też je przynieść osobiście, będziemy mieć okazję, żeby się napić :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Karol

  • Użytkownik

  • +1
# Kwiecień 07, 2017, 09:30:59
Jeeeej warsztat wrócił ^_^

PS: Silnikolodzy, będziecie musieli to jakoś przeżyć, ale prawdopodobnie otworzymy się trochę na gotowe engine'y i game makery (może nawet gry, gulp, w przeglądarkach?). Możecie swoją złość przelać na listy z pogróżkami w moim kierunku. Możecie też je przynieść osobiście, będziemy mieć okazję, żeby się napić :)

Wydaje mi się, że to jest nie tyle co zamknięcie na gotowe enginy itp wynalazki, co niechęć do takich tworów, że ktoś w kilka godzin poklikał i poskładał z gotowych assetów "super dzieło" i wydaje mu się już, że może świat podbijać ;)

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • twitter

  • +3
# Kwiecień 07, 2017, 19:43:30
Jeeeej warsztat wrócił ^_^

Wydaje mi się, że to jest nie tyle co zamknięcie na gotowe enginy itp wynalazki, co niechęć do takich tworów, że ktoś w kilka godzin poklikał i poskładał z gotowych assetów "super dzieło" i wydaje mu się już, że może świat podbijać ;)
ewentualnie to że ktoś w 3h wyklikał efekt lepszy niż można uzyskać w moim silniku nad którym spędziłem całe życie ;p

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

  • +2
# Kwiecień 07, 2017, 20:30:35
W bardziej odległej przyszłości przedstawimy projekty serii wideo o tworzeniu gier dla początkujących oraz warsztatowych podcastów.
Podcast?! Taaaaak! Od lat jestem gorącym zwolennikiem podcastów. Warsztatowy podcast prowadzony przez ludzi znających się na rzeczy na pewno wpadłby u mnie do grupy podcastów z najwyższym priorytetem słuchania. :)

Offline FilipPlotnicki

  • Administrator

# Kwiecień 08, 2017, 11:00:10
ewentualnie to że ktoś w 3h wyklikał efekt lepszy niż można uzyskać w moim silniku nad którym spędziłem całe życie ;p

Nakład pracy, spryt, pomysł: to wszystko są bardzo poprawne kryteria oceniania projektu. Jeśli ktoś będzie wiedział ile pracy w coś włożyłeś i ile wymagało to od Ciebie czasu, poświęcenia i umiejętności, to na pewno chętnie w to zagra/obejrzy :)

Offline bartekm

  • Użytkownik
    • Wordpress Blog

  • +1
# Kwiecień 08, 2017, 17:36:43
PS: Silnikolodzy, będziecie musieli to jakoś przeżyć, ale prawdopodobnie otworzymy się trochę na gotowe engine'y i game makery (może nawet gry, gulp, w przeglądarkach?)

Nie mam nic przeciwko o ile będzie można umieszczać własne silniki tak jak było wcześniej.

Offline Joker

  • Użytkownik

# Kwiecień 11, 2017, 19:19:47
A mam pytanko, co dalej z tym warsztatem, idea ( oprócz otwierania się ) jest ciągle ta sama? Bo ja zauważyłem że to trochę zmarnowany potencjał i sam portal robi już ogólnie za tablicę ogłoszeń dla projektów bardziej niż cokolwiek innego.

Offline FilipPlotnicki

  • Administrator

  • +2
# Kwiecień 12, 2017, 11:54:42
Robienie za "tablicę ogłoszeń" dla projektów zawsze było jednym z głównych powodów, dla których warsztat istniał. :) Większość ciekawych dyskusji wynikała z faktu, że ktoś tworzył i z tego powodu napotykał interesujące / trudne zagadnienie.

Kombinujemy nad tym, jak zmotywować ludzi do większego udzielania się zarówno na forum jak i poprzez wszelkiego rodzaju artykuły i devlogi. Reklamujemy się na mediach społecznościowych, prowadzimy rozmowy z potencjalnymi sponsorami nagród na compo. Wszystkie nasze wskaźniki rakietowo lecą w górę.

To czego teraz potrzebujemy to czasu. Musimy sprowadzić nową krew. Ludzie muszą wiedzieć, że Warsztat w ogóle istnieje :)
Tak jak pisałem wcześniej chcemy wprowadzić trochę nowych form przekazu (wideo, w tym promowanie dev vlogów oraz podcasty).

Przygotowanie naprawdę dobrego materiału (chociażby rzeczonego artykułu) wymaga jednak czasu, czyli tego najcenniejszego elementu, którego każdy z nas ma najmniej. To jest główny problem, który trzeba rozwiązać.

Jeśli chodzi o pomysł na Warsztat... Chcemy aby ten serwis był miejscem, w którym osoby tworzące gry mogły:
  • porozmawiać o ciekawostkach
  • poznać innych pasjonatów
  • podzielić się postępami prac
  • rozwiązać wspólnie problemy
  • rozwijać się
  • brać udział w compo

Joker jeśli masz pomysły, które pomogą nam w rozwoju Warsztatu to podziel się nimi! Aktywnie szukamy ludzi, którzy są zainteresowani losem tego miejsca i wyrażają chęć by pomóc. Wspólnie uda nam się odbudować serwis :)

Offline Sarann

  • Użytkownik

  • +3
# Kwiecień 12, 2017, 13:40:36
No nie, co z tymi gotowymi silnikami, już wysyłam listy z pogróżkami.
Nie pozwolę tak łatwo.

Offline Frondeus

  • Użytkownik

  • +3
# Kwiecień 15, 2017, 13:22:31
To o czym myślę często w kontekście Warsztatu to jest wersja mobilna lub jakiś responsive design.

Powód:
Sporo czasu spędzam w autobusach i tramwajach mając wolną jedną rękę którą przeglądam zwykle Reddita.
A to w drodze do pracy, na uczelnię itd.

Mówimy, że chcemy zachęcić młodych - młodzi całe życie siedzą z nosem w telefonach ;-)

Offline FilipPlotnicki

  • Administrator

# Kwiecień 15, 2017, 16:39:54
Tak, to jest bardzo ważny temat. Istnieje wysoko na naszej liście priorytetów. Będzie mobilny warsztat (sooner or later).

Offline SYSmen

  • Użytkownik

# Kwiecień 22, 2017, 12:30:33
Hej, a co moim newsem, który od 17 kwietnia czeka, aby pojawić się w serwisie? :P

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Czerwiec 06, 2019, 12:28:35
A może nie walczyć z wiatrakam... tfu, literówka, przepraszam, facebookiem - i tam rozkręcić grupę gamedevową?

Fora niestety umierają w konkurencji z dziełem Zuckenberga. A jeżeli nie możesz czegoś pokonać - zaadoptuj to i powiedz że taki był plan :)

Offline Joker

  • Użytkownik

# Czerwiec 07, 2019, 21:19:55
W jakim celu skoro obecny warsztat to całe 5 osób. Moim zdaniem nie ma ratunku - Można trzymać z litości, albo zamknąć jak szkoda na serwer - a jak widzę jego uptime to chyba nie jest za drogi.

Żaden z pomysłów nie został wdrożony co chyba jasno pokazuje obecne nastawienie.

Offline ld

  • Użytkownik

# Czerwiec 08, 2019, 11:52:21
@Joker: Proponuje zorganizować konkurs z wartościowymi nagrodami. To zwiększy zainteresowanie.