Autor Wątek: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?  (Przeczytany 1855 razy)

Offline DezerteR

  • Użytkownik

# Luty 15, 2017, 11:07:58
Hej, skoro już offtopujecie, to chciałem się was zapytać jak wiele potu i krwi będzie wymagało przeniesienie gamedevowego projektu z GCC na visuala? Kuszą mnie zalety bardziej rozbudowanego edytora i intellisense ale nie mam odwagi porzucać tego co do tej pory zainwestowałem. Używanie VS z GCC mija się z celem, próbowałem.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Mergul

  • Użytkownik

  • +2
# Luty 15, 2017, 12:56:23
To zależy od projektu. Niektóre projekty bez większych problemów skompilują się pod GCC, Clang czy VS. Na pewno czeka Ciebie przerzucenie się z .a na .lib, ale jeżeli chodzi o windowsa to łatwiej dostać biblioteki pod VS, niż pod MinGW (co z resztą nie dziwi wcale).

Odnośnie linuxa. Pisałem sobie kompilacje silnika pod Androida, na linux-ie.. i nie wyobrażam sobie jaka musiałaby być męczarnia napisać sobie taki skryp kompilacyjny pod windowsem :D Maskara :D Jeżeli chodzi o Vulkana to tak, intel wspiera na linux-ie od HD 4200 bodajże, a na windowsie od 5xxx. AMD na linux-ie ma strasznie dziadowskie sterowniki, Nvidia ostatnio nieźle sobie radzi. A sama Mesa ostro się rozwija ostatnio :D

Offline DanielMz25

  • Użytkownik

# Luty 15, 2017, 13:30:54
Hej, skoro już offtopujecie, to chciałem się was zapytać jak wiele potu i krwi będzie wymagało przeniesienie gamedevowego projektu z GCC na visuala? Kuszą mnie zalety bardziej rozbudowanego edytora i intellisense ale nie mam odwagi porzucać tego co do tej pory zainwestowałem. Używanie VS z GCC mija się z celem, próbowałem.

Dokładnie tak jak Mergul napisał. Musisz załatwić wszystkie liby pod visuala i w zależności od projektu, albo zadziała od razu, albo będą jakieś dodatkowe problemy w stylu: MS inaczej zinterpretował, jakże luźny standard C++a, niż twórcy GCC. Albo robiłeś nieświadomie jakieś błędy na które GCC Ci pozwalał, a Visual podchodzi do tego bardziej rygorystycznie.

Problemem jest na pewno [...]duże różnice między dystrybucjami, piekło dynamicznych libek i ich wersji generalnie.

Całkowita racja. "Piekło" to dobre określenie :D Żeby działało na wybranym linuxie i na Windowsie nie trzeba wcale aż tak dużo zachodu... Ale żeby działało na kilku głównych dystrybucjach linuxa, przykładowo Arch,Debian,SUSE... Różnice nawet w obrębie jednej dystrybucji bywają czasem tak duże, że nie da się tego bezstresowo obejść.
Macie może na to jakieś patenty?

Offline MaxGarden

  • Użytkownik
    • Profil na warsztacie

# Luty 15, 2017, 20:36:12
[...] albo będą jakieś dodatkowe problemy w stylu: MS inaczej zinterpretował, jakże luźny standard C++a, niż twórcy GCC. Albo robiłeś nieświadomie jakieś błędy na które GCC Ci pozwalał, a Visual podchodzi do tego bardziej rygorystycznie.

Z visualem jest jak z demokracją, nie jest idealny, ale nikt nie wymyślił lepszego ;)
Wspomnianych problemów obawiałbym się raczej w drugą stronę, visual przeważnie przymyka oko na konstrukcje, na które gcc lub clang reagują błędem.

Offline .c41x

  • Użytkownik
    • homepage

  • +1
# Luty 15, 2017, 20:41:50
Macie może na to jakieś patenty?
Linkowanie statyczne / dołączanie libek razem z aplikacją (choć to nie takie łatwe jak się wydaje).

Jeżeli chodzi o Vulkana to tak, intel wspiera na linux-ie od HD 4200 bodajże, a na windowsie od 5xxx. AMD na linux-ie ma strasznie dziadowskie sterowniki, Nvidia ostatnio nieźle sobie radzi. A sama Mesa ostro się rozwija ostatnio :D
Otwarty sterownik Vulkana dla amd jest dość dobry, radeonsi również, w sumie otwarte amd są lepsze od zamkniętych.

Offline DezerteR

  • Użytkownik

  • +1
# Luty 15, 2017, 23:27:13
No dobra, visual nie wspiera aggregate initialization na poziomie C++14, wstyd i poruta. Jest dla mnie zupełnie nieużyteczny.

Co do tematu to tu masz w miarę przyzwoity tutek: https://www.roiatalla.com/public/arcsynthesis/index.html z tym że zamiast gluta to polecę GLFW, GLEW i GLM, może trochę więcej roboty ale się opłaca.

Offline Sarann

  • Użytkownik

# Luty 15, 2017, 23:38:45
No i SOIL jeszcze.
Od siebie polecam https://learnopengl.com/#!Introduction podobno tutorial #1 w internecie

Offline DezerteR

  • Użytkownik

# Luty 15, 2017, 23:56:11
Problemem jest to że na forach są jeszcze stare wpisy polecające jakiś stare tutoriale, nieaktualne już porady i niestety nowi trafiają na to nie wiedząc ile się pozmieniało.

Offline Sarann

  • Użytkownik

# Luty 16, 2017, 00:35:16
Jak dla mnie jest niezły, ostatnio aktualizowany trzy tygodnie temu.

Offline MrKaktus

  • Użytkownik

# Luty 17, 2017, 20:17:22
Odnośnie linuxa. Pisałem sobie kompilacje silnika pod Androida, na linux-ie.. i nie wyobrażam sobie jaka musiałaby być męczarnia napisać sobie taki skryp kompilacyjny pod windowsem :D Maskara :D
Czyli można założyć że nie wiesz co to PowerShell :> ?

No dobra, visual nie wspiera aggregate initialization na poziomie C++14, wstyd i poruta. Jest dla mnie zupełnie nieużyteczny.
To takie troche upośledzenie dzisiejszych czasów jeżeli programista nie radzi sobie bez C++14 ;) Jakbys w pracy dostal projekt gdzie musisz sfixowac jakis krytyczny modul w ANSIC -pedantic to bys zlozyl wymówienie :>?

Offline DezerteR

  • Użytkownik

  • +3
# Luty 17, 2017, 21:13:12
Nie no, ale do dobrego człowiek się przyzwyczaja, nie będę refaktoryzował całego projektu :/ Jakbym robił coś nowego to by mnie tak nie zabolało.

Jakbys w pracy dostal projekt gdzie musisz sfixowac jakis krytyczny modul w ANSIC -pedantic to bys zlozyl wymówienie :>?
Praca to co innego, nie miałbym problemu pracować przy takich założeniach, ponoć są ludzie którzy pracują w COBOLu. Jak projekt jest w AnsiC to się myśli w AnsiC. Jestem pewien że jakby nam w firmie kazali przepisać projekt na C++98 wielu ludzi by protestowało.

Offline Nornik

  • Użytkownik

# Luty 24, 2017, 21:13:06
Jak dla mnie jest niezły, ostatnio aktualizowany trzy tygodnie temu.
I to szczera prawda - korzystanie z tutoriali w sieci może doprowadzić do pasji. Mam właśnie podobne problemy. Jednak ma to i swoje plusy, przynajmniej zmusza mnie to do logicznego myślenia i radzenia sobie. To samo jest z wszelkimi bibliotekami np. glut. Musiałem się nagimnastykować aby sobie dopasować te biblioteki do uruchomianego programu.