Autor Wątek: Gra strategiczna technlogie  (Przeczytany 2143 razy)

Offline topik92

  • Użytkownik

# Luty 09, 2017, 22:51:54
Hej planuje napisać grę strategiczną typu Europa Universalis. O wiem co ma  być w grze i potrafie porgramować o tyle nie mam pojęcia w jakich technologiach najlepiej ją wykonać, nie wiem też wielu o tworzeniu gier o których nie wiem. Bym bym wdzięczny za wszystkie porady i sugestie :D

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Sarann

  • Użytkownik

  • +1
# Luty 09, 2017, 23:30:57
Na początek polecam OpenGL. Da ci pojęcie o grafice 3D i technologiach używanych do tworzenia gier.
Popracuj też nad składnią, bo ciężko się czyta.

Offline matheavyk

  • Użytkownik
    • rabagames.com

  • +1
# Luty 10, 2017, 06:19:58
Możesz na przykład zrobić w Unity, które jest darmowe, ale dla ułatwienia dokupić sobie jakiś asset, który będzie frameworkiem do gier strategicznych. Nie próbowałem żadnego, ale tutaj jest przykładowy: https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/55121 . W Unity pisze się skrypty w C#, choć można też używać JavaScriptu.

Część twórców (przynajmniej gier mobilnych) lubi silnik Cocos2D. W nim pisze się w C++. Niestety nie próbowałem go.

Możesz też spojrzeć na GameMaker. Nie robiłem w nim nic, ale powstają w nim całkiem ciekawe tytuły, więc raczej jest sprawdzonym narzędziem.

Offline topik92

  • Użytkownik

# Luty 11, 2017, 23:05:15
@matheavyk dzięki za odpowiedź chyba spróbuje w unity C# i js znam, poza tym jak tak czytam to co chwile się ono gdzieś przewija. Łatwo jest w nim zrobić komunikacje sieciową?.
Jak kupie pakiet za 3 stówki to mi jeszcze na chleb zabraknie lub inne potrzebne rzeczy :P,  wiec narazie takie cuda odpadają.

@Sarann
Dzięki za odpowiedź ale nie wiem czy open GL to nie jest czasem strzelanie z armaty do wróbla, tego typu gry mają bardzo mało wymagającą grafikę a grafika 3d jest nie potrzebna bo i tak rozgrywka jest z lotu ptaka.
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2017, 23:14:19 wysłana przez topik92 »

Offline matheavyk

  • Użytkownik
    • rabagames.com

# Luty 18, 2017, 05:52:22
W Unity łatwo zrobisz komunikację sieciową, bo są co najmniej dwie "biblioteki" do wyboru.

Po pierwsze jest Unity Networking, które jest od razu w Unity: https://docs.unity3d.com/Manual/UNet.html . Robiłem przy użyciu tego jedną grę, w której były tury, ale to była gra zręcznościowa - jeden gracz klikał szybko, żeby zbić obiekty, w tym czasie drugi tylko patrzył jak ten pierwszy zbija, a potem zamiana. Raczej łatwo się używa tego Unity Networking, ale są pewne niuanse, więc polecam obejrzeć jakieś tutoriale, najlepiej od ekipy twórców Unity z konferencji Unity.

A druga rzecz używana przez większość prostych gier sieciowych tworzonych w Unity to Photon: https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/1786 . Do tego też jest pełno tutoriali i wydaje mi się, że jest jeszcze prościej niż przy Unity Networking, ale głowy sobie nie dam uciąć, bo miałem tylko okazję zobaczyć jak ktoś tego używa, a sam nie używałem. W Photonie masz na przykład gotowe rozwiązanie z tym, że jak host się wyloguje, to hostowanie przejmuje jeden z graczy, którzy zostali w grze. Kiedyś Unity Networking tego nie miało gotowego, może teraz się coś zmieniło, ale nie słyszałem.

Nie wiem jak wygląda porównanie stabilności tych rozwiązań oraz jakie są ceny przy dużej liczbie graczy.

A co do tych trzech stówek... jasne, że są potrzebniejsze rzeczy. Ale zastanowiłbym się czy nie zbierać sobie kasy na takie właśnie rzeczy. Bo niby 3 stówki to dużo, ale te assety z Asset Store'a już nie raz zaoszczędziły mi kupę czasu. Niektóre narzędzia są tam tak rozbudowane, że sam bym nie napisał ich nawet w rok. Więc czasami stoi się przed wyborem - wydać 3 stówki czy pisać grę o rok dłużej?