Autor Wątek: Bijatyka 2D(japońskie klimaty)  (Przeczytany 4888 razy)

Offline eMul

  • Użytkownik

# Marzec 18, 2007, 17:24:19
Chciałbym zrobić bijatykę 2D. Gierka w starym dobrym stylu. Klimaty raczej japońskie, ale nie tak przesadzoną jak Dragon Ball itd. Postacie chciałbym, aby były małe (jak w Little Fighters 2). Niestety nie miałem jeszcze doświadczenia z tworzeniem gier :(.

Przejdźmy do pytań:
1. Czy zagrali byście w coś takiego?
2. Czy jeśli w Javie pouczę się wątków, będę w stanie cos takiego wykonać?

Znam dobrze C++ (wraz z wxWidgets i jego wersją na .NET), ale nie widziałem do niego żadnego tak dobrego API, jakie ma Java. Dlatego właśnie padł wybór na ten język. Co do Javy znam jej składnię (poza tym co wprowadzili w Javie 5), umiem obsługiwać klawiaturę i mysz, potrafię rysować po ekranie i umieszczać kontrolki oczywiście.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Si-Coder

  • Użytkownik

# Marzec 18, 2007, 18:32:57
Do gier najlepiej nadaje się cpp. Masz do dyspozycji dużo bibliotek: DirectX, OpenGL, SDL, Allegro itd.
Jeśli znasz c++ i nie programowałeś wcześniej gier to najlepiej użyć SDL lub Allegro - prostrze.
A czy grałbym w taką grę ? - nie ... Moim zdaniem nudne. Proponuje najpierw zacząć od gierek typu: arkanoid, labirynt, jakiś Dart, a potem dopiero własny większy projekt.

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier

# Marzec 18, 2007, 20:27:26
1. Czy zagrali byście w coś takiego?

Tak.
 
Cytuj
2. Czy jeśli w Javie pouczę się wątków, będę w stanie cos takiego wykonać?

Java niezbyt nadaje się do tworzenia bijatyk, w których liczy się przede wszystkim szybkość działania i płynność animacji. Oczywiście małe aplety na stronę WWW, lub gry na komórki pisze się w Javie, ale ze względu na wydajność, wsparcie różnych paradygmatów programowania oraz duże zaplecze w postaci bibliotek polecam C++.

Pozdrawiam
artpoz

Offline Goliatus

  • Użytkownik
    • Warsztat - tworzenie gier

# Marzec 18, 2007, 20:40:56
Cytuj
Czy jeśli w Javie pouczę się wątków, będę w stanie cos takiego wykonać?
Potrzebujesz tylko jednego wątku i na prawde nie wiele musisz się uczyć. Tworzysz klasę rozszerzającą klasę Thread i implementujesz funkcję run(), w której dajesz nieskończoną pętlę przerywaną przez Thread.sleep() i za pomocą System.currentTimeMillis dbasz o to, aby świat był aktualizowany niezależnie od prędkości wyświetlania grafiki.

Offline eMul

  • Użytkownik

# Marzec 18, 2007, 20:52:33
Hmmm... Do tej pory każdy program, który pisałem w Javie był szybki. Wiem, że to nie to samo co gry, w których co chwilę trzebą coś rysować po ekranie, ale myślę, że 2D będzie szybko chodzić. A ze sztuczną inteligencją przeciwników dużo jest roboty?

truman

  • Gość
# Marzec 18, 2007, 21:16:16
do tego typu gry java spokojnie się nada, potrzeba głównie znajomości obsługi biblioteki do grafiki 2d, obsługę klawiszy i joysticka

Offline mosowski

  • Użytkownik

# Marzec 18, 2007, 22:34:27
Java nie jest aż taka wolna, dramatyzujecie... Spokojnie udźwignie taką grę 2d jako aplet. Już nie takie rzeczy Java znosiła.

Offline Goliatus

  • Użytkownik
    • Warsztat - tworzenie gier

# Marzec 18, 2007, 23:43:59
A ze sztuczną inteligencją przeciwników dużo jest roboty?
Roboty? ??? Przy robieniu SI jest najlepsza zabawa 8)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 18, 2007, 23:52:56
Cytuj
1. Czy zagrali byście w coś takiego?
Zależy od grywalności i poziomu wykonania. Jeżeli miałby być projekt komercyjny, to bym tego nie kupił, ale to już ze względu na to, ze po prostu nie przepadam za bijatykami i rzadko kupuję gry. :)

Cytuj
Znam dobrze C++ (wraz z wxWidgets i jego wersją na .NET), ale nie widziałem do niego żadnego tak dobrego API, jakie ma Java. Dlatego właśnie padł wybór na ten język.
W takim razie radzę olać Javę, bo sprawia ona często więcej kłopotów niż pożytku w przypadku gier. Zainteresuj się po prostu Direct3D lub OpenGL (one nadają się doskonale także do gier 2D). :)

Offline eMul

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2007, 17:09:34
Chyba jednak pozostanę przy Javie. Jakoś mi jej API bardzo się podoba. Nigdy nie miałem z nią problemów, wręcz przeciwnie.
Ale mam pytanie :)
Czy robi się gry mniej więcej według wzorca MVC?

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 19, 2007, 19:48:01
Czy robi się gry mniej więcej według wzorca MVC?
Nie słyszałem, żeby ktoś tak gry pisał. :)

Offline eMul

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2007, 21:04:27
To według jakiego wzorca?

Offline Gloggie

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2007, 21:48:36
Ja bym pisął metodą 'na Janosika', 'jakoś to będzie' lub 'choćmy i napiszmy grę'. Bez wzorca :)
Czas stracony na analizę i dobre rozplanowanie starczy na napisanie 65% kodu tak prostej aplikacji.
Chyba że chcesz się wzorców usilnie uczyć :)

Offline eMul

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2007, 21:59:43
Mam manię pięknego kodu, więc nie mógłbym tak zrobić. Kod musi być ładtwy w późniejszej rozbudowie, łatwy w zrozumieniu i z sensem poukładany.

Offline Moriturius

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2007, 22:30:13
To według jakiego wzorca?

ja to bym raczej powiedzial ze do kazdej gry stosuje sie zestaw wzorcow - jakich? no to trzeba pomyslec co chce sie zrobic, potem sie zastanowic jakich wzorcow uzyc aby to ulatwic ;)

tak przynajmniej ja mysle.