Autor Wątek: tworzenie modeli pod jednostki miar w unity ??  (Przeczytany 672 razy)

Offline zajmundov

  • Użytkownik

# Styczeń 05, 2017, 12:48:00
witajcie przywoływacze!
czy może mi ktoś doradzić jak sobie poradzić z jednostkami miar w tym silniku? Przykładowo: tworzę model budynku w Blender 3D, na oko wiem gdzie dać okno, framugę od drzwi ale kiedy model przeniosę do Unity 3D muszę bawić się w skalowanie aby gracz mógł jakoś się przemieszczać po tym modelu...

czy ma ktoś informację jak ustawić wielkość siatki w blender pod silnik unity?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline koirat

  • Użytkownik

  • +3
# Styczeń 05, 2017, 13:16:49
Ja bym tworzył w blenderze zakładając że jedna jednostka to jeden metr, skaluj w exporcie w blenderze albo w imporcie w unity3d.

Offline matheavyk

  • Użytkownik

  • +1
# Styczeń 05, 2017, 17:14:51
Wydaje mi się, że zespoły Unity i Blendera jakiś czas temu ze sobą trochę powspółpracowały i ujednoliciły miary, ale może się mylę.
Koirat dobrze powiedział, a dodatkowo możesz sobie eksperymentalnie zrobić kwiatka, ludzika, drzewo i godzillę o rozmiarach takich, jakie Ci odpowiadają (zachowując 1 jednostka = 1 metr) i później zawsze w blenderze sobie importować te obiekty, żeby mieć punkty odniesienia.