Autor Wątek: Jaka rozdzielczość pod tekstury?  (Przeczytany 1487 razy)

Offline anczart

  • Użytkownik

# Grudzień 26, 2016, 14:24:11
Witam. Jaka jest najlepsza rozdziale pod urządzenia mobilne tak aby teksykry nie przeciazaly zbytnio gry? Mowa o silniku unity 3d, 1024x czy może 2048x?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline kuba

  • Użytkownik

# Grudzień 26, 2016, 16:49:20
Wrzucaj 2k, ale staraj się jak najwięcej upchnąć na jednej teksturze (np. parę obiektów).

Offline Invincible

  • Użytkownik
    • Invincible

  • +1
# Grudzień 27, 2016, 12:04:05
Taka przy której tekstury na obiektach przez możliwie duża ilość czasu nie będą przeskalowane :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2016, 12:06:26 wysłana przez Invincible »

Offline sebas86

  • Użytkownik

# Styczeń 30, 2017, 23:27:09
Najlepiej dobierać rozmiar tekstury pod urządzenie (głównie rozdzielczość i RAM). Niestety Unity nie zapewnia wygodnego sposobu do automatyzacji tego zadania. Można wspierać się półśrodkiem i przygotować kilka ustawień jakości z różnie ustawionymi podzielnikami rozmiaru tekstury (texture quality) albo ogarnąć asset bundle. Nowy system paczkowania umożliwia w miarę wygodne przygotowanie zasobów w wielu wariantach i ich ładowanie w razie potrzeby.

Pierwsze rozwiązanie jest wygodniejsze bo nie ingeruje w sposób wczytywania zasobów, wystarczy ustawić podczas startu predefiniowane ustawienia jakości, ale problemem mogą okazać się wymagania pamięciowe podczas ładowania i skalowania tekstury. Drugi sposób ma narzut na rozmiar na dysku związany z potrzebą umieszczenia tych samych zasobów w różnych rozdzielczościach, trzeba także dostosować sposób ładowania (asset bundle ładuje się ręcznie).

Offline .c41x

  • Użytkownik
    • homepage

# Styczeń 31, 2017, 20:05:21
Ja zawsze staram się oszacować ile tekseli tekstury przypada na piksel ekranu dla docelowej rozdzielczości. Jeśli tekstura na obiekcie zajmuje max kilka pikseli ekranu to daję mniejszą rozdzielczość niż dla tekstur obiektów które zajmują dużą część ekranu. Nigdy nie warto z góry ustalać np. "wszystko robimy 1024^2" jeśli w grę wchodzi wydajność.