Autor Wątek: Co się stało z Warsztatem?  (Przeczytany 961 razy)

Offline Rakieta

  • Użytkownik

# Grudzień 06, 2016, 16:32:19
Nie wielcy, tylko przebudowa strony i rebranding. Warsztat powinien skupić się na innych celach i założeniach, skoro wszyscy doszliśmy do tego samego wniosku - że ludzie nie szukają już pomocy na forach.

Chyba, że administracja już nie ma ochoty na wyższe cele i woli by to wszystko się powoli rozadło :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline moonshield

  • Użytkownik
    • ::devBlog

# Grudzień 07, 2016, 17:06:14
Kto ogólnie jest właścicielem marki "warsztat"? Zostało to jakoś sformalizowane?

Offline MrKaktus

  • Użytkownik

# Grudzień 09, 2016, 19:37:28
Nie sadze, dlatego sa dwa ;)

Rejestracja znaku towarowego to 500zl za zlozenie wniosku, 2 lata czekania na decyzje, potem sie placi kolejne 1290zl za to ze urzad raczyl poinformowac Cie o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku + za uruchomienie tej ochrony na pierwsze 10 lat. Nie sadze zeby komukolwiek sie chcialo to regulowac prawnie ;)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 09, 2016, 19:41:29 wysłana przez MrKaktus »

Offline P@tyS

  • Użytkownik
    • Patys coding

# Grudzień 10, 2016, 00:45:30
Witam
Mnie dawno tu też nie było, więc też parę słów ode mnie.
Najbardziej zabolało mnie brak aplikacji na mobiliki. Kiedy dużo podróżowałem i nie miałem zbyt dużego dostępu do pc, po prostu nie chciało mi się męczyć na telefonie ze stroną.

Obecnie każdy jest przyzwyczajony do aplikacji, powiadomień itp więc w sumie fajnie gdyby powstała jakaś apka do warsztatu.

Jest jakieś API? Może REST? Cokolwiek co może pomóc w stworzeniu apki?

Offline Karol

  • Użytkownik

# Grudzień 10, 2016, 13:57:14
Nie trzeba od razu apki dedykowanej (bo i komu by się chciało pisać), do forum jest Tapatalk, wystarczy wgrać moda i z poziomu tej apki całe forum jest dostępne w bardzo wygodnym formacie.

Co do głównego serwisu to tylko przeróbka na RWD chyba wchodzi w grę.

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

  • +2
# Grudzień 12, 2016, 23:55:43
Może jacyś wielcy tego świata (Intel, Techland, CDPR, PCF, etc) byliby zainteresowani wsparciem?
Jeżeli tym forum zainteresowaliby się ci "wielcy" to ja chyba przestałbym tu zaglądać. Właśnie niekomercyjny charakter twórców indie bardzo mi tu pasuje. Miałem okazję kiedyś siedzieć na zamkniętym forum gamedevelopers.pl i przyznam się, że to zupełnie nie było to. Czułem się tam jak w pracy, dosłownie czułem hierarchię, czułem jakby forum działało w Scrumie. :) Powstrzymam się od szczegółów, bo na usta cisną mi się tylko zbyt dosadne określenia, a mimo wszystko nie mam powodu kogokolwiek stamtąd obrażać. To dobrzy ludzie, którzy po prostu starają się uczciwie zarobić na rodzinę, mieszkanie, samochód, dom i wakacje pozwalające odpocząć od Photoshopa, Scruma, poskramiania cudzych silników i napiętych terminów... Nie chciałbym żeby moje hobby zamieniło się w coś takiego. :)

Offline spax

  • Użytkownik

  • +2
# Grudzień 14, 2016, 14:29:56
Fora dyskusyjne? Co to? Rok 2000? :)

Mi się wydaję, że problemem jest forma. Większa szansa, że nowe pokolenia programistów wyrosną na reddicie czy facebooku niż na jakimś tam forum phpBB czy SMF. A stara gwardia to albo znalazła prace/założyła rodzinę, albo w ogólnie przestali się tym interesować.

Wszystkie fora dyskusyjne mają ten problem, nie tylko w branży gamedev.

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

  • +5
# Grudzień 14, 2016, 15:29:06
Fora dyskusyjne? Co to? Rok 2000? :)
Ale takie forum jest zdecydowanie wygodniejsze niż np. bajzel facebookowych list na których nic nie można znaleźć, które są do wszystkiego (czyli niczego). Takie rozwiązania są akceptowalne do gadania o niczym (polityka?), a nie do takich specjalistycznych tematycznych dyskusji. Ja nigdy nic na Facebooku nie potrafię znaleźć. Niby wiem, że widziałem, jestem pewien, że było ale znalezienie tego w tym burdelu jest nierealne.

Offline Sarann

  • Użytkownik

# Grudzień 15, 2016, 00:42:54
Witam panowie.
Jestem tutaj stosunkowo od niedawna, ale Warsztat przeglądam już od dłuższego czasu.
No więc zgadzam się z innymi, trzeba przebudować stronę, zmienić nieco założenia (może bardziej ukierunkowane na tworzenie projektów i ocenę przez innych userów? Może nie tylko userów związanych z gamedevem, choć to może doprowadzić do spadku jakości treści).
Dodać jakieś bajery jak odznaki (?) grafików/muzyków, i jakieś nowe dodatki do projektów, na przykład możliwość zaznaczenia projektu jako ukończonego (?). Może ranking projektów bazujący na ilości punktów (ocen jako takich raczej nie ma?).

Jednak to forum to wciąż skarbnica wiedzy, przynajmniej dla mnie, czemu więc ma nie zostać ;)

Ostatnio Q&A zniknęło, wie ktoś czemu?

Offline spax

  • Użytkownik

  • +1
# Grudzień 15, 2016, 14:59:05
Ale takie forum jest zdecydowanie wygodniejsze niż np. bajzel facebookowych list na których nic nie można znaleźć, które są do wszystkiego (czyli niczego). Takie rozwiązania są akceptowalne do gadania o niczym (polityka?), a nie do takich specjalistycznych tematycznych dyskusji. Ja nigdy nic na Facebooku nie potrafię znaleźć. Niby wiem, że widziałem, jestem pewien, że było ale znalezienie tego w tym burdelu jest nierealne.

Może troszkę inaczej. Dla mnie to miejsce to nie było tylko źródło wiedzy ale też widownia. To tutaj można było się pochwalić pierwszą grą w pascalu i 13h. To tutaj można było zdobyć pierwszych graczy do wypaśnego jedynego w swoim rodzaju MMO, to tutaj twoja praca mogła zostać oceniona i odpowiednio skrytykowana.

WYDAJE MI SIĘ, że te elementy jakoś tak przestały mieć znaczenie. Bo są inne miejsca gdzie można to zrobić lepiej.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Grudzień 15, 2016, 16:26:46
Jakie to miejsca? Wyżej była dyskusja o innych metodach nauki tworzenia gier, a ciekaw jestem, gdzie można w internecie pochwalić się swoją produkcją i dostać opinie na jej temat oraz integrować się z innymi twórcami gier? Zakładając przy tym, że gra nie jest jeszcze ukończona, wysokiej jakości i nie trafiła do końcowych graczy przez Steam czy Google Play, tylko chcemy dać do przetestowania wersję Alfa/Beta.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

  • +2
# Grudzień 15, 2016, 16:29:44
Ja ze swojej strony chcę tylko dodać, że jeżeli ktoś ma jakiś konkretny i realny pomysł co by chciał zrobić dalej z Warsztatem to proszony jest o kontakt na PW. :)

Offline spax

  • Użytkownik

# Grudzień 15, 2016, 16:49:04
Cytuj
Jakie to miejsca?
Nie wiem, dlatego z dużych pisze, że mi się wydaje. Zresztą ja już gier nie programuje, ja już nawet w gry nie gram. Nie mam pojęcia co tutaj robię :)

https://www.reddit.com/r/gamedev/
Jest bardzo fajny, z tygodniowymi raportami ludzi nad własnymi projektami.

Offline moonshield

  • Użytkownik
    • ::devBlog

# Grudzień 15, 2016, 18:02:43
A może rozruszać dział z artykułami? Znacie jakieś polskie sensowne źródła o kodowaniu w  gles 3.0, d3d11/12, Unity (o tym ostatnim pewnie coś się znajdzie)? Myślę, że każdy z nas ma sporo wiedzy, którą mógłby się podzielić.
Ofc idealnym rozwiązaniem byłoby dostać wynagrodzenie za taki artykuł (kilka osób pewnie pisze coś do "Programisty") co z pewnością zwiększyłoby motywację.
Można też wyjść z ankietą. Ba, może bardziej skomercjalizować to przedsięwzięcie. Ogólnopolska społeczność gamedevowa a Polsce jest dość spora, trzeba tylko do nich bardziej dotrzeć. Mamy też jakąś organizację nonprofit zajmującą się polskim indie gamedev. Oni mają zasięg, my mamy wiedzę. NCBiR też ostatnio chce wkładać kasę w rodzimy gamedev.
Jeśli serio chcemy coś ruszyć (a kilka osób pewnie chce) to myślę, że trzeba to zrobić systematycznie. Wiadomo, nie od razu Rzym odbudowano, ale małymi kroczkami możemy skupić u siebie całą polską branżę.
Przyznam, byłbym chętny do współpracy przy ew. odbudowie starego imperium :D

msh :)

Offline moonshield

  • Użytkownik
    • ::devBlog

# Grudzień 15, 2016, 18:41:30
W ogóle, jaka jest geneza tego, że mamy aktualnie gamedev.pl i warsztat.gd? Rozumiem, że właścicielem domeny gamedev.pl jest Goliatus?