Autor Wątek: Speech Bubble  (Przeczytany 1388 razy)

Offline Dethas

  • Użytkownik

# Listopad 25, 2016, 14:02:45
Witam,
chciałem dodać do swojego silnika możliwość wypisywania tekstu wpisanego w jakąś grafikę, tak zwany speech bubble. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć niczego na ten temat, CEGUI nie posiada niczego podobnego, albo nie mogę znaleźć, jeśli ktoś zna jakąś bibliotekę to obsługującą, najlepiej współpracującą z OpenGL lub SDL to byłbym wdzięczny za podpowiedź.
Być może szukam pod złą frazą, może inaczej się takie rzeczy nazywa. Próbowałem zrobić to sam niestety niezbyt mi to wychodzi i wolałbym użyć czegoś co jest zrobione porządnie od początku do końca niż samemu na nowo pisać całość.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • The Immortal Life of the Son of Jay

# Listopad 25, 2016, 20:59:58
Sądzę, że skoro piszesz "własny silnik" i masz problemy z takimi rzeczami, to nie powinieneś pisać własnego silnika, albo przysiąść i rozwiązać ten problem (dla treningu) zamiast szukać bibliotekę.

Ja pisząc swój "silnik" napisałem klasę do wypisywania tekstu (literki z tekstury zawierającej znaki ułożone w równych odstępach). Pod tymi literkami rysujesz teksturę. Jeśli chcesz zrobić, żeby tekst na dymku nie pojawiał się od razu cały, tylko literka po literce to musisz po prostu string wypisywany na ekranie w określonych odstępach czasu zwiększać o jedną literkę aż string wypisany na ekranie będzie miał wszystkie literki.

Offline Kyroaku

  • Użytkownik

  • +1
# Listopad 25, 2016, 23:02:21
http://www.angelcode.com/products/bmfont/

Program generuje texturki z czcionką i zapisuje do własnego formatu wraz z szerokościami znaków.
Bardzo proste i znakomicie udokumentowane.

Offline Dethas

  • Użytkownik

# Listopad 26, 2016, 14:27:12
Własny silnik już mam napisany, mam już obsługę czcionek, po prostu zastanawiałem się czy muszę pisać sam tak zwany "speech bubble" czy istnieje jakaś biblioteka która to zrobi za mnie. Bez sensu wynajdywać młotek na nowo, a wiem że sam to w końcu napiszę tylko czasu trzeba. Jestem w trakcie pisania gry w oparciu o mój silniczek i edytor napisany osobno i pomyślałem że takie coś po prostu się przyda. W ostateczności postanowiłem to napisać sam. Muszę po prostu przysiąść i krok po kroku to porządnie zaprojektować.
Dzięki za odpowiedzi. Temat do zamknięcia.