Autor Wątek: Krysys twórczy  (Przeczytany 3694 razy)

Online DezerteR

  • Użytkownik

# Październik 31, 2016, 13:38:13
Hej!

Od jakiegoś czasu kodzę sobie rozrywkowo swój silnik razem z demem, wrzucałem tu z resztą trochę screenów/filmików. Taka prosta strzelanka z czołgami.

Planowałem dorobić AI i jakiś gameplay do tego. Niestety nadszedł ten moment gdy trzeba wcześniej zająć się modelowaniem, nie chce mi się, nie mam spójnego konceptu świata. Nie potrafię się zmotywować by zainwestować w to czas. Nie potrafię też pracować nad czymś co jest brzydkie, a tak będzie gdy zrobię grafikę na odwal.

Co mnie dobiło? Blender niezbyt dobrze radzi sobie z mapą wysokości 2049x2049, a potrzebuję pewnie jeszcze większej.

Ostatnio przerabiam multiple scattering Brunetona i tak mnie naszło by wywalić całą akcję na orbitę. Ale to też mnóstwo roboty, zwłaszcza z utrzymaniem takich różnic w skali i proceduralnością wszystkiego.

Eh, tyle fajnych rzeczy do robienia że ciężko coś wybrać. Chciałbym robić coś zajebistego, ale potrzebuję zrobić też te mniej fajne, doprowadza mnie to do szału, jak wy sobie z tym radzicie?

tl/dr: nie mam motywacji do robienia modeli do tech-dema.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Karol

  • Użytkownik

# Październik 31, 2016, 13:50:01
Ja tak mam od kilku ładnych lat, to też się z chęcią dowiem jak się można zmotywować. Póki co walka z tym idzie mi nie najlepiej. Każdy zryw twórczy kończy się tym, że trzeba dużo mniej ciekawych rzeczy zrobić zanim się zobaczy efekty i działa to jak kubeł zimnej wody :U.

Offline lethern

  • Użytkownik

# Październik 31, 2016, 14:26:07
[edit] usuwam,nie na temat
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2016, 15:49:37 wysłana przez lethern »

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • The Immortal Life of the Son of Jay

# Październik 31, 2016, 14:39:02
Gdyby wytwarzanie dobrej jakości prac było łatwe, to wszyscy by to robili.
Gdyby robienie wszystkiego w pojedynkę było "wydajne", to nie tworzono by gier zespołowo.

Współczesny Świat niestety tak działa na człowieka... Coraz prostsze w użyciu narzędzia, wszystko zrobisz jednym kliknięciem i potem człowiek siada do roboty i trzeba sobie rączki pobrudzić to się zniechęca... demotywuje.

Co do modeli, spróbuj coś prostszego. Zrób planszę bez height mapy, jakieś płaskie platformy czy cuś. Czołgi możesz ułożyć z prostszych kształtów. Obczaj ten filmik: https://vimeo.com/185217070 - oglądaj do końca bo potem są fajne efekty niszczenia terenu :)
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2016, 14:42:38 wysłana przez JasonVoorhees »

Online DezerteR

  • Użytkownik

# Październik 31, 2016, 14:57:24
Z kodzeniem nie mam za bardzo problemów, choć przyznaję że czasem wolałbym sobie wątrobę wykroić niż kodzić niektóre rzeczy.
Największym problemem jest to że zakodziłem wszystko co potrzebowałem i doszedłem do etapu w którym muszę dodać jakieś fajne obiekty do sceny(budynki, wymodelować mapę) by móc kontynuować pracę nad gameplayem. I tu zatrzymałem się nad szkicownikiem bo nie mam pomysłu, a realizacja czegokolwiek będzie zbyt kosztowna. I teraz zastanawiam się jak to obejść.

@JasonVoorhees
Tylko że wtedy pozbywam sie wszystkiego na czym mi zależy: PBR, teren i roślinność.

Co chciałem zrobić to wyrzeźbić jakąś lokację, wstawić trochę budowli i przeciwników. I zacząć bawić się z AI i gameplayem. Poległem na rzeźbieniu mapy, blender potrzebuje do tego chorych ilości ramu :/


Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • The Immortal Life of the Son of Jay

# Październik 31, 2016, 16:58:27
Roślinność może być w doniczkach :)

Online DezerteR

  • Użytkownik

# Październik 31, 2016, 17:37:50
:(

Zobaczę co mi wyjdzie z renderowania planet, też może być ciekawym kierunkiem.

I jeszcze ta pogoda taka paskudna.

Offline tbox

  • Użytkownik

# Październik 31, 2016, 17:42:14
Ja tam po prostu jak nie mam motywacji do robienia czegoś to tego nie robię, motywacja jakoś po tygodniu czy miesiącu sama wraca :)

PS: Nie polecam stosować jeżeli chodzi o sprzątanie, pracowanie czy innego ważne rzeczy ;-)

Offline matheavyk

  • Użytkownik

# Październik 31, 2016, 18:19:26
Wyczuwam, że nie zarabiasz jeszcze pieniędzy pracując, więc mam następującą propozycję. Wymyśl jak zarobić kilka stówek a potem kup gotowe grafiki. Wyjdzie Ci szybciej i lepiej niż gdybyś robił je sam.

Online DezerteR

  • Użytkownik

# Październik 31, 2016, 18:55:49
Kupno gotowej grafiki nie rozwiąże podstawowego problemu: jak sobie poradzić z kryzysem twórczym i braniem się za łatwiejsze rzeczy gdy jest robota do wykonania? I nie mówię tu tylko o grafice, chodzi mi o moment gdy pracujemy nad czymś dość intensywnie, wszystko idzie super ale dochodzimy do momentu w którym trzeba zrobić zrobić coś troszkę co wymaga więcej pracy: nowy moduł do silnika, modele albo zmiana stylu rysunku.
Chce się pracować, ma się pomysł ale tak jakoś nie idzie, przerzuca się na inne rzeczy. I finalnie pomimo tego że  zrefaktorowało się pół silnika, miliona commitów, praca stoi w miejscu.

A najbliższy urlop na święta.


Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • The Immortal Life of the Son of Jay

# Październik 31, 2016, 21:04:50
A myślisz, że dlaczego w firmach programistycznych jest tyle stanowisk? Programista gameplaya, programista silnika, designer, tester, programista UI...

Jak byłem młody, nie przeszkadzało mi, że tyle rzeczy jest do zrobienia (samemu, bo nie miałem nikogo w pobliżu zainteresowanego tworzeniem gier). Na starość człowiek traci cierpliwość, zwłaszcza, że Świat się zmienił diametralnie i dużo rzeczy, które kiedyś każdy musiał zaprogramować sam lub kupić, teraz ma za free.

Łatwiejsze rzeczy też kiedyś będą musiały zostać wykonane. Zostawianie dużych zadań na koniec jest dobre. Na egzaminach przecież tak się robi. Najpierw piszę krótkie zadania, na które znam odpowiedzi, a potem biorę się za te wymagające myślenia.
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2016, 21:07:53 wysłana przez JasonVoorhees »

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

  • +3
# Październik 31, 2016, 21:10:07
Co moim zdaniem możesz spróbować zrobić:

- Jednak się przemóc, ułożyć jakieś szczegółowe listy TODO, plan działania i zrobić to z myślą, że potem już będzie fajnie.
- Wziąć jakieś gotowe modele, np. darmowe z Internetu.

Ale skoro to jest projekt pisany rozrywkowo i wcale nie musisz go robić, to po co się męczyć, jeżeli to nie jest dla Ciebie fajne? Myślę, że taka sytuacja jest normalna i każdemu czasem się zdarza. Może dlatego tak trudno jest zrobić samemu coś dużego jako amatorski projekt? Możesz przemyśleć swój projekt i zmienić jego założenia:

- Jeżeli bardziej bawi Cię praca na wysokim poziomie - chcesz zrealizować swoją wymarzoną grę, bo lubisz projektować jej fabułę, gameplay itd., to weź jakiś gotowy silnik, np. Unity albo Unreal Engine - opanuj go i w nim zrealizuj swoje pomysły.
- Jeżeli bardziej bawi Cię programowanie niskopoziomowych systemów w swoim własnym silniku, to załóż sobie, że efekt nie musi wyglądać jak piękna, ukończona, dopracowana gra, tylko może stanowić tech-demo i dopisuj do kodu to, na co masz ochotę bez martwienia się o jakość contentu.

Zrealizować wszystko od dołu do góry samemu to karkołomne przedsięwzięcie.

Online DezerteR

  • Użytkownik

# Październik 31, 2016, 22:00:40
Według mojej ToDo listy zrobienie odrobiny bylejakiego kontentu jest elementem blokującym od dwóch miesięcy.

Mam tylko jeden problem: siadając do pracy nie jestem w stanie nic zrobić. Pomimo pomysłów, planów itp. uciekam od tej pracy.

Może inaczej: od pół roku próbuje zmienić styl rysowania z naturalistycznego na bardziej swobodny, zupełnie wbrew sobie, mam to samo.
---
No dobra, nie potrafię nawet wyjaśnić o co mi chodzi.

Offline matheavyk

  • Użytkownik

# Listopad 01, 2016, 05:30:21
Chyba trochę źle się wyraziłem wcześniej mówiąc o kupnie gotowych modeli. Mam na myśli całą filozofię pracy.

W tym wypadku kupno gotowych, ładnych modeli może spowodować, że zacznie Ci się znowu chcieć pracować tak w ogóle. Bo będą ładne rzeczy.

Wspomaganie się cudzą pracą (kupioną za własne pieniądze, więc też w pewnym sensie efekty tej pracy masz dzięki wkładowi własnemu) w momentach kryzysu twórczego może dodać inspiracji do działania. Może akurat ktoś zrobi elementy terenu, które bardzo Ci się spodobają, a których sam nie miałeś w głowie?

No i jeszcze jedna sprawa - Twój czas ma wymierną wartość. Może robiąc projekt hobbystycznie nie da się przełożyć godzin na pieniądze. Nie wiem tego, bo obecnie traktuję robienie gier jako coś więcej niż hobby. Jednakże jeśli masz jakiś cel, to napotykając blokadę warto ją zdjąć. Może nie zawsze godzinami ślęczenia nad robotą. Szczególnie, jeśli to ma być w jakimś stopniu przyjemność. Robiąc fajne kawałki projektu, a kupując gotowe masz szansę cały czas lecieć z entuzjazmem. Niektórzy powiedzą, że "nie robisz wtedy wszystkiego sam", ale po pierwsze to nieprawda, a po drugie zawsze jest jakaś granica "robienia samemu". Niektórzy robią sami używając Unity, niektórzy robią sami używając OpenGL'a, jedni piszą własny szum perlina, a inni używają dostarczonego przez twórców Unity. Pytanie co jest Twoim celem? Zrobienie gry, napisanie silnika? Efekty końcowy czy sam proces tworzenia? Jak będziesz wiedział czego chcesz, to będziesz też wiedział czego nie musisz robić sam, żeby być zadowolonym.

Sorry za trochę nieposkładaną wypowiedź, ale skoro mamy Cię jakoś poruszyć do działania, to może akurat coś sobie znajdziesz w mojej wypowiedzi. Powodzenia ;p

Offline Hypersomnia

  • Użytkownik
    • Hypersomnia dev diary

  • +1
# Listopad 01, 2016, 19:36:12
Ściągnij całą potrzebną Ci muzykę do pracy i odłącz kabel od neta na cały dzień albo i dwa dni.
Mówię w 100% poważnie.