Autor Wątek: [SOLVED] Dynamic Shadows 2D - czy to dobre podejście?  (Przeczytany 1176 razy)

Offline Dethas

  • Użytkownik

# Październik 26, 2016, 15:40:24
Witam,
chciałem za pomocą Box2D generować dynamicznie cienie. Za pomocą RayCastingu wyliczam gdzie uderza światło a gdzie nie. Następnie chcę zaciemnić całą scenę i rozjaśnić tylko tam gdzie uderza światło.
Czy jest to dobre podejście do tematu?
Jeśli tak, to jak zaciemnić ekran a następnie rozjaśnić tylko w wyliczonych przeze mnie miejscach, totalnie nie wiem jak się za to zabrać, prosiłbym o pomoc.

Pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2016, 13:58:49 wysłana przez Dethas »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline mwojt

  • Użytkownik

# Październik 26, 2016, 19:04:28

Offline Dethas

  • Użytkownik

# Październik 27, 2016, 17:27:26
Korzystałem z tej strony tworząc kod, ale nie wiem jak zaciemnić obraz a następnie rozjaśnić tam gdzie uderza światło. Stworzyć czarną teksturę na którą będę naklejał białe trójkąty czy jest na to jakiś inny sposób?

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Październik 29, 2016, 01:13:16
Jeszcze zobacz to: http://www.catalinzima.com/2010/07/my-technique-for-the-shader-based-dynamic-2d-shadows/ , ciekawa technika, takie jakby odwrócone godraye

Offline Dethas

  • Użytkownik

# Październik 29, 2016, 03:30:52
Dzięki za pomoc, myślę że sobie dalej z tym poradzę :) jestem już blisko osiągnięcia odpowiedniego efektu,
Pozdrawiam!