Autor Wątek: Poszukiwany programista do gier PC - współpraca z grafikiem  (Przeczytany 2236 razy)

Offline pyxell

  • Użytkownik

# Październik 22, 2016, 19:50:49
Dzień Dobry,

Jestem grafikiem który szuka bardzo zdolnego programisty/developera, który czuje się pewnie w tym co robi, do współpracy nad projektem gry komputerowej PC (w przyszłości, jeżeli projekt okaże się dużym sukcesem, będziemy atakować rynki mobilne (iOS/Android) - ale to w przyszłości, na chwile obecna projekt zamierzam wypuścić tylko na PC).

Gra sama w sobie skomplikowana nie jest, jednak ogólny projekt to już wyższa szkoła jazdy, dlatego potrzebuje kogoś naprawdę kompetentnego.

Jeżeli chodzi o grę, to gra fps w stylu gry CS2D. Gra typ multiplayer.

Jest to współpraca, nie etat lub propozycja pracy - sama gra może okazać się kompletnym fiaskiem, lub ogromnym sukcesem który przyniesie kolosalne zyski ponieważ posiada innowacyjny system monetyzacji i pozwala graczom zarabiać pieniądze grając. W przypadku tego pierwszego - Ty nic nie tracisz (oprócz poświęconego czasu oczywiście), ponieważ wszystkie koszta pokrywam ja. W przypadku tego drugiego dzielimy się zyskami jak wspólnicy - fair deal.

O Tobie (wymagania) oraz na czym będzie polegało Twoje zadanie:

1. Co najmniej dwuletnie doświadczenie w PC game development
2. Co najmniej trzyletnie doświadczenie w software development
3. Zdolność adaptacji do każdego języka programistycznego (a przynejmniej tych najpopularniejszych)
4. Solidna wiedza z zakresu informatyki, solidne kompetencje z zakresu tworzenia bazy danych oraz algorytmów
5. Pasjonat gier komputerowych
6. Zakodować grę PC
7. Skonfigurować i podłączyć grę pod serwery dedykowane
8. Stworzyć bazę danych graczy
9. Stworzyć oddzielny program dla adminów (banowanie, sprawdzanie parametrów graczy, monitorowanie danych, system komunikacji miedzy adminami a graczem, etc)
10. Zabezpieczyć grę (server sided) przed hackerami, zabezpieczyć serwery
11. Umiejętność tworzenia skomplikowanej sztucznej inteligencji (w grze będą boty by polepszyć warunki gry, trzeba je zaprogramować tak, żeby zachowywały się jak prawdziwi gracze)
12. Szybkie działanie - grę trzeba wydać jak najszybciej. Ze wszystkim musimy wyrobić się do roku 2017 - do grudnia dobrze by było mieć już działający prototyp, a najpóźniej na przełomie stycznia/lutego wydać już wersje Beta.
13. Podłączenie pod grę systemów płatnościowych (PayPal, kryptowaluty takie jak BitCoins, etc)

Co oferuje w zamian:

Tak jak napisałem już wcześniej - jest to współpraca, nie propozycja płatnej posady. Jestem człowiekiem konkretnym i elastycznym, także może to być początek świetnej spółki i razem możemy stworzyć coś na prawdę konkretnego. Oprócz tego, gra tak jak wspomniałem wcześniej ma innowacyjny system monetyzacji który umożliwia wymianę pieniędzy miedzy graczami i jeżeli gra wypali, a są duże szanse ze wypali i przyniesie nam kolosalne zyski to odpalam Ci 40% zysków i udziałów (Nie jestem w stanie dać Ci 50% ponieważ nie jest to tylko mój pomysł i muszę oddać 10% ewentualnych zysków dla drugiego twórcy tego pomysłu, jednak w przypadku Twoich 40% to jest to prawie polowa udziałów, a jeżeli będą jakieś zyski, to będą to duże zyski, wiec na pewno dużo zarobisz na tym patencie). Sam pokryje wszystkie koszty deweloperki (serwery, etc) także w przypadku niewypału, nie tracisz nic. Potem spotykamy się na piwo, myślimy co dalej, tworzymy firmę i rozwijamy nasz biznes.

Jeśli doczytałeś do tego momentu, znaczy to ze prawdopodobnie jesteś człowiekiem konkretnym, skrupulatnym oraz dokładnym i właśnie takiego człowieka szukam. Jeżeli jesteś zainteresowany ta współpracą to proszę skontaktuj się ze mną na poniższy mail oraz (Ważne! Bez tego nie odpisuje bo to jest potwierdzenie ze przeczytałeś to ogłoszenie dokładnie i jesteś zdeterminowany) w tytule maila wpisz "Ten programista" oraz ustosunkuj się (tak/nie/ewentualny komentarz) do każdego z punktów które podałem wyżej w "O Tobie (wymagania) oraz na czym będzie polegało Twoje zadanie".

Kontakt:
pyxelhelpers@gmail.com

Dziękuję za poświęcony czas i pozdrawiam serdecznie,
pyxell

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline DanielMz25

  • Użytkownik

  • +6
# Październik 22, 2016, 21:00:43
Jak komuś się nie chce czytać, to streszczę:
Kolega jest nowy na warsztacie. Ma pomysł, i daje 40% z zysków programiście, musi który go zrealizuje. Do tego wymaga aby programista był co najmniej na poziomie Cormaca.
« Ostatnia zmiana: Październik 22, 2016, 21:02:57 wysłana przez DanielMz25 »

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • http://laggyluk.com

  • +2
# Październik 22, 2016, 22:16:29
oraz nie pokazuje co sam potrafi

Offline damoch

  • Użytkownik

# Październik 23, 2016, 01:39:52
@pyxell pan tutaj też? :o

Offline koirat

  • Użytkownik

  • +4
# Październik 23, 2016, 01:40:56
Do tego wymaga aby programista był co najmniej na poziomie Cormaca.
Cormen + Carmack = Cormack

Offline Kyroaku

  • Użytkownik

  • +1
# Październik 23, 2016, 14:43:50
Cytuj
Ze wszystkim musimy wyrobić się do roku 2017
Przez sen chyba niechcący cofnąłem się w czasie.
W każdym razie to bardziej prawdopodobne niż to, że ta gra powstanie w 2 miesiące c(:

Offline mwojt

  • Użytkownik

# Październik 23, 2016, 22:49:15
Wszystko dobrze ale chyba wszyscy chcieli by zobaczyć grafikę która warta jest 50% bo z tego co widzę programista ma dość wysoko postawioną poprzeczkę.

Offline matheavyk

  • Użytkownik

  • +1
# Październik 24, 2016, 03:50:44
Już się bałem, że ktoś to pisze na poważnie, ale na szczęście dla takich wolno-kumatych jak ja został jeszcze dorzucony ten żart z prototypem na grudzień :D

Offline szczypiorofix

  • Użytkownik

  • +1
# Październik 24, 2016, 12:38:26
Prototyp do grudnia + cała reszta do stycznia/lutego ... to chyba nawet dwóch Johnów (C & R) nie wyrobiłoby się w czasie, nawet gdyby po tych 20 latach znów zaczęli działać razem.

Offline ulugard

  • Użytkownik

# Październik 24, 2016, 16:59:52
Czyli troll? Bo nie wiem czy słać CV...

Offline dzemeuksis

  • Użytkownik
    • Blog quodmeturbat

  • +1
# Październik 25, 2016, 02:01:04
pyxell, koledzy we właściwy sobie sposób próbują powiedzieć, że dałeś nierealne terminy względem stawianych wymagań. Między innymi.

Offline lukiz1

  • Użytkownik

  • +1
# Październik 25, 2016, 09:28:55
ja bym nie skromnie dodał, że co do procentowego wynagrodzenia też słabo w stosunku do wymagań.

a przy okazji bo nie wiem czy coś się zmieniło.
"Podłączenie pod grę systemów płatnościowych (PayPal, kryptowaluty takie jak BitCoins, etc)" i "Potem spotykamy się na piwo, myślimy co dalej, tworzymy firmę i rozwijamy nasz biznes."

Kiedyś było tak (nie wiem jak teraz jest), że system płatności, prócz sms premium wymagał działalności gospodarczej czyli firmy.

"pozwala graczom zarabiać pieniądze grając" rozumiem, że jesteś obyty w wystawianiu np. umów zleceń i  masz przemyślany system kto się rozlicza z podatku.
« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2016, 09:51:03 wysłana przez lukiz1 »

Offline matheavyk

  • Użytkownik

  • +1
# Październik 26, 2016, 10:26:20
Raz się już żartobliwie wypowiedziałem w tym temacie, to może teraz dla odmiany na poważnie i wartościowo :).

1. Oczywiście, że każda stała działalność przynosząca dochód wymaga założenia działalności gospodarczej. No lub na przykład sp. z o.o., ale to inny temat. Także faktycznie warto o tym pomyśleć już na początku.

2. "pozwala graczom zarabiać pieniądze grając" - to w ogóle nie jest łatwa sprawa, ale żeby coś wnieść do tematu, to podam link do fajnego czegoś: http://www.gumbler.com/ . Integruje się ich sdk w swojej grze (są nastawieni na gry mobilne) i umożliwia to graczom branie udziału w turniejach z prawdziwą kasą. Nie próbowałem osobiście tego jakby co.

3. Zrobić sensownego FPSa w pojedynkę to bardzo trudne zadanie. A jeśli nawet dla kogoś nie jest trudne, to zajmie dużo czasu. Nawet wykonanie takiej gry typu single player, bez żadnej monetyzacji, to na pewno nie miesiąc, ale dłużej.

4. Multiplayer. To też nie takie hop-siup. No, ale można założyć, że ktoś używa na przykład Unity+Photona i robił to wcześniej, więc da sobie radę. Jednakże, jeśli nie ma się korzystać z gotowego rozwiązania, a punkty 7 - 10 miałoby się wykonać samemu, to same te punkty zajmą co najmniej 4 miesiące. Mówię o tych punktach:
Cytuj
7. Skonfigurować i podłączyć grę pod serwery dedykowane
8. Stworzyć bazę danych graczy
9. Stworzyć oddzielny program dla adminów (banowanie, sprawdzanie parametrów graczy, monitorowanie danych, system komunikacji miedzy adminami a graczem, etc)
10. Zabezpieczyć grę (server sided) przed hackerami, zabezpieczyć serwery

5. "innowacyjny system monetyzacji" - na to też będzie potrzeba miesiąca lub dwóch, o ile w ogóle taki system dałoby się zgodnie z prawem wprowadzić, co trzeba przemyśleć.

6. Skomplikowana sztuczna inteligencja, to też tak złożone zagadnienie, że to można i rok siedzieć w zależności od faktycznego stopnia skomplikowania i liczby przeciwników różnego rodzaju.


Moje skromne wyliczenia + założenia są następujące.

Jeśli ta gra to latanie po hangarze z ustawionymi byle jak przeszkodami, zrobiona w Unity3D, wykorzystująca Photon do multiplayera i Paypala do kupowania broni (bez wymiany hajsu między graczami), to faktycznie ktoś, kto już to raz robił zdąży w miesiąc.

Jeśli mówimy o w miarę oryginalnym FPSie, z jakimś multiplayerem na własnych serwerach (nie wiem, czy Photona lub inne proste rozwiązanie da się tak użyć, bo tego nie robiłem), oddzielnym programem dla adminów, bardzo dobrymi zabezpieczeniami, skomplikowaną sztuczną inteligencją, innowacyjnym systemem monetyzacji, to jeśli jeden człowiek w ogóle będzie w stanie to zrobić, to ja tu widzę pracy na około dwa lata. Ale to i tak bez sensu, nie znam żadnych szczegółów tych wszystkich elementów składowych.

A co do osoby, której poszukujesz, to hipotetycznie jest to ktoś, kto przy swoich umiejętnościach powinien żądać jakieś $40 za godzinę, więc nie sądzę żeby pakował się w wizjonerski (czyt. małe szanse na ukończenie) projekt, z którego potem dostanie 40%.

Mam nadzieję, że jakoś to przybliży Cię pyxell do zrozumienia, dlaczego ten pomysł nie jest najlepszy moim zdaniem, i pewnie nie tylko moim sądząc po komentarzach. A jako, że serio nie jestem pewien, czy to nie jest żart, to piszę też mój post dla ludzi, którzy czytają forum i myślą o podobnej grze. Polecam okroić pomysł do tego, co napisałem w pierwszym wariancie oszacowania i znaleźć kogoś, kto robił już multiplayera FPS w Unity3D przy użyciu gotowej biblioteki np. Photona. Wtedy będzie to do zrobienia.