Autor Wątek: Projektowanie na urządzenia mobilne  (Przeczytany 1661 razy)

Offline Utongus

  • Użytkownik

# Wrzesień 26, 2016, 23:32:57
Witam.
Czy ktoś z Was może zdradzić mi tajemnice jak to jest z projektowaniem gry na urządzenia mobilne?
Z tego co czytałem powinno się planować na najwyższej wybranej rozdzielczości... jednak logika podpowiada mi, że jednak łatwiej byłoby projektować na mniejszej, ponieważ wtedy widziałbym, że cały interfejs jest schludny i łatwiej byłoby mi to powiększyć do większej rozdzielczości.

Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenie w tym i mógłby mi to rozjaśnić?

Z góry dziękuję

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • The Immortal Life of the Son of Jay

# Wrzesień 27, 2016, 01:44:33
Zobacz Hearthstone. Na Samsung Galaxy Edge S7 interfejs jest całkiem przerobiony, zminiaturyzowany.
Zaś na PC, czy iPadzie interfejs wygląda tak samo.

Zrób interfejs na dużą rozdzielczość, a jak nie podpasuje na małej, to zrobisz dodatkową wersję na mniejsze ekrany.

Offline Utongus

  • Użytkownik

# Wrzesień 27, 2016, 08:26:17
Akurat tutaj chodziło mi bardziej o dużą i małą rozdzielczość mobilną (tylko komórki). To, że tablet/desktop musiałbym robić osobno się domyślałem :D
Jednak ciężko byłoby każdą rozdzielczość komórkową sprawdzać i robić indywidualnie :P

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • The Immortal Life of the Son of Jay

# Wrzesień 27, 2016, 09:12:39
Jeśli korzystasz z jakiegoś zaawansowanego systemu GUI (jak np. ten w Unity 3D), to masz multum opcji, żeby dostosować skalowanie całości, czy pozycjonowanie poszczególnych elementów (prawy górny róg, górny środek, dolny lewy róg itd.).
Najlepiej zamiast dostosowywać GUI do rozdzielczości, dopasuj je do różnych proporcji ekranu. Najwęższy ekran i najszerszy ekran.

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • http://laggyluk.com

# Wrzesień 27, 2016, 10:21:44
w unity możesz zmieniać rozdzielczość view portu żeby sprawdzić czy się dobrze skaluje

Offline Utongus

  • Użytkownik

# Wrzesień 27, 2016, 22:11:41
Póki co pracuje raczej na Mockupie i tam sobie wszystko układam.
Czy na owym Unity mogę w łatwy sposób układać rozmieszczenie elementów czy jest to raczej bardziej zaawansowanie narzędzie?

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • The Immortal Life of the Son of Jay

# Wrzesień 27, 2016, 22:53:33
Narzędzie jest zaawansowane, obsługa stosunkowo prosta. Dla elementów GUI ustawiasz pozycję, skalowanie, rotację, zakotwiczenie + pivot. Elementy GUI muszą być dzieckiem elementu Canvas. Załapiesz z video tutoriali, których nie brakuje :)