Produkcja gier > Produkcja

Projekt open source a mikropłatności

(1/3) > >>

tbox:
Pracuję Sobie nad tym swoim RPGiem i tak Sobie myślę, że może wrzucić projekt na jakiegoś githuba. Problem w tym, że mam pewne wątpliwości.
Po pierwsze, dajmy na to, że będę chciał wprowadzić mikropłatności, czy udostępnienie kodu na githubie nie oznacza że ktoś Sobie zmodyfikuje kod, usunie mikropłatności i zacznie po prostu oszukiwać? (Bardzo możliwe że gra będzie multiplayer)
Po drugie, czy gdyby projekt odniósł sukces nie powstanie 1000 identycznych kopii?

Avaj:
nie jestem prawnikiem blablabla

1) Jeśli gra online, to mikropłatności obsługujesz na serwerze, gracz może sobie ustawiać w swoim kliencie co chce ale zdanie serwera jest ostateczne. Jeśli gra single player, to gracz w sumie może zrobić wszystko, co najwyżej możesz mu utrudniać zadanie ale szkoda zachodu.

2) możesz np. udostępnić kod gry na licencji open source, ale assety + logikę gry nie. Tak jak to zrobił np. Quake 3 i Doom 3. Programowanie gry to jedna z jej części, artystyczne rzeczy to druga tak samo ważna część

.c41x:
@Avaj: czy jakakolwiek gra offline ma mikropłatności?

Jeśli nie zrobisz jakiegoś (niechcąco oczywiście) backdoora to nie powinno to zmniejszyć bezpieczeństwa transakcji.

Co do kopii, to bardzo możliwe, że komuś ułatwisz zadanie, a rację w przypadku plagiatu egzekwować będzie trudno.

Karol:

--- Cytat: .c41x w Sierpień 29, 2016, 20:38:04 ---@Avaj: czy jakakolwiek gra offline ma mikropłatności?

--- Koniec cytatu ---
Dead Space 3 i coś tam jeszcze (chyba jakiś Assassins's Creed? nie pamiętam). Owszem DS3 ma tryb online/coop, ale grając single można sobie dokupić paczki zasobów...

tbox:
Mówię o androidzie, tam co druga gra ma mikropłatności ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej