Autor Wątek: Projekt open source a mikropłatności  (Przeczytany 4201 razy)

Offline tbox

  • Użytkownik

# Sierpień 29, 2016, 13:05:01
Pracuję Sobie nad tym swoim RPGiem i tak Sobie myślę, że może wrzucić projekt na jakiegoś githuba. Problem w tym, że mam pewne wątpliwości.
Po pierwsze, dajmy na to, że będę chciał wprowadzić mikropłatności, czy udostępnienie kodu na githubie nie oznacza że ktoś Sobie zmodyfikuje kod, usunie mikropłatności i zacznie po prostu oszukiwać? (Bardzo możliwe że gra będzie multiplayer)
Po drugie, czy gdyby projekt odniósł sukces nie powstanie 1000 identycznych kopii?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Sierpień 29, 2016, 13:22:42
nie jestem prawnikiem blablabla

1) Jeśli gra online, to mikropłatności obsługujesz na serwerze, gracz może sobie ustawiać w swoim kliencie co chce ale zdanie serwera jest ostateczne. Jeśli gra single player, to gracz w sumie może zrobić wszystko, co najwyżej możesz mu utrudniać zadanie ale szkoda zachodu.

2) możesz np. udostępnić kod gry na licencji open source, ale assety + logikę gry nie. Tak jak to zrobił np. Quake 3 i Doom 3. Programowanie gry to jedna z jej części, artystyczne rzeczy to druga tak samo ważna część

Offline .c41x

  • Użytkownik
    • homepage

# Sierpień 29, 2016, 20:38:04
@Avaj: czy jakakolwiek gra offline ma mikropłatności?

Jeśli nie zrobisz jakiegoś (niechcąco oczywiście) backdoora to nie powinno to zmniejszyć bezpieczeństwa transakcji.

Co do kopii, to bardzo możliwe, że komuś ułatwisz zadanie, a rację w przypadku plagiatu egzekwować będzie trudno.

Offline Karol

  • Użytkownik

# Sierpień 29, 2016, 22:03:38
@Avaj: czy jakakolwiek gra offline ma mikropłatności?
Dead Space 3 i coś tam jeszcze (chyba jakiś Assassins's Creed? nie pamiętam). Owszem DS3 ma tryb online/coop, ale grając single można sobie dokupić paczki zasobów...

Offline tbox

  • Użytkownik

# Sierpień 30, 2016, 01:10:58
Mówię o androidzie, tam co druga gra ma mikropłatności ;)

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Sierpień 30, 2016, 09:54:02
@Avaj: czy jakakolwiek gra offline ma mikropłatności?

Jeśli nie zrobisz jakiegoś (niechcąco oczywiście) backdoora to nie powinno to zmniejszyć bezpieczeństwa transakcji.

Co do kopii, to bardzo możliwe, że komuś ułatwisz zadanie, a rację w przypadku plagiatu egzekwować będzie trudno.
Niektóre miały. DLC takie jak zbroja dla konia w oblivionie to też mikropłatności w sumie.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Sierpień 30, 2016, 22:29:25
Teoretycznie, jeżeli ostateczna decyzja na temat zakupionych bonusów i wszystkiego, co posiada gracz, zapisuje się na serwerze, to użytkownik nie powinien mieć możliwości oszukiwania nawet, jeżeli zhakuje klienta gry.

Jednak myślę, że w praktyce udostępnienie kodu źródłowego - czy to klienta czy serwera - może znacznie ułatwić oszukiwanie. Na przykład ktoś może łatwiej (niż gdyby musiał rozgryzać binarkę i protokół komunikacji) napisać bota, który wygrinduje to, co jest do zdobycia przez mozolną grę albo szybciej przez mikropłatność. Tak więc ja bym raczej nie udostępniał kodu źródłowego gry, jeżeli ma być w jakikolwiek sposób płatna.

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • http://laggyluk.com

# Sierpień 30, 2016, 23:00:00
myślę że prędzej niż do hakowania zostanie użyte do klonowania o ile gra będzie udana, może poczekaj z wrzuceniem na gita jakiś czas od premiery

Offline tbox

  • Użytkownik

# Sierpień 31, 2016, 09:19:51
No właśnie, a jak to jest z tym serwerem? Nie znam za bardzo się na RE i nie dokonća rozumiem, aktualnie wszystko piszę jakby był to single (po skończeniu mechaniki wezmę się za serwer)
Gracz wysyła do serwera zmiany (np. Informuje że zmienił pozycję), a serwer rozsyła zmiany do pozostałych graczy, ale czy nie oznacza to  że jakiś facio znający RE zasypie serwer sfałszowanymi danymi i np. Wyśle informacje że zdobył 999999 złota?

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Sierpień 31, 2016, 09:48:32
No właśnie, a jak to jest z tym serwerem? Nie znam za bardzo się na RE i nie dokonća rozumiem, aktualnie wszystko piszę jakby był to single (po skończeniu mechaniki wezmę się za serwer)
Gracz wysyła do serwera zmiany (np. Informuje że zmienił pozycję), a serwer rozsyła zmiany do pozostałych graczy, ale czy nie oznacza to  że jakiś facio znający RE zasypie serwer sfałszowanymi danymi i np. Wyśle informacje że zdobył 999999 złota?
Grę singleplayer może być ciężko przerobić na multiplayer ot tak, multiplayer trzeba planować od początku. Gracz nie wysyła do serwera informacji że zmienił pozycję, bo jak piszesz, łatwo to oszukać. Gracz wysyła do serwera informację, że chce iść w lewo, a serwer mu odsyła (i innym graczom) uaktualnione pozycje. Jak np. jest miecz w sklepie za 1000 golda, a gracz ma 10 golda, to gracz nie wysyła informacji "kupiłem miecz za 1000 golda", tylko wysyła informację "chciałbym kupić miecz za 1000 golda", a serwer mu odpisuje "sorry, masz za mało kasy".

Offline tbox

  • Użytkownik

# Sierpień 31, 2016, 10:38:41
To jak w takim razie powinno odbywać się wczytywanie poziomów? Aktualnie trzymam je w plikach JSON, tak samo NPC, ale gracz raczej nie może ich mieć u siebie, serwer powinien wysyłać dane z plików a gracz trzymać same spritesheety i budować mapę na podstawie danych z serwera?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2016, 10:50:29 wysłana przez tbox »