Autor Wątek: [via WWW] Sixth World- Nowa gra przeglądarkowa  (Przeczytany 3635 razy)

Offline LastActivity

  • Użytkownik

# Sierpień 22, 2016, 22:38:57
Witaj wędrowcze!

Sixth World jest nową i prężnie rozwijającą się grą internetową via WWW, wypuszczoną w roku 2016. Produkt pozwala graczowi na wcielenie się w postać należącą do jednej z trzech niezwykłych ras i wkroczenie do unikalnego świata fantasy pełnego przygód, zarówno tych kończących się szczęśliwie, jak i tych kończących się porażką. Nasze niewielka ekipa ma nadzieję, że ta gra przyniesie wszystkim graczom tyle rozrywki, ile nam przyniosła, gdy ją tworzyliśmy. Zapraszamy do wspólnej gry!


Strona gry: http://sixthworld.pl



WALCZ – Tocz zaciekłe walki o swoje przetrwanie, zarówno z innymi graczami, jak i przeciwnikami z samego szóstego świata! Nasza gra pozwoli Ci grać, nie wymagając od Ciebie poświęcenia na nią całej masy czasu. Jak to możliwe? Tryb turowy pozwoli Ci w pełni kontrolować przebieg potyczki, natomiast wybranie szybkiej walki rozegra ją natychmiast. Stań do walki już teraz!



TRENUJ – Zdobywaj poziomy i punkty treningu, dzięki którym Twoja postać stanie się jeszcze potężniejsza! Rozbudowane drzewka umiejętności pozwolą Ci na dostosowanie bohatera pod pasujący dla Ciebie styl gry. Sixth World oferuje zarówno szeroki zakres umiejętności pasywnych, jak i aktywnych, które możesz wykorzystać podczas walki oraz w innych miejscach. Odwiedź miasto i trenuj już dziś!



PODRÓŻUJ – Zwiedź ogromną mapę Alcarvii, a odkryjesz, że szósty świat oferuje wiele ciekawych i niezwykłych miejsc pełnych różnych przygód! Każda eksploracja może przynieść coś nowego, możesz odnaleźć zarówno porzucone skarby, jak i spotkać na swej drodze nieznanych przeciwników! Twoja przygoda czeka na Ciebie już teraz, tak więc nie trać czasu, pora zagłębić się w świat Sixth World!



HANDLUJ – Wszystko, co posiadasz, możesz sprzedać do sklepu, targując się z tamtejszym kupcem, tudzież wystawić na aukcji, aby inni gracze mogli to od Ciebie nabyć! Mikstury, zbroje,  surowce, a nawet przedmioty premiowane mogą zostać sprzedane oraz nabyte od innych graczy za każdą z dwóch walut gry. Na co czekasz? Liczne towary tylko na Ciebie czekają!



ZDOBYWAJ SUROWCE – Ogromna ilość unikalnych materiałów konstrukcyjnych tylko czeka, aby coś z nich zrobić. Twórz przedmioty dla siebie oraz innych graczy, sprzedawaj lub wykorzystaj dla własnego użytku, różne możliwości stoją przed Toba otworem. W każdym mieście znajdziesz różne zasoby, od rodzajów kamieni i drewna, po rudy metali oraz kamienie półszlachetne. Do dzieła, ta ruda żelaza sama się nie wydobędzie!



TWÓRZ PRZEDMIOTY – Rozpocznij produkcję różnych przedmiotów! Ciężkie napierśniki, lekkie szaty, miecze, topory i wiele, wiele innych, tylko na Ciebie czekają. Sztylet nie jest tak potężny, jak tego chcesz? Sprzedaj go i próbuj dalej, aby osiągnąć prawdziwe mistrzostwo rzemieślnicze. Znajdź przepisy na zapomnianych kamiennych tablicach, aby nadać przedmiotom nowy wygląd! Nie trać czasu, ten miecz sam się nie wykuje!

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline lukiz1

  • Użytkownik

# Sierpień 23, 2016, 08:04:39
Wygląda w porządku. Może po testuję. Trochę Diablo mi przypomina :P
Mam dzisiaj wredny humor i chętnie bym do czegoś przyczepił, no ale nie mam do czego. :)
A z ciekawości za pytam, bo sam będę się w to bawił. Dużo roboty było przy rejestracji do GIODO?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2016, 13:52:25 wysłana przez lukiz1 »

Offline LastActivity

  • Użytkownik

# Sierpień 23, 2016, 18:57:44
W naszym przypadku nie musimy rejestrować się do GIODO z uwagi na nie pobieranie żadnych danych osobowych od użytkowników. Jedyne dane tego typu zbiera firma Dotpay S.A. która obsługłuje płatności naszego serwisu.

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Sierpień 23, 2016, 19:42:50
To jest forum o programowaniu gier, więc wypadałoby chociaż napomknąć na temat użytych technologii, a nie tylko copy&paste marketingowy blurb...

Offline LastActivity

  • Użytkownik

# Sierpień 24, 2016, 01:20:59
Wybacz Xion, rozpędziliśmy się trochę po zakończeniu projektu ^^ W takim razie ułożymy również ładną notatkę odnośnie tego i wkleimy/zedytujemy post i będzie ok :D

Offline lukiz1

  • Użytkownik

# Sierpień 24, 2016, 07:34:46
LastActivity czy jesteś pewien, bo wydaje mi się, że pobierasz dane osobowe przy rejestracji.
Ostatnio sporo siedziałem na ten temat i wychodzi na to że większość rzeczy trzeba rejestrować nawet newsletter.
Wiec nawet jak masz  zwykły blog i  newsletter, to trzeba go zarejestrować. Sam mail jest traktowany jako dane osobowe, z tego co zrozumiałem z powodu braku kontroli nad nim. Czyli mail może być np. smerf24@..... albo kowalski.ulica.kowalska.numer.47.numertelefonu.45678...@   oczywiście nikt mądry takiego maila nie da, ale może .

Upewnij się lepiej i przy okazji nie obraził bym się gdybyś się podzielił informacją jak coś się dowiesz.
Powodzenia z grą, w wolnej chwili pobawię się.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 24, 2016, 10:11:37 wysłana przez lukiz1 »

Offline LastActivity

  • Użytkownik

# Sierpień 24, 2016, 11:10:49
Nazwa użytkownika i email to nie są dane osobowe.

Jeśli chodzi o użyte technologie przy projekcie to gra jest napisana na autorskim frameworku w php 7. Po stronie klienta oczywiście angularjs :)

Do projektu od początku użyłem ormu o nazwie redbean, niestety na tak zaawansowany projekt redbean to nie było dobrze wyjście i około miesiąć temu uznałem, że trzeba to zmienić póki nie jest zapóźno i właśnie tak napisałem własny autorski orm w którym w odróżnieniu od redbeana definiuje się własności modeli, ma wsparcie dla typu enum i object oraz wiele innych rzeczy, których redbean nie robił tak jak chciałem

Offline lukiz1

  • Użytkownik

# Sierpień 24, 2016, 11:34:06
Czy na pewno? Chyba, że źle zinterpretowałem wpis w GIODO.

http://www.giodo.gov.pl/330/id_art/3529/j/pl/

Bardzo chciałbym, żeby było tak jak mówisz i wkurzyłem się trochę, jak się to dowiedziałem.

Jeszcze możesz się zapoznać z tym.


http://www.giodo.gov.pl/319/id_art/1426/j/pl/

Sprawa związana z nieumyślnym udostępnieniu maila.
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwit382l7NnOAhUDLZoKHfFeBoUQFggvMAM&url=http%3A%2F%2Fwww.giodo.gov.pl%2Fplik%2Fid_p%2F4870%2Fj%2Fpl%2F&usg=AFQjCNGV_fYmXL8kAgmou0vfWVEfCTaQFQ
« Ostatnia zmiana: Sierpień 24, 2016, 11:46:35 wysłana przez lukiz1 »

Offline Rakieta

  • Użytkownik

# Sierpień 25, 2016, 12:17:52
To byłby kolejny bullshit naszego prawa. Sposobów na udupienie uczciwego interesu zawsze jest mnóstwo, a prawdziwi oszuści żyją bezkarnie.

Ale to chyba tak nie działa. Tyle już lat zajmuję się stronami i nigdy nie słyszałem, żeby ktokolwiek rejestrował swoją witrynę, bo zbiera adresy e-mail. Nie wierzę, że choć 20% właścicieli sklepów internetowych rejestruje swój zbiór. Muszę się kiedyś przyjrzeć jak to z tym jest. Szkoda, że nie mam głowy do prawa.

Swoją drogą jeśli gra nie jest komercyjna to tym bardziej nie ma obowiązku rejestracji danych. Tak przynajmniej wnioskuję czytając stronę giodo.
Edit: Wróć, to jest gra komercyna.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 25, 2016, 12:57:24 wysłana przez Rakieta »

Offline FrozenShade

  • Użytkownik

  • +1
# Sierpień 25, 2016, 16:38:42
Niestety, ale email jest daną osobową i nic się z tym nie zrobi.

Możesz oszukać system, czyli trzymać w bazie hash adresu email. W sytuacji, gdy gracz potrzebuje odzyskać konto wprowadza swój email, ty porównujesz hashe i podejmujesz odpowiednie działanie. Używasz maila wysyłając na niego wiadomość ale nigdy go nie przechowujesz.

Offline Meic

  • Użytkownik

# Sierpień 25, 2016, 18:50:00
W http://www.giodo.gov.pl/319/id_art/1426/j/pl/ jest napisane :

Cytuj
Adres poczty elektronicznej bez żadnych dodatkowych informacji umożliwiających ustalenie tożsamości osoby, co do zasady nie stanowi danej osobowej w rozumieniu powołanej wyżej definicji. Natomiast w wyjątkowych przypadkach, jeżeli elementy treści adresu poczty elektronicznej pozwalają bez nadmiernych kosztów, czasu lub działań na ustalenie na ich podstawie tożsamości danej osoby, można uznać go za daną osobową.

Więc jeśli mamy w bazie sam adres e-mail oraz damy info podczas rejestracji / punkt w regulaminie, że nie można używać adresów zawierających dane osobowe, to moim zdaniem będzie w porządku. Jeżeli ktoś poda mail łamiący regulamin, to używa twojego serwisu nielegalnie i tyle - ręce umyte.
Inna sprawa jeśli przechowuje się w bazie np. id z facebooka...

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

  • +2
# Sierpień 25, 2016, 18:51:25
Cytuj
gra jest napisana na autorskim frameworku w php 7.
Cytuj
własny autorski orm

Offline lukiz1

  • Użytkownik

# Sierpień 26, 2016, 09:38:30
To byłby kolejny bullshit naszego prawa.

I niestety jest.

Możesz oszukać system, czyli trzymać w bazie hash adresu email. W sytuacji, gdy gracz potrzebuje odzyskać konto wprowadza swój email, ty porównujesz hashe i podejmujesz odpowiednie działanie. Używasz maila wysyłając na niego wiadomość ale nigdy go nie przechowujesz.

To jest jakieś rozwiązanie i całkiem dobre jeśli email używa się wyłącznie do autoryzacji, weryfikacji itp. Nie pomyślałem o tym.

Więc jeśli mamy w bazie sam adres e-mail oraz damy info podczas rejestracji / punkt w regulaminie, że nie można używać adresów zawierających dane osobowe, to moim zdaniem będzie w porządku. Jeżeli ktoś poda mail łamiący regulamin, to używa twojego serwisu nielegalnie i tyle - ręce umyte.
Inna sprawa jeśli przechowuje się w bazie np. id z facebooka...

Szczerze to nie wiem, możliwe, że by się udało, tylko co w przypadku takim, jak osoba poda maila np. ogórek36@.....  A na facebooku jest zalogowana również pod tym mailu i nie ma wyłączonej opcji wyszukiwania po mailu. Mimo, że mail nie zawiera konkretnych danych osobowych, możesz łatwo taką osobę znaleźć.
Sam znalazłem kilka osób z facebooka w ten sposób po mailu.

« Ostatnia zmiana: Sierpień 26, 2016, 09:40:21 wysłana przez lukiz1 »

Offline Meic

  • Użytkownik

# Sierpień 26, 2016, 10:18:02
Szczerze to nie wiem, możliwe, że by się udało, tylko co w przypadku takim, jak osoba poda maila np. ogórek36@.....  A na facebooku jest zalogowana również pod tym mailu i nie ma wyłączonej opcji wyszukiwania po mailu. Mimo, że mail nie zawiera konkretnych danych osobowych, możesz łatwo taką osobę znaleźć.
Sam znalazłem kilka osób z facebooka w ten sposób po mailu.

No dobra ale mówimy o wymogach prawnych, a nie jakiś prywatnych, fantastycznych scenariuszach. Idąc dalej tym tokiem myślenia można dojść do stwierdzenia : a może ktoś używa loginu z gry jako członu maila, który z kolei jest używany na fb (i nie ma wyłączonej opcji wyszukiwania po mailu) -> znaczy się każdy login powinien być traktowany jako dane osobowe. Moim zdaniem linkowany wcześniej wpis jest jasny... a ten fantastyczny scenariusz o którym piszesz to sprawa fb (bo umożliwia wyszukanie usera po mailu) oraz użytkownika (bo sam wstawia swoje dane do sieci i sprawia, że są w pełni widoczne dla każdego). Moim zdaniem, zabezpieczenie danych dotyczy tylko i wyłącznie twojego serwisu, natomiast hipotetyczny wyciek, który pozwoli na identyfikację użytkownika dokonaną z użyciem danych pochodzących z innego źródła (w tym także takiego, które nie respektuje ochrony danych osobowych) to zupełnie inna sprawa. Jesteś odpowiedzialny za dane którymi dysponujesz, a nie za wszystkie inne działające w internecie serwisy i zdrowy rozsądek użytkownika.

Offline lukiz1

  • Użytkownik

# Sierpień 26, 2016, 10:28:17
W sumie może i masz rację.