Autor Wątek: Zurck 1.5  (Przeczytany 4811 razy)

Offline kapustman

  • Użytkownik

  • +5
# Sierpień 22, 2016, 14:49:03
Oto Zurck! 1.5

Czyli gra z fabułą tak skomplikowaną że aż jej brak, oryginalną niczym chińska podróbka Rolexa, świeżą jak kawałek pizzy zostawiony pod łóżkiem na 6 lat, i z gameplayem tak zaawansowanym jak budowa cepa bojowego!

Latamy sobie stateczkiem kosmicznym nie wiadomo gdzie, i strzelamy do nie wiadomo kogo, nie wiadomo dlaczego. W wersji 1.5 dodano takie nowości jak:
- dynamiczne światła (i tak nikt na to nie zwraca uwagi!)
- nowi przeciwnicy (ale kogo to obchodzi)
- nowe bronie (i tak nie trafisz)

Ale to nie wszystko! Tak właściwie to wszystko, więc na zakończenie kilka zdjęć które absolutnie niczego nie pokazują:












Link do pobrania wersji -1 : https://drive.google.com/folderview?id=0B3V47NSS0jgeXzJsd3RCdEpkV1k&usp=sharing

Link do pobrania wersji 0:
https://drive.google.com/file/d/0B3V47NSS0jgeR1FLVGpYV2Q4eWM/view?usp=sharing

Link do pobrania wersji BETA:
https://drive.google.com/open?id=0B3V47NSS0jgebXZnSHFfSUVlNU0

Wersja finalna, wysłana:
https://drive.google.com/open?id=0B3V47NSS0jgeSjNKRkVodDExY2s

Wymagania: Co najmniej XP, jakikolwiek GPU obsługujący Directx 9.0c (tak, kalkulator też się do tego nadaje).


Klawisze:
SHIFT - prawie jak przyspieszenie statku
Z - rakiety (prawie jak rakiety),
X - o dziwo też rakiety (niekiedy nawet trafiają w cel),
C - tarcza (a na co to komu?)
spacja - strzelanie (i tak nie trafisz)
ESC - program opuszcza Ziemski padół
strzałki - poruszanie się

Żeby odpalić tryb pełnoekranowy:
W menu strzałka w lewo, i wciskamy x. Wracamy do menu nawigując strzałkami.

Gra pisana w C++, do grafiki używałem DX9, do dźwięków z braku czasu allegro5. Konstrukcja "silnika" bardzo eksperymentalna.
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2016, 00:03:39 wysłana przez kapustman »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline koirat

  • Użytkownik

  • +1
# Sierpień 22, 2016, 14:51:29
A dodał byś może jeszcze jakiś filmik w którym absolutnie nic się nie porusza ?

Offline kapustman

  • Użytkownik

# Sierpień 22, 2016, 15:01:44
Ależ owszem, czemu nie, Tobie też należy się! Tylko najpierw skończę normal mapy, i trochę zbalansuję to wszystko, bo chwilowo to można dostać epilepsji od patrzenia.

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

  • +1
# Sierpień 22, 2016, 18:30:43
Przydałby się jeszcze link do ściągnięcia, w który absolutnie nikt nie kliknie.

Offline kapustman

  • Użytkownik

# Sierpień 25, 2016, 19:58:25
Oto i on! Filmik, na którym zgodnie z życzeniem nic się nie porusza, w jakości oscylującej pomiędzy pralką a kalkulatorem:

https://youtu.be/fb89UcKprDA

Link do pobrania prawdopodobnie będzie za 2-3 dni.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 25, 2016, 21:25:07 wysłana przez kapustman »

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Sierpień 26, 2016, 19:48:40
Jako koneser shmupów jestem rozdarty i nie jestem pewien czy więcej podobieństw widzę do Raidena czy do Tyriana, ale generalnie podoba mi się i chcę więcej. (Chociaż prawdopodobnie zignoruję.)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Sierpień 27, 2016, 09:48:11
Nie no klasa. Patterny są, prędkość dobra, czytelność jest. Zwracam jednak uwagę na lekkie opóźnienie przy początku ruchu naszego stateczku. O ile granie na klawiaturze pewnie dyskomfortu nie spowoduje, to już granie na joyu czy innej wajsze powoduje drobne opóźnienie samo w sobie. Przy takiej ilości pocisków może to dezorientować.

Offline Rakieta

  • Użytkownik

# Sierpień 27, 2016, 11:26:35
Tak jak poprzednicy, choć mi osobiście nie podoba się tyle pocisków. Grałem w wiele gier tego typu, zwłaszcza ostatnio odkąd nie mam czasu większe gry. Niektóre z nich w ogóle nie miały niczego poza statkami, żadnych baz, czegoś czym można by było ulżyć, tylko co raz większe i bardziej złożone patterny a najlepsi bossowie rzucali tyle sprite'ów, że FPS ekran robił się jednokolorowy. Co więcej przechodziłem je. Ale i tak załamuje mnie widok 20000 pocisków lecących we mnie, których często nie da się ominąć, a jedynie można wybrać najmniejszy ból.

Nie myślałeś nad jakąś lepszą mechaniką by właśnie trochę odróżnić tą grę od tysięcy innych klonów? :)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Sierpień 27, 2016, 21:29:38
... załamuje mnie widok 20000 pocisków lecących we mnie, których często nie da się ominąć...
Właśnie o to chodzi, że zawsze jest sposób. Patterny są ułożone w ten sposób, że są przejścia, luki. Oczywiście, trzeba do tego zręczności, opanowania gry w stopniu dobrym i czasami szczęścia. Ale to właśnie urok tego typu gier.
https://www.youtube.com/watch?v=7VK5GkQz4_c
https://www.youtube.com/watch?v=WdoF0iayjvs
...
Nasz pojazd jest często duży, ale collider jest tak naprawdę bardzo malutki i pozwala to na wciskanie się pomiędzy pociski na włos.

Tutaj (Zuruck) z tego co widzę, nie jest aż tak bardzo hardcorowo, jest raczej spokojnie, ale i tak przy pierwszym posiedzeniu przy grze nie będziemy wymiatać. I o to w sumie chodzi. To trzeba po prostu polubić.

Offline Rakieta

  • Użytkownik

# Sierpień 27, 2016, 21:48:27
Oczywiście nie hejtuję, tylko zagaduję, czy nie ma jakiegoś innego designu dla gier tego typu. Pamiętam, że miałem gdzieś taką strzelankę demo właśnie w tym stylu, to był jakiś 2002 rok, było sporo upgrade'ów, najpierw pojedynczy laser, później podwójne rakiety naprowadzane itd. Jak na tamte czasy to dużo frajdy. Pykaliśmy w to z siostrą marząc o pełnej wersji. Ale nie było za to takiego zawalenia pocisków :)

Ostatnio co spotykam taką grę, to jest właśnie zawsze zawalona, co mnie troszkę dziwi, bo choć są tego fani, to przecież zawsze są i tacy, którzy wolą coś innego :)

Offline Vipa

  • Redaktor

  • +2
# Sierpień 27, 2016, 23:29:14
2KX to były lata, w których nastąpił przesyt tego typu grami. Nawet "podziemie shmupowe" zaczęło z musu rozwijać się w stronę jakiegoś levelowania itd. zamiast szukania nowych fajnych patternów czy movementu. Z nowości to powstało kilka gier, w których budowało się własną broń z dostępnych składników i powstawała broń skrojona pod użytkownika, co było fajne.
Potem jakoś nastąpił regres i wszystko wróciło do klasyki. Nawet grafa mało się rozwinęła i wszystkich ciągnęło w stronę pixelków. Nie jest to to złe, bo masz od razu w głowie proporcje wszystkiego, np. brak jest akcji, w których lecisz nad czymś małym co ci nagle w połowie ekranu rośnie na gwałt i wali pociskami z zaskoczenia (choć i w pixelach trafiali się giganci), ale jednak to regres.
Ja jednak jestem zdania, że fajnie jak się coś rozwija. Coś co stoi w końcu wymiera, shmupy prawie zdechły i gdyby nie Japończycy i Francuzi to byłby to gatunek wymarły. A szkoda. Warto podtrzymywać taką rozrywkę, nawet nie hardcorową ale zwyczajną. W dobie, w której gry przechodzą się same lub są zlepkami kiepskich pomysłów, warto zachować coś klasycznego ale jednak odświeżonego.

Dla potomności:
https://www.youtube.com/watch?v=3AHhkq7p3Qw
(następne części w polecanych)
Sam kiedyś na koloniach w bodajże Borkowie, wydałem całą kasę pierwszego dnia na Space Invaders :) a potem bite dwa tygodnie tylko oglądałem jak inni grają :).
Warto się z tym materiałem zapoznać. Można zrozumieć dlaczego i w jakim kierunku gatunek ewoluował. Polecam.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

  • +1
# Sierpień 29, 2016, 15:39:21
Sugeruję też zagrać w Genetos, zabawny shmup który przeprowadza gracza przez historię gatunku.

Pewnie że na bullet hell gatunek się nie kończy. Dużo jest gier bardziej ciekawych lub udziwnionych, polecam popatrzeć na Warning Forever i Garden of Coloured Lights.

Offline kapustman

  • Użytkownik

# Sierpień 30, 2016, 19:59:58
Zurck!(alpha) wersja -1 (jeśli link nie działa, to dajcie znać, a nuż poprawię):
https://drive.google.com/folderview?id=0B3V47NSS0jgeXzJsd3RCdEpkV1k&usp=sharing

Pobieranie jest bardzo skomplikowane, trzeba pobrać aż cały folder.
Drobne demo pokazujące ogólny zarys rozgrywki (dopracowanej niczym somalijski program kosmiczny).
Sterowanie - strzałki, Z - rakiety, X - też rakiety, C - tarcza, spacja - strzelanie, ESC - koniec.
Polecam przyjmowanie na klatę wszystkiego przy aktywnej tarczy, dzięki temu ładuje nam się broń.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 30, 2016, 21:09:31 wysłana przez kapustman »

Offline pawlaks1

  • Użytkownik
    • wolf in game

# Sierpień 30, 2016, 21:48:18
Windows 10 64 bit program przestaje działać po odpaleniu.

Offline kapustman

  • Użytkownik

# Sierpień 30, 2016, 22:12:58
Wszystkie usterki naprawione, link zaktualizowany. Chyba.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 30, 2016, 22:27:18 wysłana przez kapustman »