Autor Wątek: Medieval Life  (Przeczytany 1273 razy)

Offline mateusy04

  • Użytkownik

  • +2
# Sierpień 04, 2016, 19:43:02

Średniowiecze. Czas groźny i trudny dla ludzi : choroby, wojny, słaba opieka medyczna oraz niski poziom ludzkiego życia. Mimo wszystkich przeciwności istnieją grupy ludzi którym życie nie doskwiera aż tak bardzo. Bogaci oraz władczy osobnicy bardzo często są krytykowani za swój styl życia oraz rozrzutność przez resztę społeczeństwa. Czasem znalazła się grupa odważniejszych, postawionych niżej na drabinie hierarchi obywateli, która za pomocą wideł i sierpów próbowała to zmienić lecz na próżno. Każda próba powstańczego obalania władzy kończyła się fiaskiem oraz przykładowym ścięciem buntowników aby dać do zrozumienia, że takie pomysły nie popłacają. Wyciągając wnioski pewna grupa ludzi zdecydowała, że odłączy się od osady, zamieszka w lesie oraz spróbuje stworzyć nową, własną społeczność stawiając czoła wszystkim przeciwnościom losu.


Cześć wszystkim. Mam na imię Mateusz, mam 19 lat i studiuję informatykę. Od dawna interesuje mnie ta część rynku elektronicznej rozrywki i nie spróbowanie swoich sił we własnym projekcie byłoby głupotą. Tak więc zacząłem pracę nad jednym ze swoich pomysłów (wierzcie mi: mam ich mnóstwo). Do pomocy zaangażowałem grafika, który również aktywnie działa na tym forum. Jeszcze raz wielkie podziękowania dla niego. Projekt jest w bardzo wczesnym stadium produkcji lecz uważam, że można go już zaprezentować w takiej formie jakiej jest :)

Gra strategiczna, z elementami RPG oraz gier typu City-Builder, z widokiem charakterystycznym dla gier RTS i  elementami gier Tower-Defense(strategiczne umieszczanie wieżyczek oraz miejsc stacjonowani wojsk).
Zadaniem gracza jest budowa średniowiecznej wioski, rozwój społeczności oraz dbanie o bezpieczeństwo i potrzeby mieszkańców.

Szczegóły mechaniki oraz rozgrywki:

Budowa wioski:

   Tą część mam już właściwie gotową. Budowanie budynków polega wyłącznie na znajdowaniu dla nich miejsc i wyznaczaniu ich na mapie – po tym zaczynają się procesy budowy. Budowa może trwać w kilku etapach (minimum w jednym) w zależności od tego jaki budynek budujemy i jakich rodzajów surowców będziemy potrzebować. Dla przykładu: chcąc postawić drewnianą chatę dla nowych mieszkańców po pierwsze szukamy dla niej odpowiedniego miejsca. Drugą czynnością będzie przydzielenie liczby materiału (tutaj drewna) do budowy. Gdy ta liczba jest już odpowiednia pozostaje tylko zaczekać aż budownicze jednostki przybędą na miejsce i rozpoczną pracę. Po odpowiednim czasie możemy cieszyć nasze oczy nowo powstałym budynkiem w naszej wiosce.
   Myślę, że jest to dosyć pospolita mechanika lecz to nie oznacza, że jest zła. Ważną rzeczą jaką trzeba tutaj zaznaczyć – mapa nie ma siatki dopasowującej budynki do konkretnych pól. Z tego powodu budynki nie zawsze będą w idealnych odstępach od siebie lub w idealnej linii.. ale przecież nie ma rzeczy idealnych 


Surowce oraz zasoby:

   Mamy okres średniowiecza. Głównym i najczęściej eksploatowanym surowcem będzie drewno, którego znalezienie nie powinno być problemem. Będzie używane do ogrzewania domów, ich budowy oraz innych procesów. Drugim surowcem będzie kamień. Będą miejsca gdzie odpowiednie jednostki będą mogły go pozyskiwać – będzie on również bardzo ważny, ponieważ bez tego materiału budowa niektórych budynków będzie niemożliwa. Ostatnim z ważnych surowców będzie węgiel, który jednak zdobyć nie będzie już tak łatwo. Jego wysoka cena na rynku oraz trudność znalezienia dla niektórych mogą być problemem.
   Stworzenie odpowiednich jednostek zajmujących się wyrębami i sadzeniem nowych lasów, wydobyciem kamienia oraz węgla powinno wystarczyć do dobrej rozgrywki. Myślałem jednak nad dołączeniem elementów zręcznościowych, dzięki którym gracz mógłby zwiększyć szybkość wydobycia surowca. Piszcie co o tym myślicie.


Społeczność:

   Jako iż jest to średniowieczna wioska, liczby ludności nie będą przejawiać się w 1000+. Moja koncepcja przewiduje małe społeczności w których każdy obywatel ma swoje zadania oraz jest bardzo ważny, a jego brak będzie powodował poważne roszady w kadrach. Na mieszkańców czyhać będą przeróżne przeszkody: choroby, głód, wyziębienia, ataki drapieżników oraz wrogich jednostek. Tak więc jak widać o utratę mieszkańca nie trzeba będzie się specjalnie starać. Zastanawiałem się nad budową społeczności gdzie każdy obywatel będzie się czymś wyróżniał i będzie miał swoje charakterystyczne cechy. Jednak nie wiem czy jest to potrzebne, gdyż przy +/- 100 mieszkańcach może być to uciążliwe. Na razie zdecydowałem się na anonimową ludność jednak pomysł ten nie został całkowicie skreślony – odstawiony do przemyślenia. Co o tym sądzicie?


Walka:

   Walka w Medival Life jest uproszczona. Od czasu do czasu dojdzie do ataku barbarzyńców lub drapieżników (jak wilki). Głównym celem takich  wrogich jednostek będzie np.: lokalny spichlerz, domostwo lub targ. Zadaniem gracza będzie oczywiście obrona wioski za pomocą wcześniej przygotowanych wojsk. Strategiczne rozmieszczenie wież obronnych, koszar, palisad oraz wielu innych elementów obronnych będzie miało bardzo duże znaczenie gdyż wojska wysyłane z poszczególnych miejsc będą atakować przeciwników a w ten sposób może dojść np.: do otoczenia wroga i zwycięstwa, lub dokładnie na odwrót. Po zwycięstwie jednostki które przeżyły wracają z punktami doświadczenia do ich miejsc stacjonowania dzięki czemu mogą poprawić swoją skuteczność i siłę i wyjść silniejsze na kolejne potyczki. Jeśli jednak gracz przegra a wrogie jednostki osiągną cel np.: spichlerz to ograbią go oraz zniszczą.



Dodatkowo jeśli będzie to możliwe mam zamiar dołączyć do gry elementy online, ale o tym innym razem. Dołączam screeny. Dajcie znać co o tym myślicie.

https://zapodaj.net/5406a764e78d1.jpg.html
https://zapodaj.net/ed47bad9313f9.png.html
https://zapodaj.net/960bc754d086a.jpg.html
« Ostatnia zmiana: Sierpień 13, 2016, 16:00:45 wysłana przez mateusy04 »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • The Immortal Life of the Son of Jay

# Sierpień 04, 2016, 20:26:45
Jak czytałem opis, to z początku wydawało mi się, że to o gra o współczesnej Polsce :D

Wygląda ładnie, chociaż jeszcze zapewne dużo roboty przed Wami. Balansowanie rozgrywki, składanie wszystkiego do kupy...

Od dawna interesuje mnie ta część rynku elektronicznej rozrywki i nie spróbowanie swoich sił we własnym projekcie byłoby głupotą.
Ah młodość ;)
Nie wiem czy myślałeś o komercjalizacji swojego tworu. Jeśli tak, to wiedz, że rynek jest tak nasycony, że jest to coraz trudniejsze dla niezależnych twórców.

Offline matheavyk

  • Użytkownik

  • +1
# Sierpień 04, 2016, 22:47:49
Też mi się podoba. Po obejrzeniu screenów nawet przeczytałem opis i też wydaje się spoko. Tzn. wiadomo, dlaczego zaczyna się tak, a nie inaczej, kiedy włączasz grę.

Kiedy już sobie przemyślisz każdy element rozgrywki (a może już przemyślałeś?), to opisz tutaj na forum. A my Ci pomożemy sensownie obciąć 75% feature'ów  :D. Zakładam, że opisując swój projekt na forum chcesz przynajmniej trochę skorzystać z pomocy, więc możesz na przykład opisać jeden "system" gry, powiedzmy budowanie wioski, a my będziemy mogli dać Ci jakieś uwagi. A jak piszesz tylko dla fame'a to też spoko, gra jest ok :P.

W czym tworzysz? Unity3d?

Offline mateusy04

  • Użytkownik

# Sierpień 05, 2016, 11:53:02
Zakładam, że opisując swój projekt na forum chcesz przynajmniej trochę skorzystać z pomocy.

Zdecydowanie. Chcę poznać opinię społeczności na forum oraz pomysły jakie macie, które miałyby poprawić i urozmaicić grę.

W czym tworzysz? Unity3d?

Tak. Używam Unity3D.

Informacje o grze zostały zaaktualizowane.

Offline matheavyk

  • Użytkownik

# Sierpień 05, 2016, 22:30:37
Na razie wszystko brzmi sensownie. Wygląda mi to na grę, w której rozbudowujemy wioskę zwracając szczególną uwagę na elementy obronne, bo walka wydaje się czymś, co będzie wymagało najwięcej zaangażowania od gracza.

Dobrze, że nie chcesz mieć tysiąca surowców, bo zatopiłbyś się w tych surowcach i mógłbyś za bardzo tym się zająć, a za mało robieniem gry :p. Wydaje mi się jednak, że w przyszłości w grze będzie potrzeba ich więcej. Bo z punktu widzenia gracza fajnie rozbudowywać wioskę, bronić się przed najazdami, ale po jakimś czasie zabraknie celu. A gdyby na przykład dodać złoto, po które trzeba wyruszyć gdzieś dalej, to gracz mógłby już od początku zabawy planować taką ekspedycję. Później z tego złota można na przykład robić jakąś złotą zbroję czy coś innego. A może jakieś totemy lub inne przedmioty związane z kultem, bóstwami itp.

Na razie pozostałbym przy tych założeniach, które masz. Ale programował tak, żeby dało się w przyszłości w miarę łatwo dodać do gry kolejne surowce.

Ogólnie zapowiada się ciekawie. Cały projekt nie wydaje się przesadnie rozbudowany. Tworzysz grę w Unity3D, więc odpada wiele trudności. Wygląda na to, że masz duże szanse skończyć grę i może będzie fajna :)