Autor Wątek: Gothic: Askara  (Przeczytany 3753 razy)

Offline evoken

  • Użytkownik

  • +1
# Sierpień 07, 2016, 21:26:33
Gothic: Askara wersja demo!
Gothic: Askara to ogromna mapa RPG/Adventure, a wersja demonstracyjna to tylko jej mały urywek mieszczący się w około 15 godzinach ekscytującej przygody! Brakowało ci gry zbliżonej klimatem do Gothica I oraz II? Mapa ta, a raczej już "oddzielna gra" wyjdzie naprzeciw twoim pragnieniom. Być może po prostu szukasz ciekawej mapy do Minecrafta, ale te, które teraz wychodzą cię nie zachwycają? Z całego serca polecam mapę Gothic: Askara - jedyna taka duża mapa, która ma realne szanse wyjścia z fazy zapowiedzi do wejścia w etap grywalny.
Co czyni tę mapę tak unikalną?
  • Rozmiar oraz rozbudowanie, mogę śmiało powiedzieć, że jest to pierwsza tak duża mapa RPG/Adventure. W każdej części świata znajdziesz poukrywane przedmioty, ciekawe postacie, z równie interesującymi zadaniami oraz oczywiście piękne lokacje, oddające klimat miejsca, w którym toczy się rozrywka.
  • System RPG, wiem, że w Minecraft bardzo ciężko taki system zaimplementować, ale już ponad dwa lata temu wpadłem na dość oryginalny sposób jak rozwijanie postaci wcielić do mojej mapki. Od tego momentu cały czas pielęgnowałem tę idee w głowie, aż udało mi się ją przelać na mechanikę Minecrafta. Dokładniejszy opis tego systemu znajdziecie poniżej.
  • System osiągnięć tzw. "Achievmentów" Na ten moment osiągnięcia będą dzielić się na odkrycie sekretnych miejsc każdego regionu. Np. w regionie Vengardu - kraju paladynów będzie ukrytych 10 sekretnych miejsc - każde będzie przybliżało do ukończenia adchievmenta oraz nagradzało graczy dodatkowym expem. Za ukończenie całego osiągnięcia czyli odkrycia wszystkich 10 miejsc, gracz zostanie nagrodzony specjalną nagrodą.
  • Czas gry, większość mapek minecrafta mieści się od 15 minut w porywach do 2 godzin. Moja mapa zaoferuje ponad setkę wyśmienitej rozrywki, a wersja demo około 15 godzin!
  • Możliwość wykupienia posiadłości oraz jej rozbudowywania. Miejsc, które będziemy mogli nazwać "domem" będzie około 5-6 i każde dostanie opcję upgrade-u, które dzieli się na około 20 poziomów. Z na pozór biednego domu będziemy mogli utworzyć prawdziwą willę!
  • Fabuła, która nie jest potraktowana po macoszemu jak na innych mapach tego typu!
  • Ogromna ilość zadań pobocznych, które swoim rozbudowaniem zachęcają, a nie są robione typowo pod ilość. Niektóre z tych zadań mocno się rozwijają i potrafią dzielić się na ponad 15 misji.
  • Soundtrack z Gothiców znajdujący się w każdej lokacji Askary. Pozwoli to nadać każdemu miejscu klimat oraz wyjątkowość
  • System ukrytych skrzyń z srebrnymi kluczami oraz tajemniczych drzwi pokroju tego co można było spotkać w Fable! Mechanika polega na zbieraniu srebrnych kluczy, które napotkamy na swojej drodze oraz otwieraniu naszego wyboru bram, wymagających różnej ilości kluczy od jednego aż do stu. Cała zabawa polega na tym iż nie wiemy co konkretnie się za nimi znajduje!
  • Realistyczna odległość pomiędzy miastami. Tak duży teren pozwoli nadać temu światu realizmu oraz immersji. Teraz droga z stolicy pustynnego miasta do mroźnego krańca świata nie będzie trwać pięć minut, a półtorej godziny. Choć jest też oczywiście możliwość podróżowania konno oraz statkiem, jednak taka opcja swoje kosztuje.
  • Książki występujące na całej Askarze! Podobały wam się książki z TESów czy nawet te kilka z Gothiców? Tutaj również je znajdziecie, a te z pewnością zapewnią miłą lekturę na zimne noce tego świata.
  • Przerywniki filmowe. Gothic: Askara jest pełna pięknych cinematiców z podłożonym dubbingiem pod setki postaci. Pozwoli to na swobodne przedstawienie fabuły pozwalające wyjść po za ograniczenia Minecrafta.
Opis systemu RPG


Umiejętności bojowe:
  • Walka na miecze, topory, włócznie(możliwość rzucania), noże(możliwość rzucania), młoty, tarcze, łuki, kusze.
  • Walka za pomocą magii - czary ogniste, różdżki, pioruny oraz możliwość wywołania burzy błyskawic, kule ognia, czary oświetlające, czary magii mroku, przywoływanie dzikich zwierząt.
Umiejętności rzemieślnicze:
  • Fach złodziejski - możliwość otwierania zamkniętych kufrów, drzwi oraz okradnięcia niektórych sprzedawców. Niezbędna umiejętność dla każdego poszukiwacza przygód chcących plądrować różnego rodzaju skrzynie.
  • Kowalstwo - wytwarzanie różnorakiej broni białej z materiałów takich jak żelazo, diament czy magiczna ruda. Możliwość craftowania łuków oraz kusz.
  • Górnictwo - wydobywanie rudy żelaza, złota, diamentu i magicznej rudy. Wraz z górnictwem jest możliwość ścinania drzew i pozyskiwania rzadkich okazów drewna.
  • Płatnerstwo - wytwarzanie pancerzy z wszelkich materiałów.
  • Myślistwo - możliwość oskórowania zwierzyny, wycięcia rogów, pazurów, języków i innych dóbr.
  • Zaklinanie przedmiotów - możliwość włożenia magicznej mocy do poszczególnych przedmiotów.
  • Alchemia - wytwarzanie różnych mikstur oraz opcja zbierania większej ilości składników z ziół. Zatruwanie mieczy.
  • Charyzma - opcja pozyskania dodatkowych zadań, ukrytych dialogów, wyjścia z opresji oraz dodatkowego zakończenia questa za pomocą rozmowy. Możliwość sprzedawania przedmiotów po wyższej cenie.
Każda umiejętność będzie wymagała odpowiedniej ilości doświadczenia, które będzie można zebrać w całej Askarze w formie wykonania zadania, zabicia bestii jak i odkrycia ciekawej lokacji. Umiejętności będą dzielić się na kilka poziomów.
Np. Otwieranie zamków skrzyń dzieli się na 6 poziomów. Większość kufrów da się otworzyć posiadając wyuczoną umiejętność na poziomie 1 lub 2. Choć te bardziej wymagające skrzynie wymuszą na graczu poznania większych leveli to wcale nie trzeba robić z bohatera mistrza włamywań i poziom 1/2 wystarczy do przejścia gry.

Za umiejętności rzemieślnicze będzie konieczna dodatkowa opłata w formie złota. Najpierw będzie trzeba znaleźć osobę, która nas tego nauczy, zapłacić jej odpowiednią sumę (nie zawsze, może to być też nagroda za questa) i wydać punkty doświadczenia na możliwość nauki. Coś na wzór Gothica.

Dodatkowo oddzielnie od tych umiejętności będzie istnieć "Szczęście" Ta statystyka będzie oddziaływała w głównej mierze na ponadprogramowe złoto czy przedmioty oraz czasami będzie miała swój udział w niektórych zadaniach.
 
 

Na sam koniec dodatkowe umiejętności będą nam oferowały konkretne frakcje, do których dostęp dostaniemy dopiero po dołączeniu do nich. Należy wspomnieć, że nie będzie można dołączyć do wszystkich frakcji na raz.
Gildie oraz ich przykładowe umiejętności:
  • Droga Paladyna - Można się zaciągnąć do niej w Vengardzie oraz w Wesnoth. Umiejętności: Czar światła, Ognisty miecz.
  • Droga Wojownika - Możliwość dołączenia w Nordmarze. Umiejętności: Ogłuszenie przeciwników młotem.
  • Droga Gladiatora - Przyłączenie się w Varancie oraz po wygraniu światowych igrzysk gladiatorów. Umiejętności: Posługiwanie się każdym rodzajem broni białej.
  • Droga Assasyna - Również Varant. Umiejętności: Rzucanie nożami, skradanie się.
  • Droga Pirata - Zaciągnąć się można w Archipelagu Wysp Pirackich. Umiejętności: żegluga, posługiwanie się pierwszym prototypem pistoletów.
  • Droga Maga Ognia - Opcje przyłączenia się - Vengard, Klasztor magów ognia oraz Wielka Akademia Magiczna. Umiejętności: Czary oparte na żywiole ognia i światła, możliwość najęcia paladynów.
  • Droga Maga Wody - Można dołączyć w Wielkiej Akademii Magicznej. Umiejętności: Leczenie siebie oraz sojuszników.
  • Droga Maga Ciemności - Znowu Wielka Akademia Magiczna. Umiejętności: Czary oparte na magii mroku.
  • Droga Nekromanty - Ishtar, jednak powszechnie nie wiadomo gdzie dokładnie (Jest to tajemnica związana z questem) Umiejętności: Nekromancja, przywoływanie zombie, szkieletów oraz innych poczwar z królestwa Beliara.
  • Droga Druida - Możliwość dołączenia w Lasach Irollan. Umiejętności: Przywoływanie potężnych zwierząt do pomocy w walce.
  • Droga Barda - Dołączenie w gildii Kupców w największej stolicy Askary - w Silgard. Umiejętności: Skupywanie przedmiotów po niższej cenie oraz otwieranie własnych tawern - zarabianie na tym pieniędzy.
  • Droga Tropiciela - Możliwość zaciągnięcia się w klanie jelenia, Nordmar. Umiejętności - Zbieranie specjalnych trofeów oraz możliwość tropienia rzadko spotykanych bestii.
  • Droga Poskramiacza Ciemności - Opcja przyłączenia się w Kassirium. Umiejętności - Znajdowanie dodatkowych dróg w lokacjach podziemnych.
  • Droga Obieżyświata - Lokacja przyłączenia się nie jest znana zwykłym śmiertelnikom. Umiejętności: Możliwość odkrywania historii Askary oraz badania starożytnych miejsc.
  • Droga Łowcy Orków - Gdzieś w Górach Mglistych. Umiejętności: Możliwość zadania specjalnych dodatkowych obrażeń orkom.


Każda profesja ma swoje własne zadania oraz dzieli się na kilka poziomów. Np. Paladyn najpierw musi zostać strażnikiem, po wykonanych zadaniach ma szansę zostać paladynem, a za specjalne zasługi może dostąpić zaszczytu uzyskania tytułu Królewskiego Paladyna.


Opis Wersji Demo:
Akcja Gothic: Askara wersja demonstracyjna przenosi nas do brutalnego więzienia, gdzie jako jeden z skazańców musimy za wszelką cenę znaleźć drogę ucieczki. Aby sięgnąć informacji na temat możliwości wydostania się z tego przeklętego miejsca zostaniemy zmuszeni dołączyć do jednego z trzech obozów rządzących w kolonii karnej. Droga ku wolności jest wyboista i pełna niebezpieczeństw, a wisienką na torcie są krwiożercze kanibale, których musimy się wystrzegać jak ognia.

Wersja demo to mały urywek całej gry, która powinna zapewnić około 15 godzin czystej rozrywki. Zostajemy zrzuceni do osławionego więzienia "Czarna Skała" gdzie jesteśmy zdani tylko na siebie. W miejscu tym będziemy tworzyć podwaliny naszej postaci, która po ucieczce z tego miejsca będzie musiała sobie radzić z jeszcze bardziej niebezpiecznymi przeciwnikami. Mapa ta jest także pełna pięknych cinematiców, lokacje są dopracowane pod każdym względem i stanowią ucztę dla oka. Świat przedstawiony przez autora jest zbliżony do klimatu dwóch pierwszych części. Choć nieznajomość
tego uniwersum nie wpłynie w żadnym stopniu na przyjemność poznawania tej bogatej mapy.
 
Screeny z wersji demo:

Wejście do Nowego Obozu


Jedno z miejsc w Nowym Obozie


Pojedynek "Kto więcej wypije"


Modlitwa nad posągiem Innosa


Kanały


Przewidywana premiera wersji demonstracyjnej: I Kwartał 2017!
Więcej screenów bez shaderów wstawię za jakiś czas.]

« Ostatnia zmiana: Sierpień 07, 2016, 21:29:21 wysłana przez evoken »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Sierpień 08, 2016, 19:12:53
Cytuj
Są serwery osadzone w różnych uniwersach, znacznie większych od tego z Gothica, aczkolwiek jeszcze się nie zdarzyła sytuacja, aby jakakolwiek firma rościła sobie prawo do owej pracy.
W praktyce zależy to od wielkości "występku". Ostatnio na przykład głośno było o przypadku serwera Nostlarius, do którego Blizzard wysłał cease & desist gdy ten urósł trochę za bardzo.

Prawdopodobnie najbardziej niefajnym aspektem tego całego zamieszania jest fakt, że to niezupełnie wina "zuych korpo". Prawo trademarków jest niestety tak skonstruowane, że na właścicielu spoczywa obowiązek ochrony swoich TM'ów. Pozwalanie na istnienie zewnętrznych przedsięwzięć - zwłaszcza dużych i popularnych - które "bezkarnie" z niego korzystają daje sądową amunicję tym, którzy chcieliby sobie dany TM (legalnie) zagarnąć.

Cytuj
PS. Przeczytałem początek tytułowego posta ... i już wiedziałem że będzie gówno-burza.
Wskazywanie na legalne problemy projektu to sianie gównoburzy? Serio?

Offline evoken

  • Użytkownik

# Sierpień 08, 2016, 19:42:16
Wcale nie traktuję problemu, który mi wskazaliście jako hejt. Wręcz przeciwnie - analizuje sytuację i myślę co będzie najlepsze dla projektu. Szczerze mówiąc to myślałem ostatnio nad głównym zarysem fabularnym i skłaniam się ku opcji, aby popchnąć ten projekt w bardziej sanboksowe oraz eRPegowe podejście. I tak zastanawiałem się, że w sumie nie musi to być "kolejny" Gothic. Być może naprawdę, ktoś się kiedyś przyczepi, choć szanse na to są raczej niskie. Jednak nie zamierzam teraz pisać całego świata na nowo, usunę nazwę Gothic z tytułu gry oraz zmienię te najbardziej bijące naleciałościami z Gothica nazwy. Przerobię parę faktów w podwalinach tego uniwersum i to wszystko w sumie. Bo to jedyne kwestie związane z Gothiciem.
Resztę będzie można podpiąć pod "inspirację" Dzięki temu zabiegowi nie będzie to kolejny Gothic, a coś bardzo zbliżonego, dzięki czemu zachowam ten specyficzny klimat. Zmiany wdrożę przed wyjściem wersji demo, w każdym razie dzięki za opinie.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2016, 19:46:19 wysłana przez evoken »

Offline evoken

  • Użytkownik

# Sierpień 10, 2016, 15:04:27
Wrzucam teraz parę nowych screenów i chciałbym się was o coś zapytać. Potrzebuję jeszcze zrobić 2 profesję/drogi. Te co wypisałem w zapowiedzi demo: Droga Wojownika, Droga Paladyna itd...
 
Macie jakieś pomysły na jeszcze dwie klasy? Jedna musi być związana z walką wręcz, jakiś wojownik, a druga musi być związana z zwinnością, jakiś łowca albo łucznik.
Każdy będzie mógł rozwijać się w magii, (zaklęcie, różdżki itp) zwinności (łuk, kusza, sztylety) i sile (miecz, włócznia, topory)

A klasy (drogi) będą nagradzały dodatkowymi umiejętnościami np. Paladyn jako jedyny będzie mógł się posługiwać mieczem, który podpala. Druid jako jedyny będzie mógł przywoływać potężne istoty do pomocy w walce czy Tropiciel, który jako jedyny jest w stanie wytropić jakieś potężne stworzenia.

Dla Maga jest 5 dróg: Mag Ognia, Mag Wody, Mag Ciemności, Nekromanta, Druid. Dla Wojownika są na razie tylko 4: Paladyn, Wojownik, Gladiator, Łowca Orków. Dla Łucznika czy skrytobójcy również tylko 4: Tropiciel, Assassyn, Pirat i Łowca Orków.

Z tego właśnie powodu zwinność oraz siła muszą dostać jeszcze jedną klasę.



Screeny
[spoiler]
Wejście do kanałów


Wejście do Nowego Obozu



Chłopaki z Nowego Obozu



Facet rozmyślający czy nie skończyć z tym przeklętym miejscem

[/spoiler]

Offline evoken

  • Użytkownik

  • +3
# Sierpień 12, 2016, 17:49:32
Mam kolejne screeny, tym razem wyrwiemy się z tego przygnębiającego więzienia : D


Jest to Plac wymian oraz Opuszczona Kopalnia z Gothica jedynki. Jako iż świat, w którym będzie się toczyć rozgrywka jest całkowicie nowy, to lokacje pokazane niżej znajdziemy na mapie tylko w formie ciekawostki.


Przed obejrzeniem screenów chciałbym wspomnieć, że starałem się jak najwierniej odwzorować powyższe miejscówki i trzeba mieć na uwadze to, że to co w Gothicu wygląda znośnie w minecraftcie wygląda dziwnie. Zresztą miejscówki z Gothica 1 były brzydkie, ale wpasowały w ogólny schemat tego brudnego miejsca (Nie zapominajmy, że to Kolonia Karna), co zaowocowało niezwykłym klimatem tych lokacji.

 
 

Screeny

 







 




To światło padające na szkielet po lewej < 3

Offline evoken

  • Użytkownik

# Sierpień 15, 2016, 12:33:15
Po długich namysłach udało mi się wypocić te dwie nowe klasy i nawet wpadłem na 3 klasę dostępną dla każdego (tzw. klasa użytkowa)
 
  • Droga Wilczego Mnicha - Możliwość dołączenia w Klasztorze Mnichów na Pustkowiu. Umiejętności - Wilczy Zmysł oraz przywołanie szarego wilka (będzie nieśmiertelny, aczkolwiek nie będzie z tego powodu jakiś bardzo OP)
  • Droga Jaszczuroludzia - Gdzie? Wyspa Malachaia. Umiejętności - Oddychanie pod wodą, pozyskiwanie mocy z morskich kamieni oraz dostęp do podwodnych przejść.
  • Droga Uczonego - Przyłączenie w Bibliotece Milvana. Umiejętności - Nabywanie dodatkowej ilości doświadczenia.
Wilczy Mnich jest związany z siłą, Jaszczuroczłek z zwinnością, a Uczony będzie klasą użytkową.

Mam też dodatkowe screeny bez shaderów oraz parę wcześniej niepokazywanych miejsc.