Autor Wątek: Początkujący - Problem z podłączeniem aniamcji.  (Przeczytany 1137 razy)

Offline Vorczu

  • Użytkownik

# Lipiec 28, 2016, 00:34:24
Witam,

Jestem osobą która dopiero zaczyna więc moje pytanie jest z zakresu tych bardzo podstawowych.

Używając gotowego modelu wraz z 4 podstawowymi animacjami udało mi się podłączyć je w spoczynku raz podczas chodzenia do przodu.

function Update () {
    if (Input.GetAxis("Vertical") > 0.2)
        GetComponent.<Animation>().CrossFade ("Walk");
    else
        GetComponent.<Animation>().CrossFade ("Idle1");

Na podstawie tego chciałem dołączyć animację ataku takim oto kodem.
    if (Input.GetMouseButtonDown(0))
            GetComponent.<Animation>().CrossFade("Attack1h1");

Jednak po klikaniu myszką nie ma reakcji od strony modelu, starałem się załątwić sprawę innymi zapisami w osobnych plikach ale nic z tego.
Co robię źle, gdzie mogę odszukać poradnik od podstaw jak podłączyć animację do modelu 3d.
Jakiś poradnik który polecacie?

Pozdrawiam.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • The Immortal Life of the Son of Jay

  • +2
# Lipiec 28, 2016, 03:15:50
Nie używaj animation. Skorzystaj z Animatora, zdefiniuj tam sobie zmienne, np. triggery i to właśnie je będziesz odpalał w kodzie.

Dodatkowo warto skorzystać z "warstw" animacji (oddzielna animacja dla nóg i oddzielna dla dla tułowia). Wtedy będziesz mógł np. bić chodząc.

Z tego co piszą ludzie, to Animation jest legacy. Z czasów kiedy jeszcze Animatora nie było w Unity ;)


Modele importowane prosto z blendera po wstawieniu na scenę mają dołączonego animatora.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 28, 2016, 03:24:40 wysłana przez JasonVoorhees »