Autor Wątek: Mysterious RPG  (Przeczytany 2280 razy)

Offline Adam27

  • Użytkownik

  • +3
# Lipiec 26, 2016, 00:12:38
Witajcie,

W tej edycji WSoC chciałbym wystartować z grą Mysterious RPG. Jest to moje trzecie podejście do tego gatunku. Zdecydowałem się na wykorzystanie Unity, bo trochę już go znam i dzięki niemu mogę skupić się na samej grze zamiast na optymalizacjach własnego silnika.

Projekt rozpocząłem już w październiku zeszłego roku, jednak po kilku tygodniach okazało się, że nie uda mi się pogodzić go ze studiami. Wróciłem do prac nad grą w marcu na około miesiąc, potem jeszcze skubałem coś od czasu do czasu, ale dopiero 2 tygodnie temu zacząłem się nią zajmować pełną parą.

Gra, jak sama nazwa wskazuje, będzie bardzo tajemnicza. Do tego stopnia, że nawet ja sam jeszcze nie wiem o czym będzie ;) Na razie zajmuję się mechaniką i zrobione są już m.in: system dialogów i questów, interakcja z obiektami zarówno przez gracza jak i przez NPC, prosty ekwipunek, zalążek walki wręcz oraz strzelanie z łuku.

Pracuję sam, assety pochodzą z internetu (głównie Asset Store i mixamo.com). Gdyby ktoś był zainteresowany współpracą przy grafice, fabule czy dźwiękach, to zachęcam do kontaktu.

Poniżej link do projektu i przykładowy screen. Niedługo postaram się wrzucić filmik z działania AI i systemu walki.

http://warsztat.gd/projects/mysterious



Pozdrawiam!
Adam27

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline koirat

  • Użytkownik

# Lipiec 26, 2016, 00:23:23
Wygląda ciekawie, wrzucicsz jakiś filmik ?

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Lipiec 26, 2016, 00:28:46
Dzięki. Wrzucę filmik jak dopracuję AI i jeszcze kilka innych rzeczy, myślę że w przyszłym tygodniu.

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Sierpień 06, 2016, 14:07:47
Jest już filmik: http://warsztat.gd/video/2574/krotki_gameplay

Działa ekwipunek, walka (wręcz, strzelanie z łuku), interakcja z obiektami, dialogi i jakieś śmieszne "AI" ;) Pozostało jeszcze trochę drobiazgów, ale najważniejsze to interfejs i dźwięki. Myślę że do końca sierpnia wszystko uda mi się skończyć i zostanie mi cały wrzesień na tworzenie świata i fabuły.

Offline nowy

  • Użytkownik

# Październik 02, 2016, 19:57:21
Dobra zagrałem są 3 questy tak?.
- 2 worki ziarna
- Pająki
- klucz do podziemi i podziemia
--------------------------------------
Wyposażenie:
Zwykły miecz i tarcza
łuk myśliwski


Offline Adam27

  • Użytkownik

# Październik 02, 2016, 20:18:42
A właśnie, zapomniałem zaktualizować ten temat :)

Znalazłeś wszystko co się dało :) Powinien być jeszcze jeden quest, ale popełniłem błąd wczoraj przed wysłaniem i nie da się go otrzymać. Ale to na trolla - więc jeśli go pokonałeś to nic nie straciłeś. Poza tym jest jeszcze problem z wczytywaniem gry, czasami wszystkie postacie się bugują. Postaram się to naprawić i wrzucić zaktualizowaną wersję.

Tak jak pisałem w readme, to jest tylko demo, niestety poprawianie masy różnych detali wypełniło mój czas i tylko tyle udało mi się zrobić. Chciałbym za kilka miesięcy przygotować trochę bardziej rozbudowaną wersję, ale zobaczymy co z tego wyjdzie.

Offline Rakieta

  • Użytkownik

# Październik 03, 2016, 01:05:26
Przyznam, że mi nie idzie w żadnej z tegorocznych gier. Albo nie rozumiem, albo nie potrafię, albo nie mogę bo nie mam smartfona.

Ale tutaj jajca były jak wybrałem się z workiem ziarna (czytałem o dwóch, ale, że znalazłem tylko jeden no to ok) do tej babeczki z namiotem. Na farmie zaraz obok worka była skrzynia - zadowolony, że dało sie ją otworzyć zawinąłem wszystko co w niej się znajdowało. Swoją drogą jakaś możliwość przeniesienia wszystkiego na raz by się przydała.

No i idę do babeczki, patrzę ona też ma taką skrzynie. No to co będę z nią gadał, najpierw sprawdzę co tam ma. Otwieram i widzę 30 strzał + coś tam coś tam. To zaczynam wyjmować i nagle muzyka zmienia charakter. Słyszę strzały i stwierdziłem, że chyba aktywowałem jakichś przeciwników.

Kobieto zaczekaj wyklikam te wszystkie strzały i Ci pomogę. Szkoda, że nie ma łuku. Za pierwszym razem wilki mnie zabiły już w pierwszym zadaniu... Albo ten koleś któremu miałem pomóc...

No i zamykam okno patrzę co ona tam widzi (zdążyła się zrobić noc kiedy zastanawiałem się czy rzeczywiście zachód to jest zachód w tej grze i biegałem w kółko, oraz jak próbowałem przejść dalej w dialogu już na samym początku gry), strzela nad ogniskiem gdzieś przed siebie. Czekam aż to coś podejdzie bo mi życie miłe i nie chcę by cała gromada wilków nagle na mnie spadła. Ale to coś nie podchodzi, więc ja idę do niego.

Idę idę i tego nie ma. Zaczynam biegać na jej linii strzału żeby widzieć co to ona strzela. Gdzie to leci. Czy mnie trafi czy nie. Nagle zauważyłem, że wszystkie jej strzały lądują przed jej stopami, jakby waliły jakiś collider ogniska.

Podchodzę bliżej w końcu te strzały jej się kończą i wyjęła nóż. I nadal patrzy gdzieś przed siebie. Ale ja też wyjąłem nóż. Nawet ją dźgnąłem bo już nie miałem pomysłu. I wtedy zroumiałem. Ona nie chciała, żebym grzebał jej w skrzyni.


Za trzecim razem udało mi się z nią porozmawiać. Znowu jednak zrobiło się ciemno, za ciemno jak na mój laptop, pochodnia mało pomagała i nie znalazłem żadnej jaskinii, za to zjadły mnie wilki.

Jakby nie było fajnie, że ktoś robi taką grę i że miała już tyle funkcjonalności na WSOC. Spodziewałem się raczej samodzielnego biegania po mapce i klikania wszystkiego co się da z nadzieją, że coś jednak się włączy. Wybaczcie mi poziom wypowiedzi.

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Październik 03, 2016, 01:28:48
Faktycznie, nie do końca tak powinna wyglądać przygoda z tą grą :) Nie wiem dlaczego strzały Cię nie dosięgały, długo dopracowywałem strzelanie z łuku (które swoją drogą nie działa na colliderach, tylko opiera się o renderowanie sceny z punktu widzenia strzały) i u mnie wszystko działa tak jak powinno. Co do itemów, wystarczy nacisnąć ctrl albo shift i można przenosić większą ilość przedmiotów naraz - niestety zapomniałem o tym napisać w readme.

Jeśli będziesz chciał grać dalej, to jaskinia znajduje się niedaleko na północ od obozu, a w razie gdybyś miał wątpliwości, to N na kompasie ;) Po tym queście otrzymasz łuk. Do ciemności trzeba jednak przywyknąć, bo w jaskini światła jest jeszcze mniej :)

Offline Rakieta

  • Użytkownik

# Październik 10, 2016, 20:11:17
Piszę jeszcze dziś, bo zauważyłem ten screen na Warsztacie: http://warsztat.gd/screens/0b12675f17ba053ef1e8daf96a17aca3.jpg - i chciałem uzupełnić w końcu swoja wypowiedź. Tu właśnie nie chodzi o kwestię przyzwczajenia do ciemności, a ustawienia gamma (? jeśli tak się to nazywa) wewnątrz gry. Dla mnie na załączonym screenie ze Skullstone naprawdę 70% to po prostu czerń (0,0,0). Opis mówi o ozdobach, a ja jedyne co widzę to pajęczyna i kawałek jakiegoś regału. Tylko domyślam sie, że są tam pewnie beczki. Więc nie zapomnijcie czasem o tym w przyszłości. Akurat taki mam ekran w tym laptopie, że dosyć dziwnie wyświetla ciemne barwy, a ja jeszcze czasem dodatkowo go przyciemniam bo za bardzo męczy oczy. To też w lesie w nocy bez światła widzę więcej niż w Mysterious z pochodnią. :)